Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محسن عارفی، معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: عمده‌ترین هدف از برگزاری مراسم عید غدیر، ترویج فرهنگ علوی به شکل مناسب در جامعه و برای گروه‌های مختلف مردم است. 

او افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر انجام کمک‌های مومنانه به سایر اقشار آسیب پذیر، تعداد ۱۴هزار بسته غذایی علوی در تمام استان کرمان از عیدقربان تا عید غدیر توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام عارفی بیان داشت: عید غدیر فرصت مناسبی برای انتقال مفاهیم ناب اسلام محمدی (ص) است و باید از این فرصت ارزشمند نهایت بهره را ببریم.

او تصریح کرد: عید غدیر، روز گزینش برترین انسان به عنوان ولی امر مسلمین است که با این وصف باید فرهنگ سازی عمیقی نسبت به این روز و اهداف آن صورت گیرد.

حجت الاسلام عارفی با اشاره به اینکه معرفی و اهمیت دادن به واقعه غدیر و قربان در تمامی جهان مهم است، گفت: عید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان بوده و لازم است اهداف این عید بزرگ در جامعه تبیین شود.

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: معتقدیم با قربانی کردن درس فداکاری و ایثار، همچنین گذشت و نوع دوستی و کنار گذاشتن منیت‌ها و خواهش‌های نفسانی است که انسان می تواند مشکل و گرفتاری دردمندان و گرفتاران و نیازمندان را درک کرده و سراسیمه به یاری و کمک آن‌ها بشتابد.

حجت الاسلام عارفی بیان داشت: برنامه‌های پیشنهادی قابل اجرا در دهه امامت و ولایت به ویژه عید سعید غدیر خم که باید نسبت به آن برنامه ریزی شود و متناسب با ظرفیت مردمی و شرایط شهرستان و دستورالعمل‌های بهداشتی از تراکم برنامه‌ها در شب وروز عید غدیر اجتناب شود و در طول دهه تقسیم و از عید قربان و روز پر فیض عرفه آغاز شود، به این شرح است:

۱. اطعام و توزیع بسته‌های غذایی و فرهنگی

۲. کاروان گردانی خودرویی در طول دهه

۳. پرچم گردانی متبرک آستان مبارک و منقش به نام مبارک امیرالمومنین (ع) به ویژه در مناطق حاشیه‌ای و کمتر توسعه یافته و خانواده‌های کم بضاعت

۴. شعار نویسی پشت خودروها، برروی تابلو‌های سطح شهر، پشت پیراهن‌های ورزشکاران به ویژه ورزش‌هایی که انعکاس تلویزیونی دارند.

۵. ایستگاه‌های صلواتی و صوتی در سطح شهر و در طول دهه

۶. مراجعه به منازل سادات و پیر غلامان مکتب امیر المومنین (ع)

۷. برگزاری مسابقات ورزشی، کتاب خوانی، نقاشی، محتوایی غدیر شناسی، خطبه غدیر، سرودخوانی و ...

۸. توزیع و نصب پوستر‌های غدیر در محل مغازه‌ها، تاکسی‌ها و...

۹. برگزاری جشن‌های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی در پارک‌ها و فضا‌های باز

۱۰. ایجاد پویش مردمی خدمت صلواتی در ابعاد و صنوف مختلف در روز غدیر

۱۱. احیا و گسترش فرهنگ نیکوی عقد اخوت، صلح و سازش و آشتی در روز عید سعید غدیر خم

۱۲. استغاثه، نذر نشر حدیث، نذر صلوات به پیشگاه مولی الموحدین (ع) برای ظهور امام عصر (عج)، رفع بلای کرونا و شفای مریض‌ها

۱۳. عیادت بیماران، دیدار با سالمندان، دیدار با پدران آسمانی و خانواده معزز شهدا و علما

۱۴. اهدای هدایا به هم اسم‌های امیر المومنین (ع)، اهدای هدایا به متولدینی که در روز عید سعید غدیر چشم به جهان گشوده و مفتخر به نام گذاری به یکی از نام‌ها والقاب مولا شده است.

۱۵. تهیه و تنظیم و توزیع منشور اخلاقی علوی (پیام غدیر)، ۴۰ نکته برجسته خطبه غدیر، توزیع منشور علوی در باب مسئولیت، خدمت اسلامی، حکومت داری، کسب و کار، خانواده و تربیت اسلامی

۱۶. برگزاری جلسات گفتمانی، سخنرانی، و تبیینی نهج البلاغه

۱۷. برگزاری نشست مدیران دولتی و غیر دولتی با موضوع حکومت علوی

۱۸. نشست صمیمی علما، فرهیختگان و شعرای شیعه وسنی به خصوص در شهرستان‌های تلفیقی با موضوع غدیر

۱۹. پرده خوانی و نقشه خوانی غدیر به همت مبلغین در پارک‌ها و مساجد متناسب با دستورالعمل‌های بهداشتی و تولید هنری موشن گرافیک در فضای مجازی

۲۰. ایجاد و تبلیغ پویش مردمی نصب پرچم و زینت آرایی مقابل هر خانه

۲۱. برگزاری محفل شعر و ادب  در پارک‌ها و...

۲۲. برگزاری نشست‌های مجازی کوتاه و جذاب در فضای مجازی

۲۳. برگزاری نشست‌های کارشناسی رادیو و تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی

۲۴. برگزاری مسابقات رادیو و تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی

۲۵. زینت آرایی سطح شهر، مساجد و هیئات مذهبی با مشارکت بخش مردمی و دولتی و غیر دولتی

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی کمک مومنانه عید غدیر حجت الاسلام عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

غلامرضا زارعی مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است طبق معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری برخی نهاد‌ها به مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال سبد تغذیه و بسته بهداشتی رایگان را به صورت ماهانه اختصاص دهد.

او افزود: بر همین اساس شارژ اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶ میلیون ریال برای مادران دارای فرزند شیرخوار شامل ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۱۰ نفر از سه دهک اول درآمدی انجام شده است.

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور حمایت از مادران ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص یافته است.

زارعی بیان کرد: ۱۶ هزار و ۵۷۱ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در استان خراسان رضوی آماده عرضه بسته‌های غذایی و بهداشتی ویژه مادران دارای فرزند شیرخوار و زیر پنج سال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان