Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@05:09:38 GMT

دستمال کاغذی20درصد گران شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۳۶۷۲

مشاهدات بازار نشان از آن دارد که قیمت محصولات شوینده از خردادماه امسال با رشد مداوم قیمت‌ها روبه‌رو است و هنوز هم این موضوع متوقف نشده است به‌نوعی که طی روزهای اخیر قیمت دستمال کاغذی حدود ۲۰درصد گران شده است. ناطقان: با گذشت یک ماه و نیم از صدور مجوز افزایش 10 تا 25 درصدی قیمت انواع شوینده برای کارخانجات همچنان روند افزایش قیمت محصولات توسط تولیدکنندگان ادامه دارد، چراکه برخی از کارخانجات به مجوز افزایش 25درصدی قیمت‌ها اکتفا نکرده و محصولات خود را بیش از 27 درصد گران کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به‌عنوان نمونه، یکی از شرکتهای تولیدکننده شوینده، پودر ماشین لباسشویی 480گرمی را که قبلاً 12500 تومان بود با قیمت 15800 تومان به فروش می‌رساند که این رقم نشان از افزایش 27درصدی قیمت این محصول توسط تولیدکننده دارد.

البته در سایر کالاها نیز تولیدکننده‌ها خواستار افزایش بیشتر قیمتها هستند به‌نوعی که  هاشم‌علی حسنی به‌عنوان عضو هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران، اعلام کرده است: به‌دلیل افزایش حقوق و دستمزد مجوز افزایش 15درصدی قیمت محصولات سلولزی صادر شده که در شرف اجرایی شدن است، از طرف دیگر خمیر کاغذ یک کالای کاملاً وارداتی است که 70 درصد این محصول نیز در دست آمریکاست که زیرساخت‌های تولید آن را دارد و بقیه در اروپا، اندونزی و کشورهای دیگر تولید می‌شود.

به‌گفته وی، افزایش نرخ ارز تأثیر مستقیم بر قیمت محصولات سلولزی دارد، از طرف دیگر بعد از شیوع ویروس کرونا برای مدتی خمیر کاغذ کمیاب شده است که در نتیجه آن فیلم‌هایی از نایاب شدن محصولات سلولزی در کشورهای خارجی منتشر شد، در پی این مشکلات خمیر کاغذ به دست تولیدکنندگان ایرانی هم گران رسید.

حسنی تصریح کرد: تنها کالایی که یک بار گران شد محصولات سلولزی است، همچنین کمترین افزایش قیمت مربوط به دستمال کاغذی و محصولات سلولزی بوده است و سایر کالاها بیش از 15 درصد گران شده‌اند.

گفته‌های این مقام مسئول در انجمن صنایع سلولزی در حالی مطرح می‌شود که مشاهدات بازار نشان از آن دارد که قیمت محصولات شوینده از خردادماه امسال با رشد مداوم قیمت‌ها روبه‌رو است و هنوز هم این موضوع متوقف نشده است به‌نوعی که طی روزهای اخیر قیمت دستمال کاغذی حدود 20 درصد گران شده است. منبع: تسنیم برچسب ها: دستمال کاغذی ، گران ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دستمال کاغذی گران بازار محصولات سلولزی دستمال کاغذی قیمت محصولات درصد گران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!

به گزارش خبرآنلاین ،معامله‌گران، کاهش انتظارات تورمی همزمان با آرامش سیاسی را دلیل کاهش قیمت در بازارهای مالی می‌دانند.

نوسانات بازار طلا که معاملات نقره را هم دربر می‌گیرد طی دو روز اخیر بالا بوده و همین موضوع، معامله‌گران بازار طلا و سکه را در لاک احتیاطی قرار داده است؛ علاوه بر آن، افت ارزش فاکتورهای تعیین قیمت در بازار طلا باعث کاهش قیمت در بازار طلا با تلرانس ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی شده است.

گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته قرار دارند. بر همین اساس، امروز اونس جهانی نقره روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ ثابت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با قیمت ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان در حال معامله است و نسبت به روز گذشته ۵۰۰ تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

227217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900651

دیگر خبرها

  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • نیسان آبی گران شد/ قیمت جدید را ببینید
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است