Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از بنیاد عفاف و حجاب، آیت‌الله محمدحسن اختری در نشست خبری به مناسبت روز عفاف و حجاب (۲۱ تیر و همزمان با اعتراض مردم در مسجد گوهرشاد)، اظهارداشت: این ارزش بزرگ اسلامی را ارج می نهیم، این روز بی نظیر است که متاسفانه به نحوی مورد غفلت قرار می گیرد و آنگونه که باید به آن توجه نشده و نسل جوان ما از این مسئله اطلاع کافی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: حادثه گوهر شاد یکی از اقدامات ننگین رضا پهلوی در برابر موج خروشان مردم برای دفاع از اسلام، قرآن و حریم زنان است که مردم را به گلوله بست، افرادی به شهادت رسیدند و بسیاری مجروح شدند. رضاخان قلدر برای خشنودی امپریالیسم جهانی و برای اربابانش که او را بر سر کار آورده بودند، آن جنایت را مرتکب شد.

دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب با اشاره به اقدامات کشف حجاب و مجبور کردن مردم و چادر از سر کشیدن تصریح کرد: این اقدام ننگین و در تاریخ حکومت ها و دولت های گذشته و حتی در دولت های جهان کم نظیر بود که حاکمی به خاطر احساس حقارت، کم بینی، خودفروختگی و خودباختگی، چنین اقدامی انجام دهد.

رسانه‌ها حوادثی مانند مسجد گوهرشاد را بازگو کنند

اقدام کشف حجاب در دوره رضاخان در اثر خودباختگی بود. این ها تصور می کردند فحشا و بی بندوباری غربی ها ارزش است؛ زیرا در برابر غرب باخته بودند و تصور می کردند با آوردن فرهنگ غربی به کشور می تواند هویت مردم را تغییر دهند یا در سرنوشت مردم تاثیرگذار باشند. تصور می کردند پیشرفت های غربی ها به دلیل بی حجابی و بی بند و باری و آزادی های افسارگسیخته زنانشان است اما مردم و ملت ما برای دفاع از حیثیت، دین، ایمان خود در مقابل این حرکت ایستادگی کردند که بسیار ارزشمند است.

آیت الله اختری تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها تذکر دادند خوب است رسانه ها جهت بازگو کردن حادثه ها مانند حادثه مسجد گوهرشاد از قول کسانی که به یاد دارند و مطلع هستند، حرکت کنند تا مردم از این جنایات مطلع شوند زیرا در این حوادث به استقلال، ملیت و دین کشور بی احترامی شد.

وی افزود: بنیاد عفاف و حجاب در استان ها و مناطق مختلف اقداماتی را برای این ایام هفته انجام می دهد که این اقدامات به دلیل شیوع کرونا و محدودیت ها به صورت مجازی و از طریق رسانه ها و فضای مجازی انجام می شود. 

امپریالیسم زنان را کالا و وسیله درامد قرار داده
دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب با تاکید بر مطالعه در دستورات اسلام در موضوع حجاب تصریح کرد: در قرآن و اوامر خداوند به مرد و زن نگاه و برنامه ریزی ها یکسان است. نگاه خداوند و قرآن به زن و مرد به عنوان انسان است و نگاه اسلام نسبت به زن و مردم برترین نگاه است در حالیکه امروز نگاه غرب به زن پایین تر و پست تر است. نگاه اسلام و به خصوص نگاه جمهوری اسلامی در جامعه اسلامی به گونه ای است که زنان و مردان دوشادوش یکدیگر در دفاع از اسلام، کشور و انقلاب اسلامی حاضر می شوند. 

 نگاه اسلام به زن به عنوان هویت اسلامی و استقلالی است. کودک کشی ها در دنیا و در آفریقا، یمن، فلسطین با دفاع امپریالیسم انجام می شود. این امپریالیسم زنان را کالا و وسیله درآمد و تبلیغات و عیش و نوش خود قرار داده البته این به معنای این نیست که هیچ زنی در دنیا به عزت نرسیده است اما جامعه آنها زن را با هویت مستقل و در کنار مردان نگاه نمی کند اما اسلام به زن و مرد به عنوان دو عنصر مستقل، موثر و رکن اساسی جامعه نگاه می کند و همه زمینه ها را برای رشد و ترقی این قشر جامعه فراهم کرده است. امروز جمهوری اسلامی همه زمینه ها را برای رشد زنان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تخصصی و در رشته های مختلف از زمینه سازی برای تحصیل و آموزش تا زمینه حضور در میدان کار، تولید و اشتغال فراهم کرده است.


وی با تاکید بر اینکه مسئله حجاب به عنوان یک دیدگاه علمی، عقلی و شرعی برای تکریم، تجلیل و حفظ هویت و استقلال جامعه است، گفت: مسئله حجاب یک مسئله ارزشی است و در کشور ما به عنوان قانون است در دنیا هم هر کشوری بر اساس ملیت و فرهنگ خود قوانینی دارد که در جمهوری اسلامی هم این موضوع به عنوان قانون است که تصویب شده و دولت برای اجرای تمام این قوانین مسئول قرار داده است.

دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب اظهارداشت: همه مردم در برابر جامعه، حکومت، نظام و خداوند متعال مسئولیت دارند نظارت عمومی را خداوند برای همه افراد جامعه قرار داده است که امر به معروف و نهی از منکر در قرآن و روایات نیز آمده است بنابراین مسئولیت همه مسئولان بسیار سنگین است همه باید مطالبه کنیم از دولت و مسئولین بخواهیم این قوانینی که در مورد حجاب تصویب شده است اجرا شود.

وظایف حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در زمینه عفاف و حجاب
وی با تاکید بر اهمیت آموزش ها بر اساس دانش اسلامی دینی، بیان کرد: یکی از وظایف حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها و موسسات، تبیین جایگاه زنان، خانواده، تربیت فرزندان و پوشش اسلامی است. از مسئولان انتظار داریم زمینه رشد فضایل اخلاقی را در جامعه به وجود بیاورند و از گسترش کارهای خلاف جلوگیری کنند و باید شرایطی فراهم شود زنان و خانواده با حفظ شئونات بتوانند ورزش و تفریح کنند. اکنون در بسیاری از مناطق جایی به عنوان پارک برای بانوان وجود ندارد که شهرداری ها و شورای شهر و دولت این فضا را در جامعه ایجاد کنند تا بانوی مسلمان بتواند از یک محیط سالم برخوردار شود.

مسئولان و مدیران دولتی در رعایت عفاف و حجاب وظیفه دارند، این امر موجب گسترش عفاف و حجاب در جامعه می شود.

وی ادامه داد: در بنیاد ملی عفاف و حجاب به دنبال این هستیم مسئولیت مطلبه گری و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه گسترش دهیم و در جهت شناساندن ارزش های دینی، زمینه آموزش های دینی را برای دختران، پسران و جوانان فراهم کنیم تا فرهنگ و اخلاق اسلامی حاکم شود. همچنین برای نتیجه بخش بودن این اقدامات باید در موضوع ازدواج به جوانان کمک کنیم. پدران و مادران هم مسئول هستند تا فرزندان خود را خوب و سالم تربیت کنند. 

برچسب‌ها روز عفاف و حجاب مشهد مسجد گوهرشاد رضا پهلوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز عفاف و حجاب مشهد مسجد گوهرشاد روز عفاف و حجاب مشهد مسجد گوهرشاد رضا پهلوی بنیاد ملی عفاف و حجاب مسجد گوهرشاد قرار داده زن و مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است

امام جمعه همدان با بیان اینکه رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است گفت: بالغ بر ۲۷ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند و پلیس آخرین مرحله است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با بیان اینکه عمل به تقوا در مسئولان، انجام دادن وظایف آنهاست اظهار داشت: روند عفاف و حجاب در طول یک سال و نیم گذشته، سبب نگرانی شدید خانواده‌ها شده است.

طرح نور، تأثیرات خوبی در جامعه داشت

وی بیان کرد: اتفاقات نشان داد رها کردن این فضا به ضرر تمام مردم، خانواده‌ها و جوانان است،حتی عده‌ای ممکن است بگویند که حجاب را قبول ندارند اما فارغ از این مسائل، واقعیت این است که این فضا رو به سمتی است که آسیب همگانی ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه در مدت انجام طرح نور، تأثیرات خوبی را در سطح جامعه شاهد هستیم عنوان کرد: باید از کسانی که از پلیس تذکر گرفتند، به آن تمکین کردند و فرهیختگی از خود نشان دادند، تشکر کنم.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه حجاب و عفاف نیازمند اقناع سازی هستیم افزود: بالغ بر 27 دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند و پلیس آخرین مرحله است.

آیت‌الله شعبانی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار پوشاک یکی از ضرورت‌هاست بیان کرد: در بازار لباس‌های تولید و عرضه می‌شود و و بعد ما به افرادی که از این لباس‌ها استفاده می‌کنند، انتقاد می‌کنیم.

وی اظهار داشت: کار فرهنگی لازم است ضمن اینکه همه به این مسئله قائل هستند و باید در این زمینه ورود کنند. دولت، قرارگاه عفاف و حجاب و نهادهای فرهنگی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف را ارائه دهند.

امام جمعه همدان گفت: آموزش و پرورش، صدا و سیما، مدیریت شهری و اغلب دستگاه‌های دولتی وظیفه دارند کار فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف انجام دهند و اقدامات پلیس آخرین مرحله این فرایند است.

مردم باید اثرات سفرها و قراردادها با خارج از کشور را در زندگی خود ببینند

آیت‌الله شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا اشاره و تصریح کرد: در حوزه روابط بین‌الملل شرق و غرب فرقی ندارد، مهم این است که توافقنامه‌ها به نفع مردم و کشور باشد چرا که توافقنامه ها به شرط پیگیری دولت چالش جدی برای تحریم‌ها به حساب می‌آیند و مردم باید اثرات این سفرها و قراردادها را در زندگی روزمره خود ببینند.

نماینده ولی فقیه در همدان به روز کارگر اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه مسئولان و متولیان، حمایت از کارگران و جامعه کارگری است و حمایت از جامعه کارگری تنها افزایش چند درصدی حقوق نیست، چرا که با وجود تورم کارگر از تورم عقب می‌ماند و مهم طراحی ساز و کار اقتصادی مناسب است ضمن اینکه باید از تولید به معنای واقعی حمایت کرد تا کارفرما نیز بتواند از جامعه کارگری خود حمایت کند.

مدعیان دروغین حقوق بشر، آبروی شعار آزادی بیان را برده‌اند

وی با اشاره به به تجمع دانشجویان در کشورهای آمریکایی با هدف حمایت از فلسطین و ضرب و شتم آنها اظهار داشت: تجمعات دانشجویان بر علیه نسل کشی کودکان در غزه در کشورهای مدعی حقوق بشر، با هجوم پلیس به آن‌ها همراه شده است در حالی که وقتی عده‌ای به صورت مسلح قصد براندازی کشوری را دارند، این کشورها دم از حقوق بشر می‌زنند، اما در برابر دانشجویان کشور خودشان چنین رفتارهایی انجام می‌دهند.

وی به سریال مشاور در صدا و سیما نیز گریزی زد و افزود: اقدامات یک روحانی در سریال مشاور، می‌تواند به الگویی برای مساجد سراسر کشور و معرفی مسجد به عنوان محور حل مشکلات مردم تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران
  • نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند