Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره حفاظت حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار از شناسایی یک مرکز نگهداری غیر مجاز حیات وحش در باغی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش برنا؛ شیدا اکار با اعلام این خبر گفت: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر نگهداری غیر مجاز دو قلاده شیر و تعدادی پرنده در روستای اسکمان این شهرستان، کارشناسان این اداره به محل مربوطه اعزام و با هماهنگی مقام قضایی و همراهی نیروی انتظامی به داخل باغ ورود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بازرسی از این مکان چند قطعه پرنده غیرمجاز از گونه طاووس کشف و ضبط شد و متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به تخلف  به مقامات قضایی معرفی شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان شهریار با اشاره به اینکه تعدادی بوقلمون نیز بدون اخذ مجوز قانونی در این مکان نگهداری می شد، تصریح کرد: دوقلاده شیر نیز قبل از ورود محیط زیست به این محل از سوی متهم بصورت غیر مجاز به محل دیگری منتقل شده بود که باتوجه به اظهارات متهم پرونده موضوع در حال پیگیری است.  

اکار با بیان اینکه شکار و قاچاق پرندگان موجب انقراض این گونه های ارزشمند و تخریب محیط زیست می شود گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو اقدام به قاچاق گونه های وحشی می کنند که این بر خلاف قوانین زیست محیطی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار تصریح کرد: تجارت گونه های وحشی جرم محسوب شده و محیط زیست با تمام توان با شکار چیان و مجرمان این حوزه به شدت برخورد خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش محیط زیست غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی

با دستور استاندار خراسان رضوی تیمارگاه حیات وحش استان و معین شرق کشور راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز و در جریان بازدید خود از اداره کل محیط زیست خراسان رضوی که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهد گشت.

 استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک