Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان ماموستا محمدیان با اشاره به جایگاه خوب مهارت آموزی جهاددانشگاهی به لزوم تغییر فرهنگ مردم از مدرک‌گرایی به مهارت محوری تاکید کرد.

ماموستا لقمان محمدیان، امام جمعه اهل سنت بیجار در بازدید از جهاد دانشگاهی این شهرستان به جایگاه رفیع جهاددانشگاهی در حوزه‌ آموزش و مهارت در کشور و استان کردستان اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی در بیجار فعال است و عملکرد خوبی دارد و با توجه به برگزاری نماز جمعه و حضور مردم در مساجد می‌توان از ظرفیت این نهاد برای مهارت‌آموزی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متاسفانه مدرک‌گرایی به معضل جدی در ایران تبدیل شده است، افزود: باید تلاش کنیم فرهنگ مردم را به سمت و سوی مهارت آموزی ببریم؛ مقام معظم رهبری در سخنرانی خود عنوان کرد که "امیدی که به جهاد دانشگاهی دارند به جاهای دیگر ندارن"د و با توجه به پژوهشکده گیاهان دارویی که در ساختار جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کند امکان مهارت آموزی در این خصوص و طب سنتی امکان پذیر است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار، اعلام کرد: با توجه به تخصص خود در طب مکمل، آمادگی همکاری با جهاددانشگاهی در این حوزه را دارم.

راحله شریفیان مدیر جهاد دانشگاهی بیجار در ادامه این دیدار به حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و علمی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی بنا به خلأهای موجود در کشور به موضوعات ورود می‌کند و پژوهشگاه رویان سرآمد حوزه علمی جهاد دانشگاهی بر اساس پاسخ به نیازهای کشور است.

وی به ورود به حوزه دانش‌بنیان شدن تولیدی های شهرستان بیجار بنا به نیاز شهرستان اشاره و تصریح کرد: ۱۵ شرکت در بیجار که قابلیت تبدیل به هسته فناور را داشتند شناسایی شدند که با برگزاری جلسات متناوب با آموزش‌های مختلف، از این تعداد چهار شرکت موفق به پذیرش در پارک علم و فناوری شدند.

مدیر جهاد دانشگاهی بیجار در خصوص راه اندازی درمانگاه در ساختمان موقوفه امامیه اظهار کرد: محور فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اقدامات نوآورانه و فناورانه بوده و برنامه این است که در کنار کارهای متداول درمانی، مرکز نوآوری و شکوفایی سلامت را ایجاد و استارت آپ‌های حوزه سلامت و درمان در این مکان برگزار شود؛ ضمناً بنا داریم که این درمانگاه به صورت مجازی نیز فعالیت داشته باشد.

شریفیان به دوره‌های جهاد دانشگاهی در بیجار اشاره کرد و گفت: از دوره‌های عمومی به سمت دوره‌های تخصصی و مهارت محور حرکت شده است، دوره تربیت معلم مدارس ابتدایی و دوره تکنسین داروخانه از دوره‌هایی بود که در شهرستان برگزار نشده بود و با برگزاری این دوره‌ها تعدادی از آموزش دیده‌ها جذب بازار کار شدند.

وی با استقبال از پیشنهاد همکاری امام جمعه اهل سنت بیجار، عنوان کرد: به افرادی با جایگاه اجتماعی و علمی شما برای تقویت فرهنگ مهارت آموزی نیاز داریم و برای ما افتخار است که با امام جمعه اهل سنت به عنوان مدرس همکاری کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی امام جمعه مهارت آموزی اشتغال مدرک گرایی استانی شهرستانها امام جمعه اهل سنت جهاد دانشگاهی مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری شامگاه دوشنبه کردستان در نشست معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با نماینده ولی فقیه در استان با تبریک هفته کار و کارگر، آموزش های فنی و حرفه ای را مقدمه‌ای برای مهارت آموزی و توانمندی سازی جوانان برای ایجاد اشتغال خواند و اظهار کرد: با گذراندن این دوره ها و تلاش و همت شبانه روزی، زمینه اشتغال در جامعه فراهم خواهد شد.

پیشکاری آموزش و مهارت آموزی کارگران را نیز از مهمترین اولویت های وزارت کار و لازم وضروری عنوان کرد و با بیان اینکه این آموزش ها موجب مهارت آموزی و ارتقای سطح علمی در کارگران به ویژه کارگران ساختمانی خواهد شد، اظهار داشت: با آموزش و مهارت آموزی کارگران، شاهد کاهش حوادث کارگری و جلو گیری از آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه مهارت آموزی و تربیت نیروی کار حرفه‌ای و ماهر موجب ایجاد اشتغال پایدار در کشور می شود، خواستار آموزش بیشتر کارگران ساختمانی در بحث ایمنی و حفاظت فردی شد و گفت: ایمنی نقش موثری در دستیابی به ارتقاء سطح سلامت کارگران در جامعه دارد.

رئیس شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از دستگاه‌هایی است که در خط مقدم ارتباط با مردم و خدمت‌رسانی قرار دارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش خدمات این وزارتخانه هستند و مدیران تابعه وزارت کار در کردستان توانسته اند با همدلی و هماهنگی مقدمات رضایتمندی مردم را فراهم آورند.

پیشکاری عملکرد ادارات تابعه وزارت کار در کردستان را رضایت بخش خواند و گفت: خوشبختانه ادارات تابعه وزارت کار در کردستان شبانه روزی در راستای خدمت رسانی به جامعه مخاطب تلاش کرده و تعامل بسیار خوبی با هم و سایر ادارات در استان دارند که این خود نقطه عطفی برای پیشبرد سیاست های دولت مردمی و وزارت کار در کردستان است.

کد خبر 6092571

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال