Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اسپوتنیک، جان کری، فرستاده ویژه رییس جمهور آمریکا در امور تغییرات آب و هوا در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از همکاری‌های بیشتر بین دو کشور برای حل مسائل آب و هوایی سخن گفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، جان کری در دیدار با سرگئی لاوروف اعلام کرد: من فکر می‌کنم واشنگتن و مسکو پیشنهاد‌های بسیار سازنده‌ای برای حل مسائل آب و هوایی داشته باشند و این گفتگو می‌تواند آغاز تلاشی جدید در این باره باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کری ابراز امیدواری کرد که همکاری دو کشور در زمینه آب و هوا فرصت‌های بهتری را در مورد سایر موضوعات ایجاد کند.

او افزود: آمریکا دومین و روسیه چهارمین کشور در تولید گازهای گلخانه ای در جهان هستند. ما  ۲۰ کشور هستیم که معادل حدود ۸۰ درصد گازهای گلخانه ای را منتشر می‌کنیم.  بنابراین آنچه که تصمیم به انجام آن داریم حیاتی است و باید همگی باهم متحد شویم.

نماینده ویژه آمریکا با اشاره به اینکه روسیه به شدت تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار دارد، گفت: بدیهی است که ما در روابط بین کشورهایمان اختلافاتی داریم، اما از اینکه رییس جمهور روسیه در اجلاس ژنو شرکت کرد، بسیار خرسند بودیم.

جان کری اظهار کرد: ما بر این باوریم که اجلاس ژنو سازنده و مهم بود و همانطور که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفت: ما به دنبال مولفه‌های منطقی و قابل پیش بینی برای ایجاد رابطه بین دو کشور هستیم. 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیش از دیدار با کری گفته بود: روسیه قصد دارد در مجامع بین المللی با سایر کشور‌ها در زمینه آب و هوا همکاری کند و انتظار دارد با آمریکا نیز در این باره همکاری نزدیک داشته باشد.

او گفت: روسیه اهمیت زیادی را برای مشکلات مرتبط با تغییرات آب و هوایی جهانی قائل است و به همکاری در زمینه مسائل آب و هوایی در مجامع بین المللی ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: ما انتظار همکاری نزدیک در این زمینه با آمریکا به ویژه در مذاکرات بین طرفین برای اطمینان از یک نشست موفق در گلاسگو در پاییز امسال را داریم.

لاوروف خاطرنشان کرد: سفر کری یک سیگنال مهم و مثبت برای روابط آمریکا و روسیه است و می‌تواند به کاهش تنش و ایجاد همکاری در زمینه‌هایی که دو کشور می‌توانند نقاط مشترک پیدا کنند، کمک کند.

لاوروف این رویکرد را مطابق با روحیه نشست روسای جمهور در ژنو دانست و از آمادگی کشورش برای تقویت این گفتگو‌ها  بر اساس مذاکرات سودمند که هدف آن تعادل منافع است، خبر داد.

پربیننده ترین برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته برگزاری مذاکرات میان ایران و مصر در قاهره جدیدترین گزارش وزارت خارجه درباره برجام منتشر شد طالبان به مرز چین رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا آب و هوایی جان کری دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه