Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل نادری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز مشکل مرغ در استان اصفهان از نظر سرانه مصرف و توزیع بطورتقریبی حل شده اما تا تامین کامل نیاز استان، مقداری فاصله داریم که با تلاش‌های صورت گرفته و میزان جوجه‌ریزی در کوتاه‌مدت قابل دستیابی است.

وی ادامه داد: در گذشته ایرادی به سازمان صمت در استان اصفهان وارد بود که مرغ تحویل داده می‌شد، اما توزیع آن با مشکل مواجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار داشت: این مشکل امروز در زمینه سرانه مصرف و توزیع با استفاده از سامانه "رهتاب" در استان مرتفع شده است.  

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این سامانه در اصفهان، امکان اینکه بطور بَرخط(آنلاین) بررسی کنیم که کدام واحد صنفی در کدام کوچه و خیابان شهرستان‌های استان چه مقدار مرغ تحویل گرفته است، وجود دارد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی امروز مرغ در کشور ناشی از یارانه‌ پرداختی به نهاده‌هاست که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان‌اینکه هیچ کجای دنیا یارانه به نهاده اختصاص پیدا نمی‌کند، تصریح کرد: یارانه باید به تولیدکننده ارائه شود و بعنوان مثال به ازای هر کیلوگرم مرغ باید پنج هزار تومان یارانه به تولیدکننده ارائه شود اما نهاده‌ای که از طریق کشتی حمل می‌شود نیازی به یارانه ندارد و هیچ کجای دنیا این رویه مرسوم نیست.

نادری اظهار داشت: کشور ما در ۲ سال اخیر در حوزه بازار با موانع و چالش‌های گوناگونی مواجه که اکثر آن هم ناشی از جنگ اقتصادی بوده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: سرمایه‌گذاری بسیاری در زمینه سامانه جامع تجارت توسط دولت انجام و اطلاعات بسیاری در آن بارگذاری شده است تا تصمیم‌گیری کلان کشور بر اساس اطلاعات و داده‌های این سامانه انجام شود.  

به گزارش ایرنا، بطور میانگین روزانه  بین ۳۴۰ تا ۳۸۰ تُن گوشت مرغ در استان اصفهان توزیع می‌شود که بخشی هم در اختیار واحدهای قطعه‌بندی قرار می‌گیرد و وارد چرخه توزیع می‌شود و از این مقدار ۸۰ درصد گوشت مرغ بر اساس قیمت مُصوب در بازار استان عرضه می‌شود و بین ۱۰ تا ۲۰ درصد دراین زمینه تخلف وجود دارد.

در روزهای اخیر محدودیت‌هایی درعرضه مرغ  در بازار اصفهان بوجود آمد که نارضایتی شهروندان بدنبال داشت.

استان اصفهان رتبه اول تولید گوشت بوقلمون،  رتبه دوم تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز و رتبه اول تولید شیر خام و رتبه سوم تولید عسل کشور را داراست.

این استان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و فرآوری فرآورده‌های خام دامی است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان گوشت مرغ وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار معدن و تجارت اصفهان استان اصفهان گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد

علیرضا ثواچه، مدیر مرکز نیکوکاری ایلیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با حمایت کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س)، برنامه سمت خدا و مرکز نیکوکاری ایلیا ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی یک‌ و نیم کیلویی در استان یزد بین مستمندان به مناسبت ماه شوال توزیع شد.

وی افزود: بسته های گوشت قربانی در بین محرومان شهرستان های تفت، مروست، مهریز و مناطق مختلف شهر یزد توزیع شد.

ثواچه بیان کرد: برای توزیع بسته های گوشت در بین خانوارهای نیازمند از ظرفیت گروه های فعال، خیریه و جهادی برای توزیع بسته های گوشت قربانی استفاده شد تا به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی یادآور شد: علاوه بر این نیز در سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و ایام ماه مبارک رمضان نیز بین ۳ هزار نفر از روزه داران به خصوص در مناطق محروم شهر یزد افطاری توزیع شده است.

ثواچه ضمن تشکر از خیرین موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س) و برنامه سمت خدا، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک و حمایت این عزیزان، این برنامه و برنامه های دیگر را در راستای محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان در سطح استان یزد اجرا کنیم.

کد خبر 6087775

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل