Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@16:15:10 GMT

واکنش محسن رضایی به یک لایحه درباره زنان خانه دار

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۹۴۱۴

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش تابناک، دکتر محسن رضایی در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود به پیشنویس یک لایحه در دولت در رابطه به پرداخت اجرت‌المثل زن بابت کارهای خانه داری نوشت:

معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور به منظور حمایت از نقش و جایگاه زن، پیشنویس لایحه اصلاح تبصره ماده ۳۳۶ قانون مدنی، ناظر بر وظیفه شوهر در پرداخت اجرت‌المثل زن بابت انجام کارهای خانه داری را تهیه و به هیئت دولت ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اصلاح مثبت جزئی (به فرض تصویب در هیات دولت و مجلس و شورای نگهبان)، باز هم کافی نیست؛ زیرا صرفاً بار اثبات ادعا در دادگاه را برای زنان آسان می کند، اما همانطور که در مناظره ها مطرح کردم، دولت باید با پرداخت حقوق خانه داری به زنان خانه دار (با اولویت مادران) به توانمندسازی جامعه بپردازد.

می‌دانیم که بسیاری از شوهران توانایی جبران خدمات و پرداخت دستمزد بابت کارهای خانه داری همسر را ندارند و عملاً اصلاح تبصره ماده ۳۳۶ قانون مدنی، دستاورد بزرگی برای زنان خانه دار نخواهد داشت.

دولت باید گام‌های جدی تری برای حمایت از زنان بویژه مادران و خانواده بردارد.‌

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب طالبان موج پنجم کرونا محسن رضایی زنان خانه دار حقوق زنان کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب طالبان موج پنجم کرونا خانه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)

در اعلامیه مطبوعاتی انتشارات بین‌الملل آکوبر که نسخه‌های انگلیسی و فارسی آن در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفت، عمیقا و صادقانه ابراز تأسف شده است.

در بیانیه این انتشارات آمده است: دلیل نگارش این نامه ابراز تأسف صادقانه و عمیق در مورد مناقشه اخیر ایجاد شده در رابطه با روایتی از آیت‌اللله روح‌الله خمینی در یکی از کتاب‌های منتشر شده توسط ما می‌باشد. ما متوجه شدیم که عنوان استفاده شده برای ایشان نه‌تن‌ها نادرست، بلکه عمیقاً برای بسیاری از افراد و جوامع توهین‌آمیز می‌باشد.

این انتشارات که بعد از این اقدام با موجی از اعتراضات اجتماعی در هند و دیگر کشور‌ها مواجه شده است، تاکید کرد: ما به سنگینی اشتباه خود معترف بوده و اعتقاد داریم که چنین توصیفات نادرستی نه تنها باعث خدشه‌دار شدن حقیقت و عدالت می‌گردند، بلکه به کلیشه‌های آسیب زننده نیز دامن می‌زنند. ما اهمیت اصلاح سریع و صریح این اشتباه را درک می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: صمیمانه‌ترین عذرخواهی را نسبت به تمامی افرادی که تحت تأثیر این غفلت قرار گرفته‌اند، ابراز می‌نماییم. قصد ما هرگز نشر اطلاعات غلط و کمک به ترویج روایت‌های زیان‌آور نبوده است.

این ناشر تاکید کرد که در واکنش به این اقدام، در حال اتخاذ اقدامات فوری جهت اصلاح این وضعیت است و افزود: ما به بازبینی و بررسی محتوای خود جهت حصول اطمینان از دقت، رعایت انصاف و حساسیت در بازنمایی‌های مان، متعهد می‌باشیم. علاوه بر این، ما یک تصحیح و عذرخواهی رسمی در کتاب‌های آتی و سکو‌های برخط خودمان صادر خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

tags # امام خمینی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • واکنش رضا جباری بابت شکایت باشگاه پرسپولیس