Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:25:05 GMT

تزریق واکسن ایرانی کووبرکت به استان فارسی ها

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۷۲۳۱

تزریق واکسن ایرانی کووبرکت به استان فارسی ها

به گزارش خبرنگار مهر، واکسن ایرانی کووبرکت پس از طی چندین فاز مطالعاتی در کشور در مرحله تزریق عمومی قرار گرفت و از روز سه شنبه بیست و دوم تیرماه در شیراز به افراد با بیش از ۶۵ سال سن تزریق شد.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشتر به خبرنگار مهر گفته بود: در استان فارس بالغ بر ۴۴٠ هزار دوز واکسن تزریق شده است و مقرر شده تا انتهای هفته جاری ۵٠ هزار دوز واکسن دیگر نیز به استان فارس وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است دو سالن سرداران و پهلوانان نصیری در نوبت‌های صبح و عصر نسبت به تزریق واکسن ایرانی کرونا اقدام می‌کنند.

کد خبر 5256759

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز دانشگاه علوم پزشکی شیراز ویروس کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه واکسن کرونا گرگان شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل اراک حجاب و عفاف ایلام سیستان و بلوچستان شهرستان کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود

ایسنا/فارس رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس می گوید: اگر زورخانه پولاد به عنوان قدیمی‌ترین زورخانه کشور ثبت ملی شود، دیگر تهدیدی مثل تغییر کاربری شامل آن نخواهد شد.

سید حسن حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه زورخانه پولاد قدیمی‌ترین زورخانه جنوب کشور است، گفت: در سال ۱۳۹۸ مالک شخصی که ۳ دُنگ آن را در اختیار دارد، مراجعه کرد و این زورخانه را در اختیار گرفت.

وی افزود: مالک شخصی قصد تغییر کاربری مجموعه را داشت اما با پیگیری روسای قبلی هیئت‌های شیراز و فارس، این اتفاق نیفتاد و از زمانی که ما مسئولیت را به عهده گرفتیم هم از طریق اداره میراث فرهنگی، شورای شهر و استانداری پیگیری کردیم تا این تغییر کاربری رخ ندهد.

حسینی با بیان اینکه هنوز این زورخانه ثبت یونسکو نشده اما اجازه تغییر کاربری هم به آن داده نشده است، گفت: از آنجایی که این زورخانه در بافت تاریخی شیراز واقع شده است، مالک شخصی به دنبال این است که آن را به فضایی تجاری مثل سفره‌خانه سنتی تغییر دهد. بنابراین از مدیرکل میراث فرهنگی استان که همواره هم پای کار هستند خواهش می‌کنیم که این میراث ناملموس که جزو فرهنگ تاریخی استان ماست را ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه خانه‌هایی در بافت تاریخی شیراز با قدمت ۷۰ و ۸۰ ساله داریم که چون ثبت ملی شده‌اند، خطر تغییر کاربری هم تهدیدشان نمی‌کند، گفت: زورخانه پولاد حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و جزو ۵ زورخانه قدیمی کشور است، پس باید با جدیت تمام در حفظ آن بکوشیم.

متولی ورزش زورخانه‌ای استان فارس با بیان اینکه در سطح شیراز ۲۶ و در استان فارس ۸۴ زورخانه وجود دارد، گفت: ۸ زورخانه نیاز به بازسازی دارند و برای ۱۷ زورخانه نیز جانمایی صورت گرفته و قرار است ساخته شوند.

حسینی با اشاره به اینکه هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای فاقد درآمد است، گفت: با توجه به اینکه خودم در رشته‌های متفاوت رزمی کار کرده‌ام  و حالا چندسالی است که در ورزش زورخانه‌ای خادمی می‌کنم، می‌دانم که در تمامی رشته‌ها درآمد زایی وجود دارد ولی در زورخانه‌های ما ورزشکاران هیچ شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنند که این یکی از دشواری‌های ما در زمینه درآمدزایی است.

وی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای تنها ورزش ایرانی است که در یونسکو ثبت شده است، گفت: هر کشوری، هنر رزمی و ورزش رزمی قدیمی خودش را در یونسکو ثبت کرده است و چیزهایی که در یونسکو ثبت می‌شوند، به نوعی در ارتقای فرهنگ بشریت نقش داشته‌اند.

حسینی در پایان گفت: این ورزش جزو فرهنگ ناملموس ما و فرهنگ معنوی دنیاست. حالا تفاهم‌نامه‌ای را در حال پیگیری هستیم و با مدیرکل میراث فرهنگی هم هماهنگ کرده‌ایم که زورخانه پولاد به یکی از مقاصد گردشگری گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود تا هم درآمدزایی داشته باشد و هم گردشگران با میراث فرهنگی ناملموس ما آشنا شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز