Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرزاد دانشمندی گفت: بانک می‌تواند از طریق اعتبارسنجی، یک ضامن، سفته و حساب هدفمندی یارانه‌ها ضامن‌ زوج‌های متقاضی وام ازدواج را تعیین کند.

"شهرزاد دانشمندی"، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به شرایط قبول ضامن‌ وام ازدواج گفت: متن قانون در رابطه با نحوه اخذ ضامن، صراحتا گفته بانک می‌تواند از طریق اعتبارسنجی، یک ضامن، سفته و حساب هدفمندی یارانه‌ها ضامن‌ زوج‌های متقاضی وام ازدواج را تعیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید براینکه "حساب هدفمندی یارانه‌ها پاسخگوی اقساط وام ازدواج نیست" افزود: از آنجایی که معمولا حساب هدفمندی یارانه زوجین اقساط 500 الی 800 هزار تومانی وام ازدواج را پوشش نمی‌دهد، بانک براساس اختیار قانونی می‌تواند از یکی از روش‌های اعتبارسنجی، یک ضامن یا سفته استفاده کند.

دانشمندی درباره روش‌های دیگر قبول ضامن تصریح کرد: در روش اعتبارسنجی بانک حساب متقاضی را بررسی می‌کند تا مطمئن شود فرد و ضامن او چک برگشتی نداشته باشد و بتواند اقساط را پرداخت کند بنابراین اگر یک ضامن کفایت نکرد بانک می‌تواند دو یا چند ضامن تقاضا کند تا ضمانت کافی برای بازگشت تسهیلات وجود داشته باشد چرا که سپرده مردم در بانک‌ها امانت است و بانک باید به گونه‌ای تسهیلات ارائه دهد که از بازگشت اقساط آن مطمئن شود.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که میزان مبلغ سفته برای دریافت وام ازدواج چقدر است؟ گفت: بانک اصلا به موضوع سفته ورود پیدا نمی‌کند اما میزان مبلغ آن بستگی به مبلغ وام دارد چرا که امسال هم وام ازدواج 70 میلیون تومانی و هم 100 میلیون تومانی داریم و باتوجه به میزان آن مبلغ سفته نیز متغیر است که اختیار تعیین مبلغ آن برعهده بانک است و قاعدتا میزان مبلغ آن نباید کمتر از 70 میلیون تومان باشد.

دانشمندی از تعداد ایثارگرانی که وام ازدواج دوبرابری دریافت کردند خبر داد و بیان کرد: براساس قانون، مبلغ وام ازدواج برای فرزندان ایثارگر دوبرابر است و تاکنون 8 هزارنفر که درخواست داشتند وام خود را دریافت کردند.

او در پایان با اشاره به تعداد افرادی که امسال وام ازدواج دریافت کردند، گفت: امسال 242 هزارنفر به مبلغ 207 میلیارد ریال از تسهیلات وام بهره مند شدند و 351 هزارنفر هم درنوبت دریافت وام هستند.

//انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بانک مرکزی ازدواج هدفمندی یارانه پوشش چک بانک مرکزی هدفمندی یارانه هدفمندی یارانه ها وام ازدواج حساب هدفمندی یارانه دریافت کردند وام ازدواج یک ضامن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم است.

او با آیت الله شهید مصطفی خمینی ازدواج کرده و عروس ارشد حضرت امام خمینی (س) است.

به گزارش جماران، خانم معصومه حائری در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کرد، وی در ابتدا علاقه‌ای به ازدواج نداشتند، اما با توجه به شرایط آن دوران به توصیه پدرشان و بعد از ملاقات حاج آقا مصطفی به ازدواج با وی رضایت می‌دهند و بعد از گذشت یک سال به عقد او در می‌آیند. 

حاصل ازدواجشان ۴ فرزند بود، دو تن از فرزندانشان در کودکی از دنیا رفته اند و یک پسر به نام حسین و یک دختر به نام مریم دارند.

وی در دوران تبعید حضرت امام (س) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشتند و همسرشان را همراهی می‌کردند.

منبع: سایت جماران

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • اعتبار ندادن بانک‌ها برای وام ازدواج این بار دغدغه زوج‌های جوان شد
  • معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل