Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فتای قم اظهار کرد: سایت‌ها و نرم‌افزار‌های ازدواج از دیرباز مورد توجه بعضی از کاربران بوده و همین امر باعث سوءاستفاده مجرمین سایبری و طراحی سایت‌ها و اپلیکیشن (نرم‌افزار) جعلی با موضوع ازدواج شده است.

او افزود: رویکرد مجرمین از طراحی سایت‌ها و نرم‌افزار‌های ازدواج عمدتاً به سه روش صورت می‌گیرد در روش اول با فریب کاربران، مبالغی درجهت ثبت‌نام و یا معرفی افراد مختلف از افراد اخذ و اطلاعاتی ارائه نمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ موالی در ادامه گفت: در نوع دوم کاربر در زمان خرید خدمات برنامه به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی یا فیشینگ هدایت‌شده و پس وارد کردن اطلاعات بانکی نظیر شماره کارت، رمز دوم پویا و … اقدام به برداشت اینترنتی غیرمجاز می‌کنند.

او افزود: درنهایت مجرمین سایبری پس از دریافت تصویر و اطلاعات خصوصی و شخصی قربانیان، با تهدید به افشاء و انتشار تصاویر آنان بحث اخاذی مالی و سایر سوءاستفاده‌های دیگر را مطرح می‌کنند.

رئیس پلیس فتای قم، با توجه به خطرات نصب و ثبت‌نام در سایت‌ها و نرم‌افزار‌های همسریابی به کاربران توصیه کرد: کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین همسریابی در فضای مجازی نیافتند از ثبت‌نام در سایت‌ها و نصب نرم‌افزار‌هایی با این عنوان خودداری کنند.

سرهنگ موالی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جرایم سایبری پلیس فتا نرم افزار سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و ساکنان این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مجتبی صارمی با تأکید بر تسریع در اجرای طرح های ابلاغی لرستان از طرف وزارت متبوع افزود: تأمين پوشش ارتباطی دیگر روستاهای واجد شرایط در این خصوص در دست اقدام است.

در ادامه جلسه نبی الله شمسی‌فر مدیر مخابرات منطقه لرستان و نمایندگان اپراتور همراه اول برخی مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه های ابلاغی را مطرح کردند که تصمیمات لازم برای رفع موارد مطرح شده و تسریع در اجرای پروژه‌ها اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟