Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا،  این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان مطلب فوق  اظهار داشت: عرضه کالاها در بورس کالا موجب حذف رانت و شفافیت مبادلات می شود، متاسفانه از آنجایی که در بسیاری از زنجیره‌های تولید، یارانه پرداخت می شود، این موضوع عملاً تبدیل به رانت شده و مشکلات زیادی را برای اقتصاد و تولید کشور ایجاد کرده است؛ در این میان اما عرضه های جدید در بورس کالا از جمله سنگ آهن و سایر محصولات معدنی با قیمت مناسب مطابق با قیمت جهانی، منجر به ساماندهی کل زنجیره فولاد و ارتقای شفافیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این نماینده مجلس ادامه داد: عرضه سنگ آهن در بورس کالا به معنای هدفمندکردن تولید و سرمایه گذاری در زنجیره فولاد است تا به نوعی از محصول ابتدایی تا نهایی در زنجیره فولاد، حمایت شود.
قادری با بیان اینکه روش های سنتی که برای عرضه کالاها اجرا می شود، غلط است، تصریح کرد: باید رانت را مهار و حذف کنیم تا شاهد تولید رقابتی باشیم بنابراین با عرضه محصولات معدنی در بورس کالا می توانیم مهمترین گام را در این حوزه برداریم تا رقابت در اقتصادمان جای دریافت یارانه و رانت را بگیرد.

قادری در خصوص رشد قیمت محصولات فولادی در سال گذشته به عنوان مواد اولیه تولید مسکن نیز گفت: در برخی اظهار نظرها مشاهده می شود که برخی افراد عنوان می کنند چون محصولات فولادی در بورس کالا عرضه می شود، قیمت بالا رفته است که این دست اظهارنظرها کاملا غیرکارشناسی است؛ همه می دانیم که براساس نظام بازار، عرضه کم و تقاضای بالای یک محصول عامل رشد قیمت هاست در این بین، بورس کالا به عنوان بستر مبادله کالاها، ارتباطی با این دو مولفه ندارد و سیاست گذار باید شرایط رشد عرضه ها را در بورس کالا فراهم کند تا قیمت ها به تعادل برسد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری، اقدامی اشتباه و به زیان تولید است، تصریح کرد: همواره دخالت در روند قیمت ها، انگیزه عرضه کالاها در بورس کالا را کاهش می دهد در شرایطی که باید انگیزه تولیدکنندگان مختلف برای عرضه حداکثری در بورس کالا ایجاد شود تا دچار کاستی عرضه در مقابل تقاضا نباشیم؛ این روش بهترین رویه برای تنظیم بهینه بازارهاست.

پربیننده ترین چرا سود سهام عدالت کم واریز شد؟ پایان پذیره نویسی پنجمین صندوق طلا در نخستین روز نمای پایانی بورس (۲۰تیر۱۴۰۰) / شاخص کل با رشد ۱۴هزار واحدی همراه شد بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس(۲۰تیر) / فلزات اساسی در صدر ورود پول حقیقی ها ارزش سهام عدالت من (۲۰ تیرماه)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا زنجیره فولاد بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: خودرو‌های عرضه غذا برای فعالیت نیازمند دریافت مجوز هستند و فعالیت آنها بدون رعایت اصول، علاوه بر مشکلات ترافیکی و زیست محیطی با ایجاد سد معبر در فضا‌های شهری تجاوز به حقوق شهر و شهروندان محسوب می‌شود.

علی اصغر طاهری افزود: بر این اساس، طرح ساماندهی فعالیت این مشاغل سیار با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران آغاز شده است.

معاون شهردار منطقه ۲ گفت: در این طرح مشاغل سیار که در مکان‌های نامناسب فعالیت می‌کنند به مکان‌هایی با شرایط مناسب و بدون ایجاد مشکلات ترافیکی و زیست محیطی منتقل می‌شوند.

علی اصغر طاهری افزود: رعایت قوانین و مقررات ترافیکی به‌منظور جلوگیری از ترافیک در سطح معابر، در نظرگرفتن فاصله استاندارد و مناسب نسبت به بافت مسکونی، اماکن دولتی و اداری، رعایت مقررات شهری و زیست‌محیطی و توجه به زیبایی بصری و سیمای شهر و مطلوب از‌جمله نکاتی است که همه متصدیان خودرو‌های عرضه غذا ملزم به رعایت آن هستند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود و مجوزشان تمدید نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند