Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت:وزارت نیرو گزارشی مکتوب از علل خاموشی‌ها به مجلس ارائه می‌کند. - اخبار سیاسی -

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه کمیسیون اصل 90 با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، معاونین و تعدادی از فعالان بخش خصوصی در تولید برق کشور، گفت: این جلسه پیرو شکایات واصله به کمیسیون اصل 90 برگزار شد و کمیسیون نگرانی ها و دغدغه های مردم و بخش خصوصی را بیان و بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در ابتدای جلسه رئیس کمیسیون به نکاتی از جمله مصوبات شورای عالی امنیت ملی درخصوص تجهیز کارخانجات و نانوایی‌ها به ژنراتور برق، لزوم اجرای مصوبات در تقلیل زمان کار ادارات، توجه به گزارش اقلیم شناسی و سازمان هواشناسی و برنامه‌ریزی، مدیریت مصرف و اقدامات مورد انتظار از وزارتخانه، مصوبات برنامه ششم موضوع (بند ت ماده 48 قانون برنامه) و فاصله موجود بین اقدامات وزارتخانه با سطح محقق شده، راهکارهای پیشنهادی بخش خصوصی برای رفع معضل خاموشی‌ها و پرداخت بخشی از دیون دولت، امهال وام‌های ارزی سرمایه‌گذاران برای تعیین تکلیف نحوه بازپرداخت رفع موانع بانکی و لزوم توجه به حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر را مطرح کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود ادامه داد: همچنین وزیر نیرو در مورد عملکرد این وزارتخانه طی 8 سال دولت آقای روحانی و نحوه تعامل با بخش خصوصی و مدیریت مصرف، رمز ارزها و میزان مصرف کل از برق کشور، اقدامات کلی در تعطیلی صنایع بزرگ طی دو هفته آینده گزارشی ارائه کرد.

خضریان گفت: در این نشست نمایندگان تولید کننده برق بخش خصوصی 16 موضوع را مطرح و تاکید داشتند در صورت رفع موانع موجود، می‌توانند روزانه 400 مگاوات برق وارد مدار کنند.

نماینده تهران بیان کرد: بخش خصوصی به مواردی چون لزوم تشکیل جلسه مشترک با حضور سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو برای حل معضل پرداخت بدهی وزارتخانه به بخش خصوصی (استفاده از ظرفیت ماده 6 قانون حمایت از صنعت برق) و جلوگیری از انباشت این بدهی، ضابطه‌مند کردن فروش برق با هدف استخراج رمز ارزها و  صادرات برق، ارزآوری و تأمین بخشی از دیون خود به بخش خصوصی و عدم پایبندی ساتبا به قراردادهای منعقده با سرمایه‌گذاران اشاره کردند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در نهایت مقرر شد وزارت نیرو به مباحث و سوالات مطرح شده در کمیسیون به ویژه علل خاموشی‌های اخیر به صورت مکتوب پاسخ دهد.

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون اصل خاموشی ها بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی دادرس: استقلال نمی تواند به محرومیت حسینی اعتراض کند!

عضو کمیته استیناف گفت: محرومیت های یک جلسه ای تعلیقی که قطعی شده دیگر در کمیته استیناف قابلیت بررسی ندارد.

طرفداری | مهدی دادرس در خصوص اینکه گفته می شود درخواست باشگاه استقلال برای بخشش محرومیت یک جلسه ای سید حسین حسینی رد شده است، صحبت هایی را انجام داد.

مهدی دادرس به آنا گفت:

برخی از سر بی اطلاعی خبرسازی هایی می کنند اما اصل قضیه این است که اصلا باشگاه استقلال نمی تواند برای بخشش محرومیت یک جلسه ای حسینی اقدامی کند. وقتی کمیته انضباطی محرومیت تعلیقی را قطعی می کند دیگر قابل تجدید رای نیست. در حکم کمیته انضباطی هم آمده فقط بخش جریمه مالی قابل اعتراض است که در این زمینه هم من هنوز درخواستی از سوی استقلال ندیدم.

وی در خصوص اینکه در مورد درخواست باشگاه پرسپولیس برای بخشش محرومیت دانیال اسماعیلی فر هم چنین شرایطی برقرار است، تاکید کرد:

رای کمیته انضباطی دانیال اسماعیلی فر هم همین طور است و چون یک جلسه محرومیت قطعی است قابل بررسی مجدد نیست. هرگاه محرومیت بیش از یک جلسه باشد و اگر رای قطعی نباشد می توانند به کمیته استیناف درخواست بررسی مجدد بدهند در غیر این صورای محرومیت یک جلسه ای که از تعلیقی به قطعی رسیده باشد دیگر قابلیت بررسی در استیناف را ندارد.

عضو کمیته استیناف همچنین در مورد اینکه آیا درخواستی از باشگاه پرسپولیس برای اعتراض به رای کمیته لانضباطی در مورد اتفاقات بازی با ذوب آهن رسیده یا خیر گفت:

چنین اعتراضی هنوز به دست ما نرسیده است.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • محرومیت ستاره‌های استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • مهدی دادرس: استقلال نمی تواند به محرومیت حسینی اعتراض کند!
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • محرومیت دو ستاره استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان