Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یک مقام وزارت دفاع آمریکا از پیشرفت ۹۵ درصدی خروج نظامیان این کشور از افغانستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، این مقام پنتاگون گفت که ایالات متحده ۹۵ درصد از روند عقب نشینی نظامیان خود از افغانستان را تکمیل کرده است.

این در حالی است که فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان همزمان با تکمیل روند خروج نیروهای غربی و ناتو از این کشور، از مقام خود کناره گیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، «آستین میلر»، فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان از مقام نظامی خود در افغانستان کناره گیری کرد.

رسانه های غربی از جمله رویترز این کناره گیری فرمانده نظامیان آمریکایی را نمادین و به منزله تکمیل روند خروج از افغانستان عنوان کرده‌اند. رویترز در این ارتباط با تائید خبر کناره گیری فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان گفته است که این اقدام میلر برای نشان‌دادن تکمیل روند خروج از افغانستان صورت می گیرد، هرچند او همچنان بر روند خروج نظارت خواهد داشت.

میلر بلندپایه ترین مقام نظامی امریکا در افغانستان بود و کناره گیری او در حالی صورت می گیرد که گروه طالبان بر شدت حملات خود برای تصرف مناطق مختلف افغانستان افزوده است.

میلر همچنین آخرین ژنرال چهار ستاره آمریکایی در افغانستان خواهد بود که پیش از پایان رسمی مأموریتش در ۳۱ اوت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است، خاک این کشور را ترک می‌کند.

اواسط ماه آوریل، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و اعضای ناتو اعلام کرده بودند که تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۰ شهریور ماه) حدود ۱۰ هزار نظامی نیروهای ائتلاف را از افغانستان خارج می‌کنند.

کارشناسان بین‌المللی از جنگ افغانستان به عنوان طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا یاد می‌کنند که در نهایت دستاوردی به همراه نداشت.

طی هفته گذشته و همزمان با افزایش موج حملات گروه طالبان در افغانستان، نیروهای افغان بارها به داخل مرزهای تاجیکستان عقب‌نشینی کرده‌اند.

پیشروی‌های طالبان در مناطق مختلف افغانستان به ویژه بخش‌های شمالی این کشور به تدریج از اوایل ماه مه و همزمان با ادامه روند عقب‌نشینی نیروهای خارجی تشدید شد و این روند همچنان ادامه دارد.

کد خبر 5256654

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان ایالات متحده امریکا پنتاگون ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه سوریه ایران لبنان طالبان عربستان سعودی ترکیه کوبا هائیتی فرمانده نظامیان آمریکایی آمریکایی در افغانستان کناره گیری روند خروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۳ هزار و ۹۰۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز افزایش ۴۲ واحدی در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی ثبت شده است. امروز همچنین ۲۳۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز ۶۰ درصد بازار به عبارتی ۴۲۴ نماد در محدوده مثبت و ۴۰ درصد در محدوده منفی به کار خود پایان پایان دادند. امروز تعداد خریداران حقیقی در بازار ۹۸ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۱۰۴ هزار کد بود. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی بودند و بیشتر خروج نقدینگی حقیقی‌ها به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

غفوری می‌گوید: این روز‌ها بازار کاملا بی رمق دنبال می‌شود و بازار در حالت بی میلی است و هیچ موتور محرکی با وجود ارزان بودن بازار دیده نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند