Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر محیط زیست هند خواستار کمک اقتصادهای ثروتمند برای تامین مالی هزینه گذار انرژی کشورش شد.

به گزارش ایسنا، رامشوار پراساد گوپتا در مصاحبه ای با بلومبرگ اظهار کرد: هر تصمیم سیاستی هزینه ای برای اقتصاد دارد. صفر کردن آلایندگی کربن یا استفاده کمتر از کربن هم هزینه دارد. ما مخالف صفر کردن آلایندگی کربن نیستیم اما بدون فراهم شدن کمک مالی اقلیمی مناسب، نمی توانیم در این بخش متعهد شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات این مقام هندی به نگرانیها درباره هزینه گذار انرژی به خصوص برای اقتصادهای فقیرتر اضافه می کند. هفته گذشته رویترز گزارش کرده بود نگرانیهای مذکور در اروپا افزایش پیدا کرده است به خصوص که اعضای اروپای شرقی فقیرتر اتحادیه اروپا وضعیت دشوارتری برای کنار گذاشتن استفاده از سوختهای فسیلی دارند. اتحادیه اروپا قصد دارد کسانی که قیمتهای انتشار کربن بالاتری دارند که احتمالا به دوش مصرف کنندگان انداخته می شود را به دلیل عدم رعایت قانون مجازات کند.

وضعیت هند از این هم پیچیده تر است. این کشور سومین منتشرکننده بزرگ دی اکسید کربن در جهان است اما تغییر جهت از سوختهای فسیلی به انرژی تجدیدپذیر از نظر مالی چالش برانگیز است. اگرچه این حقیقت افسانه نیروی خورشیدی و بادی ارزان را بهم می زند اما بارزکننده دشواری در توزیع هزینه گذار انرژی است.

گوپتا به بلومبرگ گفت: ما هم الزامات توسعه ای خود را داریم. اگر می خواهید کربن منتشر نکنیم پس برای ما فاینانس فراهم کنید. این هزینه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال برای کشورهای در حال توسعه خواهد بود.

به دلیل هزینه این چالشها، هند برنامه ای برای به روز کردن هدف کاهش آلایندگی خود که در سال ۲۰۱۵ اعلام شد و انتظار می رفت تا سال ۲۰۲۰ بازبینی شود، ندارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، هند تنها کشوری نیست که خواستار کمک مالی پیش از متعهد شدن برای صفر کردن کربن است. برزیل هم اخیر تعهد برای صفر کردن آلایندگی کربن را به کمک خارجی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار در سال منوط کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هند گذار انرژی صفر کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

به گزارش مدیسن نت، یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که آسپرین چگونه در برابر سرطان روده بزرگ عمل می‌کند.

طبق یافته‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد آسپرین جنبه‌های پاسخ ایمنی بدن را در برابر سلول‌های سرطانی تقویت می‌کند.

دکتر «مارکو اسکارپا»، محقق ارشد و جراح عمومی دانشگاه پادووا در ایتالیا، گفت: «مطالعه ما مکانیسم مکمل پیشگیری یا درمان سرطان با آسپرین را در کنار مکانیسم دارویی کلاسیک آن که شامل مهار التهاب است، نشان می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های بافتی را از ۲۳۸ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفته بودند، به‌دست آوردند. از این تعداد، حدود ۱۲ درصد مصرف‌کننده آسپرین بودند.

به گفته محققان، نمونه‌های بافتی از مصرف‌کنندگان آسپرین، گسترش کمتر سرطان به غدد لنفاوی و فعالیت تهاجمی‌تر سلول‌های ایمنی در برابر تومورها را نشان داد.

در آزمایشگاه، آن ها کشف کردند که قرار دادن سلول‌های سرطانی روده بزرگ در معرض آسپرین، توانایی سلول‌های ایمنی را برای هشدار به یکدیگر در مورد وجود تومورها افزایش می‌دهد.

به طور خاص، سلول‌های ایمنی شروع به بیان بیشتر پروتئینی به نام CD۸۰ کردند. به گفته محققان، در بیماران مبتلا به سرطان رکتوم، مصرف‌کنندگان آسپرین بیان CD۸۰ بالاتری در بافت‌های سالم داشتند که نشان می‌دهد آسپرین توانایی سیستم ایمنی را برای جست و جو و از بین بردن سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد.

اسکارپا گفت: «گام بعدی یافتن راهی برای ورود آسپرین به عمق روده و تقویت اثرات ضد سرطانی آن خواهد بود.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • خلبان نامداری که درخواستِ کم کردن درجه‌اش را داشت! + فیلم
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن