Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@22:29:35 GMT

زری؛ مستندی درباره یک بانوی خوزستانی

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۲۸۲۱

زری؛ مستندی درباره یک بانوی خوزستانی

به گزارش همشهری آنلاین، قلی‌پور دشتکی درباره مستند تازه‌اش گفت: به تازگی ساخت «زری» را تمام کرده‌ام. این مستند درباره بانویی است اهل ایذه خوزستان که با وانت کپسول‌های گاز را به ۱۸ هزار روستایی بخش سوسن شهرستان ایذه می‌رساند و از این طریق زندگی خود و دو فرزندش را تامین می کند. او یک سوپرمارکت هم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان زندگی او و تلاشش برای استقلال و امرار معاش جذاب است.

کارگردان «چامون» که در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت نمایش داده شد و از مستندهای پرمخاطب بود گفت: خوشبختانه نمایش آنلاین «چامون» از سوی مخاطبان سینمای مستند با واکنش مثبت همراه بود. فیلم بعد از نمایش در جشنواره ترنتوی ایتالیا قرار است به زودی در جشنواره‌ای اروپایی حضور یابد.

قلی‌پور دشتکی افزود: یکی از دغدغه‌های همیشگی دوستداران سینمای مستند این است که آثارشان را مخاطب نمی‌بیند. این که شبکه مستند وجود دارد و تعدادی از فیلم های ما در آن نمایش داده می شوند، امتیاز است. اما این روزها ابزار و رسانه‌هایی وجود دارند که می توانند عرضه و دیده شدن فیلم مستند را تسهیل کنند. اکران آنلاین می‌تواند دسترسی به سینمای مستند را آسان تر کند و به اشتیاقی که برای دیدن این فیلم‌ها وجود دارد، پایان بدهد.

کارگردان مستند «فرزندان خونیار» ادامه داد: تجربه شخصی‌ام از نمایش مستند «استشهادی برای خانعلی» نشان می‌دهد که تلویزیون رسانه بسیار تاثیرگذاری در حوزه مستند است و نمایش مستندها در تلویزیون، می‌تواند به دیده شدن آنها به سرعت و در سطح وسیع کمک کند. شاید به همین دلیل است که خاستگاه اصلی مستند، همیشه شبکه‌های تلویزیونی است.

کد خبر 613935 برچسب‌ها سینمای مستند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای مستند سینمای مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش

مجموعه پویانمایی «شتر و آسیابان» به کارگردانی عبدالله علیمراد برای بار سوم در کشور مراکش در سومین جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

بر اساین این خبر، از این مجموعه در بازار فیلم هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»