Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، همزمان با روز پیوند آسمانی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) مراسم شروع فعالیت قرارگاه ازدواج آسان با اجرای طرح احسان با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به ایجاد مرکز امور خیریه در سازمان اوقاف که منجر به تاسیس ستاد هماهنگی امور خیریه در خراسان رضوی شد؛ گفت: کارگروه‌هایی در چند موضوع از جمله کارگروه ایجاد اشتغال، خانواده و ازدواج بهداشت و درمان، تحصیل و آموزش، کارگروه رسیدگی به ایتام و کارگروه آزادی زندانیان غیر عمد شکل گرفته است که دو کارگروه اشتغال و ازدواج فعالیت بیشتری داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در کارگروه ازدواج قرارگاه ازدواج آسان و فرزندآوری بیشتر شکل گرفت که به صورت عملیاتی موضوع ازدواج را شکل دهد به همین منظور تفاهم نامه‌ای با مرکز رسیدگی به امور مساجد منعقد شد که ۱۵۰ مسجد به عنوان پایگاه کار ازدواج را در چند محور دنبال کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خراسان رضوی  ادامه داد: اولین محور اجرای طرح احسان با هدف تامین فرش برای نومزدوجین است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: یکی از اتفاقات خوب در خراسان رضوی تشکیل ستاد هماهنگی امور خیریه برای بسیج کردن امکانات مردمی در پیوند دادن و هم افزایی ظرفیت‌ها در راستای امور خیریه است.

او با اشاره به رشد ۵ درصدی ازدواج بعد از ۱۷ سال؛ افزود: علت آن حذف تشریفات زائد ازدواج بوده است و با این اتفاق تابوی فکری ما که ازدواج باید با تشریفات همراه باشد را از بین برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه امروز طرح احسان و پیوند آسمانی به همت ستاد امور خیریه استان در خراسان رضوی آغاز می‌شود؛ ادامه داد: با هماهنگی مرکز امور مساجد و فعالیت ائمه جماعات و بقاع متبرکه قرارگاه ازدواج آسان امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده بیان کرد: بر اساس این طرح از ظرفیت خیرین، متدینین و نیکوکاران برای تهیه جهیزیه برای افراد نیازمند استفاده می‌شود و از سوی دیگر موضوع ازدواج آسان، تسهیل در امر ازدواج، فرهنگسازی برای فرزندآوری و جهیزیه ساده در قالب این طرح خواهد بود و در واقع با این طرح ترغیب و تشویق افراد به تشکیل خانواده و حمایت از فرزند آوری و مشاوره در مراکزی که در نظر گرفته شده صورت خواهد گرفت.

او با بیان اینکه در این طرح از ظرفیت ائمه جماعات، مراکز افق خیرین، مبلغین و متدینین و همه افرادی که نسبت به امور خیر دغدغه دارند و می‌خواهند کار خیری انجام دهند استفاده می‌شود؛ تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مهم امروز جامعه ما تشکیل خانواده، ازدواج و فرزند آوری است لذا باید برای این موضوع وقف‌های جدید شکل گیرد و به عنوان پشتوانه خیر برای این حرکت و شجره طیبه باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی آغاز طرح احسان را از مشهد دانست و تاکید کرد: این طرح به شهر‌ها دیگر توسعه پیدا خواهد کرد، در شهر‌های دیگر شورا‌های امور خیریه در سطح شهرستان‌ها شکل گرفته و آن‌ها نیز در طرح پیوند آسمانی که اجرای نیات واقفین خیر اندیش است مشارکت خواهند داشت، اما قرارگاه ازدواج آسان مختصص شهر مشهد است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده ابراز امیداوری کرد تا این قرارگاه در شهر‌های دیگر استان تشکیل شود تا از ظرفیت همه بخش ها، دغدغه‌مندان و افرادی که نسبت به این موضوعات از جمله بحث جمعیت دغدغه دارند، استفاده شود، بیان کرد: در حال حاضر دو قرارگاه با نام "قرارگاه نفس" در مشهد و نیشابور شکل گرفته است که در زمینه هایی، چون جلوگیری از سقط جنین به خانواده‌ها مشاوره خواهند داد.

 

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح احسان اوقاف و امورخیریه ازدواج آسان بقاع متبرکه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی حجت الاسلام و المسلمین قرارگاه ازدواج آسان طرح احسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد گفت: طرح کلان کاهش تصادفات موتورسیکلت با همکاری سازمان فرهنگی و پلیس راهور استان، با توجه به سهم بالای این وسیله نقلیه در تصادفات، در پر تصادف‌ترین محل‌های موتورسیکلت سوار‌ها  انجام می‌شود.   علی سمیعی افزود: با توجه به سهم ۳۳ درصدی موتورسیکلت سوار‌ها از مجموع تصادفات فوتی و نداشتن کلاه ایمنی و پوشش نامناسب به عنوان مهم‌ترین علت آسیب موتور سوار‌ها در تصادفات، این طرح با هدف تشویق و ترغیب استفاده بیشتر از کلاه ایمنی اجرایی می‌شود.    وی با بیان اینکه با اجرای این طرح به دنبال فرهنگ سازی برای درک خطر هستیم، گفت: مطالعات در  این زمینه نشان می‌دهد که  بسیاری از  راکبان موتور سیکلت با وجود اطلاع از  قوانین، درکی از خطر ندارند، مانند راننده‌ای که  سعی می‌کند طبق قانون رانندگی کند، اما اجازه می‌دهد فرزند خردسالش سرش را  از پنجره بیرون بیاورد و در  این شرایط راننده درکی از خطر ندارد.   سمیعی ادامه داد: این طرح برای آن دسته از موتورسیکلت سوار‌ها که  وسیله نقلیه شان دچار نقص سیستم روشنایی است، بسیار کارآمد است؛ چرا که علت بسیاری از تصادفات موتورسیکلت‌ها با دیگر وسایل نقلیه و  عابران پیاده، دیده نشدن است.   به گفته او، با اجرای این طرح در  تمامی مناطق شهر، علاوه بر افزایش ایمنی راکب و ترک نشینان موتورسیکلت، راکبان نسبت به  قوانین راهنمایی و  رانندگی آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند و آموزش‌های لازم را هم در  زمان نصب برچسب از مأموران پلیس راهور دریافت می‌کنند.   سمیعی ادامه داد: طرح چسباندن برچسب بر روی موتورسیکلت‌ها نتیجه تصمیمات کمیته فرهنگ ترافیک استان است که  در کنار مهندسی ترافیک (همچون امور عملیاتی و، اصلاحات هندسی) به امر آموزش نیز توجه ویژه دارد.   مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد افزود: با  اجرای چنین طرح‌هایی سعی داریم روی آشکارسازی موتورسیکلت‌ها در سطح شهر، متمرکز شویم چرا که  یکی از دلایل تصادف این نوع وسیله نقلیه موتوری، انجام حرکات نمایشی، نپوشیدن لباس مناسب و با چراغ خاموش راندن یا  با نقص سیستم روشنایی موتور سواری کردن، است.    

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود