Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: ۳۲ نشست تخصصی با مشارکت ۲۱۰ سخنران در مدت سه روز در کنگره استان اصفهان و توسعه ملی، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو برگزار و ۱۷۰ مقاله در آن ارائه می شود.

سید مهدی ابطحی امروز (سه شنبه- ۲۲ تیرماه) در آیین افتتاحیه کنگره «استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو» در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان در طول هزاران سال مامن موحدان بزرگ بوده و گوهر خود را در عوض تلاش و نبوغ به انسان ارزانی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقلیم این استان قناعت را به مردمانش ارزانی داشته و این سرزمین آرامشی شگرف و صبوری را آموزش می دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه اقلیم استان اصفهان چهار فصل است و اعتدال در رفتار را باعث شده است، تصریح کرد: طبیعت روح بخش این استان در تعالی انسان اثرگذار است، به گونه ای که بسیاری نگاه فیض کاشانی را به طبیعت قمصر نسبت می دهند.

ابطحی گفت: این سرزمین با این ویژگی ها انسانی پرورش داده که در مواجه با خود، خویشتندار و صبور است و در مواجه با غیر، دوستدار و پشتیبان وطن و خدوم است. در دوران دفاع مقدس در این استان شهدای بزرگی فرماندهان موثر لشکرهای کشور بوده اند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به اصالت، هنر و معماری برجسته استان اصفهان اشاره کرد و افزود: جلوه این انسان برامده از این طبیعت، در معماری دیدنی شهر نمود پیدا کرده و در علم در مَدرس اصفهان کمتر عالمی وجود داشته که از اصفهان نیاموخته باشد و اکنون دانشگاه های استان کم رقیب و فعال در عرصه علم و دانش مشغولند.

ابطحی ادامه داد: استان اصفهان، در صنعت تضمین کننده خوداتکایی است و در نواوری و فناوری با درکی عمیق از خارج از مرزها دانش به کشور عرضه می شود. از زمان بروز پارک های علم وفناوری و طراحی آن در اصفهان بیش از ۱۰ سال زمان نبرده است.

وی تاکید کرد: انسان این سرزمین پاک قرن ها اینگونه بوده و هرچند بارها ساخته هایش ویران شده و داشته هایش به یغما رفته اما باز قانع، صبور و پرتلاش ادامه داده است. انسان خردمند اصول سرزمین را می فهمد وآن را پاس می دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید براینکه حق این سرزمین است زاینده رودی پر آب داشته باشد، خاطرنشان کرد: حق این سرزمین این است که هوایی پاک داشته باشد، جوانانش مهاجرت نکنند، مردمانش تنگ دست نباشند، دشت هایش همچون همیشه سبز باشد و دانشش در حفظ منطقه ملی استفاده شود.

ابطحی اضافه کرد: حق این سرزمین است سرزمین هنر باور و علم باشد که لازمه آن شناخت ضعف ها و تقویت نقطه قوت ها است که با گفت و گو می توان در تحقق این هدف کوشید.

وی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره «استان اصفهان و توسعه ملی، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو» آن را آغازی برای ایجاد این گفتمان دانست و اعلام کرد: کنگره با تشکیل ۱۳ کمیته و ۱۱۶ عضو برجسته از دانشگاه های استان، حوزه علمیه، تجار، صاحب نظران و ... توانسته شبکه ای مناسب برای گفت و گو شکل دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان توضیح داد: ۳۲ نشست تخصصی با مشارکت ۲۱۰ سخنران در مدت سه روز کنگره برگزار و ۱۷۰ مقاله در آن ارائه می شود. همچنین ۲۵ مصاحبه انجام شده است.

ابطحی از شکل گیری دبیرخانه دایمی این کنگره در دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد و گفت: با شکل گیری دبیرخانه دائمی کنگره به رسالت دانشگاه کارافرین پرداخته می شود.

وی این کنگره را آغاز راه اعلام و ابراز امیدواری کرد که اصفهان را آن چنان که حق این سرزمین است، داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، نخستین کنگره «استان اصفهان و توسعه ملی، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو» در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه به صورت مجازی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود. این کنگره به همت استانداری اصفهان و میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان در ۱۳ کمیته تخصصی با ارائه سخنرانی های مختلف در محورهای مدیریت، اقتصاد و بهره‌وری، عمران و آبادانی، توسعه خدمات و گردشگری، تحکیم باورها و فرهنگ دینی، توسعه علمی صنعت و فناوری، توسعه کشاورزی و منابع طبیعی، توسعه پایدار سلامت، هنر، معماری و شهرسازی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگی، ورزش و جوانان، آب و محیط زیست و فرهنگ، هنر و رسانه برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه صنعتي اصفهان رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان استان اصفهان و توسعه ملی حق این سرزمین پیش رو فرصت ها چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان

استاندار سمنان گفت: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، نقش بسیار ارزشمندی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سید محمدرضا هاشمی امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، نقش بسیار ارزشمندی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی دارد.

وی افزود: مستند سازی و تهیه فیلم و رمان در خصوص کنگره به صورت ویژه در حال انجام بوده و طی پیگیری‌ها با سازمان صدا و سیما، مساعدت در این امور در دستور کار است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: از محل سفر رئیس‌جمهور به استان اعتبار خوبی برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان در نظر گرفته شده است.

هاشمی تصریح کرد: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان از اولویت‌های کاری ما در استان سمنان در سال جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: مستندات، آثار و رمان‌ها حول محور زندگی تمامی شهدای والامقام استان انجام و فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی و سریال تیم آزادی نیز در دستور کار است.

استاندار سمنان گفت: نمایشگاه مستندات و آثار تولید شده مرتبط با کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان، قبل از برگزاری کنگره برای بازدید ارزشمند مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

کد خبر 748457

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود