Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیراداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان گفت: دریافت نشان ویژه تجاری (برندسازی ) و شناسنامه‌دار کردن تولیدات حوزه صنایع مبل و منبت شهرستان تویسرکان، نزدیکترین راه برای گسترش بازارهای فروش در این بخش است.

اسحاق ترکاشوند در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان تویسرکان از سبک و طرح‌های منحصر به فردی در بخش صنایع مبل‌و منبت برخوردار است اما تا کنون این تولیدات صاحب برند و نشان ویژه تجاری نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شهرستان تویسرکان از نزدیک به ۴۵۰۰ کارگاه و در حدود ۷۵۰۰ هنرمند و صنعتگر در این بخش برخوردار است که ایجاد نشان ویژه تجاری موجب افزایش چشمگیر بازار فروش و صادرات برای آنها می شود.

ترکاشوند با اشاره به اینکه تویسرکان با توجه به برخورداری از تولید منحصر به‌فرد طرح منبت گلریز به‌ویژه در روستای اشترمل، با اعلام وزارت میراث فرهنگی و به‌صورت رسمی شهر" ملی منبت گلریز کشور" محسوب می‌شود، تأکید کرد: قدمت و سابقه بالا و درخشان تویسرکان در حوزه تولیدات مبل و منبت، عدم دخالت دستگاه‌های سی.ان.سی در عمده تولیدات این بخش و قیمت مناسب نسبت به بازارهای مبل و منبت در نقاط مختلف کشور از مهمترین مزایای شهرستان تویسرکان در این حوزه به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: کمبود واحدهای تولیدی که چرخه کامل تولید یعنی طراحی، ساخت، رویه‌کوبی و رنگ‌کاری تولیدات مبل و مُنبت را انجام می‌دهند از مهمترین مشکلات آسیب‌رسان به بازار فروش صنایع مبل و منبت تویسرکان است که اکنون گسترش این واحدهای تولیدی با جدیت دنبال می‌شود.

ترکاشوند متذکر شد: همچنین وزارت میراث فرهنگی از ایجاد فروشگاه و نمایشگاه‌های دائمی فروش صنایع مبل و منبت با اختصاص زمین با قیمت مناسب و تسهیلات ارزان قیمت در شهرستان تویسرکان حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نظر می‌رسد علاوه بر برندسازی و گسترش واحدهای زنجیره کامل تولید تا فروش در شهرستان تویسرکان، انسجام بیشتر هنرمندان این حوزه در شهرستان تویسرکان در قالب اتحادیه‌های صنفی، استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌هایی مانند اتاق بازرگانی و همچنین تلاش هدفمند و مؤثر برای تبلیغات تخصصی با هدف شناساندن تولیدات صنایع مبل و منبت تویسرکان به‌عنوان شهر ملی منبت گلریز، می‌توانند در رونق بیش از پیش و گسترش بازارهای فروش تولیدات این بخش نقش مؤثری داشته باشند.

گفتنی است؛ تویسرکان علاوه بر اختصاص شهر ملی مبل و منبت گلریز، نشان جغرافیایی مبل و مُنبت را نیز کسب کرده و روستای اُشترمل این شهرستان از سوی وزارت میراث فرهنگی به صورت رسمی به عنوان دهکده ملی منبت معرفی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مبل و منبت برندسازی صنایع دستی استانی شهرستانها شهرستان تویسرکان صنایع مبل و منبت میراث فرهنگی منبت گلریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، حجت الله رئیسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان سامان از کارخانه فرآورده های گوشتی شقایق سامان تولید کننده سوسیس و کالباس، واقع در شهرک صنعتی شهر سامان فاز یک به منظور بررسی مسائل و مشکلات در عرصه تولید و همچنین برآورد آرد مصرفی ماهانه کارخانه بازید نمودند.

وی افزود: ظرفیت تولیدی این واحد تولیدی ۳۵۰۰تن درسال و با اشتغال ۱۰نفر می‌باشد.

رئیسی خاطر نشان کرد: فرآورده های گوشتی شقایق سامان بعد از ۷ سال تعطیلی سال گذشته مجدد به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان در پایان گفت : توسعه زنجیره تولید در صنایع غذایی یکی‌ از راهکارهای موفق در جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی است زیرا این راهکار در کاهش هزینه‌ها و افزایش اشتغال‌زایی و صادرات بسیار موثر است.


۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902961

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • قیمت تولیدات سایپا در بازار +جدول
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • عوامل درگیری دسته جمعی در تویسرکان دستگیر شدند
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت