Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: مهمترین دلیل افزایش خشونت‌های سطح جامعه، پایین بودن آموزش و آگاهی عمومی نسبت به روابط بین فردی و نداشتن فرهنگ گفت‌وگو است، محدودیت در قرنطینه و نداشتن برنامه‌ریزی برای پر کردن اوقات فراغت، آمار خشونت‌ها را افزایش داده است.

عبدالرضا اسماعیلی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص افزایش انواع خشونت و تماس با اورژانس اجتماعی، اظهار می‌کند: با شروع همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم قرار گرفتن مردم در قرنطینه و اعلام وزارت بهداشت در خصوص مداخلات مؤثر خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی علاوه بر بالا رفتن تعداد تماس‌ها با این خط آمارهای مربوط به انواع خشونت‌ها روند افزایشی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد دلایل افزایش خشونت، اضافه می‌کند: مهمترین دلیل بالا رفتن خشونت‌ها اعم از خشونت خانگی و دیگر خشونت‌های سطح جامعه، پایین بودن آموزش و آگاهی عمومی نسبت به روابط بین فردی و نداشتن فرهنگ گفت‌وگو است. محدود بودن مردم در قرنطینه و نداشتن برنامه‌ریزی مناسب برای پر کردن اوقات فراغت، آمار اتفاقاتی نظیر خودکشی، خشونت‌های خانگی از جمله همسر آزاری، کودک آزاری و والد آزاری را افزایش داده است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، تاکید می‌کند: از جمله راهکارهایی که می‌تواند به خانواده و جامعه کمک کند تا بتوانند شرایط کرونایی را پشت سر بگذراند، بالا بردن سطح دانش و آگاهی خود در مورد مهارت‌های ارتباط مؤثر و بالا بردن همدلی بین خود و تمرین مهارت‌های خودکنترلی و در نهایت استفاده از آموزش‌های مؤثر سازمان‌های مربوطه است.

وی در خصوص خدمات بهزیستی اصفهان به خانواده‌ها برای کاهش خشونت‌ها در پاندمی کرونا، تصریح می‌کند: اداره کل بهزیستی استان اصفهان در دو معاونت تخصصی پیشگیری و اجتماعی و در دو بخش پیشگیری اولیه با ارائه آموزش‌های لازم از طریق فضای مجازی و در بخش معاونت امور اجتماعی با مداخلات مؤثر به وسیله اورژانس اجتماعی، تلاش می‌کند به کاهش و کنترل خشونت‌ها کمک کند.

کد خبر 506851

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عوامل افزایش خشونت ها عبدالرضا اسماعیلی افزایش خودکشی در ایران افزایش قتل های ناموسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری سارقی که اقدام به سرقت طلاجات دختربچه‌های اصفهانی کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسین ترکیان اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشواره طلا از کودکان در برخی محلات سطح شهرستان اصفهان، با توجه به حساسیت آن بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی میدانی توسط کارآگاهان مشخص شد سارق با یک دستگاه موتورسیکلت و با پرسه‌زنی در کوچه‌های خلوت اقدام به شناسایی سوژه‌های خود می‌کرده و پس از سرقت گوشواره‌های طلا از کودکان به سرعت متواری می‌شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در نهایت با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی، کارآگاهان مخفیگاه سارق را شناسایی و طی عملیات دقیق متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ ترکیان با اشاره به کشف طلاجات مسروقه به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال از مخفیگاه متهم خاطرنشان کرد: سارق در تحقیقات انجام شده به شش فقره سرقت گوشواره دختربچه‌های اصفهانی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 750792

دیگر خبرها

  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • برگزاری ماراتون اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد