Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، طی مدت مذکور تقریبا 6500 استرالیایی تماس های تلفنی را دریافت کرده اند که طی آنها فرد تماس گیرنده اصرار به بارگذاری نرم افزارهایی توسط مخاطب داشته است. اما این کار موجب می شده تا هکرها و کلاهبرداران بتوانند به رایانه های شخصی و سپس حساب های بانکی افراد دسترسی غیرمجاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون رقابت و مشتریان استرالیا که بررسی مذکور را انجام داده، معتقد است کلاهبرداری هایی که از طریق برنامه ریزی برای دسترسی به رایانه های کاربران از راه دور انجام می شود یکی از بزرگترین انواع کلاهبرداری ها در استرالیا است و افراد متخلف با سواستفاده از قابلیت های دنیای مجازی برای سرقت پول افراد تلاش می کنند.

بر همین اساس افراد بالای ۵۵ سال بیش از ۴.۴ میلیون دلار از دارایی های خود را در جریان این حملات از دست داده اند که معادل نیمی از کل سرقت های انجام شده است و سهم جوانان از این کلاهبرداری ها تنها ۲۰ هزار دلار استرالیا بوده است. تماس گیرندگان کلاهبردار خود را عضو موسساتی همچون ای بی، تلسترا، ان بی ان، آمازون، برخی بانک ها، سازمان های دولتی، پلیس، شرکت های رایانه ای و غیره معرفی می کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استرالیا دلار بانک ها کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی

سرهنگ کاووس حبیبی بیان داشت: برابر اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر اینکه ۲ نفر خود را از مامورین پلیس آگاهی معرفی و ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی و انتظامی را دارند و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی هر دو کلاهبردار را شناسایی و آنان را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمین تا کنون ۷ میلیارد ریال از ۱۲ شهروند کلاهبرداری کرده‌اند، به شهروندان توصیه کرد به سادگی فریب اینگونه افراد نخورده و قبل از انجام هرگونه اقدامی از هویت افراد اطمینان حاصل کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه