Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، گسترش قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های محلی و شهرستانی قصه پرغصه‌ای است که سبب تحت تاثیر قرار گرفتن فعالیت کسبه خرد و سنتی و در نهایت تعطیلی آنها می‌شود.

این فروشگاه‌ها که عمدتا خارج از استان کنترل می‌شوند و جز اشتغال در سطح کارگری نفع اقتصادی برای شهرستان ندارد وجب به وجب شهر را در تسخیر خود در می‌آورند و هر چه بگذرد رونق بازار بساط کسبه و بقالان را سرد کرده و کم کم از چرخه کسب سود خارج می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زق و برق و تنوع محصولات زیر یک سقف و تخفیف‌های غیر واقعی در چنین فروشگاه‌هایی باعث خرید کاذب هم می‌شود؛ وقتی مشتری از فروشگاه خارج می‌شود می‌بیند بخشی از اقلامی که خریداری کرده را اصلا نیاز نداشته است.

فعالیت فراتر از قاعده و ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهدید جدی برای اصناف خرد است چرا که بر اساس گزارش های منتشر شده فعالیت هر فروشگاه تا شعاع پنج کیلومتر بر اصناف خرد تاثیر می گذارد.

اعتراض و انتقاد صنوف دهدشت برای تکثیر شعب فروشگاه‌ها تاکنون به جایی نرسیده و گویا گوش شنوایی برای دفاع از حقوق این کسبه وجود ندارد.

 

و حالا افتتاح سومین شعبه از یک فروشگاه زنجیره‌ای واحدهای صنفی این شهر کوچک را می‌بلعند و به موضوع اشتغال و افرادی که از صنوف خرد کسب معاش می‌کنند آسیب وارد می‌کند.

کاسبان محلی با انتقاد از این وضعیت در شهر دهدشت بازگشایی یکی پس از دیگری این فروشگاه‌ها را به ضرر خود می‌دانند و می‌گویند آنها با سرمایه اندک توان رقابت با این مراکز را ندارند و در صورت ادامه این روند در شهرستان مجبورند کسب و کار خود را تعطیل کنند.

با اینکه این فروشگاهها با هدف رویکرد مثبت راه اندازی می‌شوند اما در بیشتر مواقع و در شهرهای با تراکم جمعیتی پایین‌ کیفیت اقلام این فروشگاه‌ها زیر سایه کمیت آنها پنهان است و آنها بعضا برندهای گمنام را به خورد مشتریان می دهند.

 

دارا کریمی‌نژاد کثرت شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای را باعث ضربه زدن به کاسبان صنوف خرد دانست و گفت: در راستای حمایت از بازار شهری و اشتغال در کهگیلویه هیچ فروشگاه زنجیره‌ای در شهرستان و بخش‌های تابعه اجازه تاسیس و بازگشایی ندارد.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: مخالف وجود این فروشگاه‌ها نیستم اما باید توازنی میان وجود این فروشگاه‌ها و محل فعالیت آن‌ها برقرار باشد و استاندارد آن به جهت بعد جمعیتی شهر رعایت شود.

با وجود برخی فواید ایجاد چنین فروشگاه‌هایی اما رشد بی حد و مرز آن‌ها در هر خیابان دهدشت یک زنگ خطر بزرگ به حساب می آید چرا که عدم مدیریت بر نحوه فعالیت قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای سبب افزایش بیکاری و بر زمین زدن واحدهای صنفی خرد و متوسط است که صاحبان هر کدام نان آور خانواده هستند.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: فروشگاه های زنجیره ای فروشگاه های زنجیره ای فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند

دریافت 1 MB

سالن همیلتون ساختمان معروفی است که در جریان اعتراضات سال ۱۹۶۸ علیه جنگ ویتنام و همچنین اعتراضات علیه نظام آپارتاید آفریقای جنوبی در سال ۱۹۸۵ هم تسخیر شده بود.

دیگر خبرها

  • متفاوت ترین فروشگاه زنانه گوچی (عکس)
  • فیلم| دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
  • ۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • فریاد خوان کوادرادو در جشن قهرمانی اینتر: هرکس نَپرد، یوونتوسی است! + فیلم
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند