Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@02:31:35 GMT

اختلافات دامداران دو استان بر سر مراتع مرزی

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۸۱۶۸

اختلافات دامداران دو استان بر سر مراتع مرزی

ایسنا/سمنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اختلافات مرزی بین مرتعداران استان‌های سمنان و خراسان شمالی اعلام کرد: هیچگونه تغییر قطعی در وضعیت مراتع مورد اختلاف مرتعداران دو استان سمنان و خراسان شمالی به‌بوجود نیامده است.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ضمن انتشار اطلاعیه‌ای درخصوص اختلافات مرزی بین مرتعداران استان‌های سمنان و خراسان شمالی اعلام کرد: هنوز تصمیم نهایی در ارتباط با اختلافات مرزی مرتعداران دو استان اتخاذ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا متن اطلاعیه منابع طبیعی استان که به ایسنا ارسال شده به شرح ذیل است:
با توجه به ابهامات مطرح شده و برخی اظهارات منتشر شده در فضای مجازی راجع به  اختلافات مرتعداران دو استان ، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: بر خلاف برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی تا کنون هیچگونه تصمیم ماهیتی در خصوص اختلافات مرزی در مراتع دو استان توسط جناب آقای دکتر منصور ریاست محترم سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور اتخاذ نشده است و صورتجلسه اخیر راجع به موضوع توسط دفتر امور مراتع سازمان مذکور تنظیم و به استانهای ذیربط ابلاغ شده است .

این اطلاعیه می‌افزاید: بر اساس صورتجلسه تنظیمی که در حضور مدیران استان‌های سمنان و خراسان شمالی و ستاد سازمان جنگل‌ها صرفا مقرر شده است که اکیپی متشکل از کارشناسان فنی استان‌های سمنان و خراسان شمالی با حضور و مسئولیت نماینده‌ای از استان گلستان به‌عنوان استان بی‌طرف ، کلیه سوابق و ممیزی‌های قبلی را مورد بازبینی و بازنگری مجدد قرار داده و با در نظر گرفتن حقوق مکتسبه قبلی دامداران دو استان نسبت به تعیین دامداران ذیحق اقدام نماید .

همچنین برگزاری جلسه رفع اختلافات مراتع دو استان با حضور مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری و کارشناسان استان سمنان و خراسان شمالی انجام شده است و مدیر کل و کارشناسان فنی استان سمنان ، نقطه نظرات فنی و اجرایی مورد نظر و ملاحظات مربوطه را به تفصیل در جلسه مطرح و به بحث گذاشته اند و پس از وصول صورتجلسه تنظیمی نیز مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان طی نامه شماره

۱۴۰۰/۱/۳۰۵۹مورخ  ۱۴۰۰/۴/۱۶خطاب به مدیر کل محترم دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور نکات مورد نظر خود را مطرح نموده است که یقینا در سلسله مراتب اداری توسط ریاست محترم سازمان جنگل‌ها و معاونت ذیربط و نهایتا اکیپ ممیزی تعیین شده مورد توجه قرار خواهد گرفت .

لذا در حال حاضر هیچگونه تغییر قطعی در وضعیت مراتع مورد اختلاف بوجود نیامده و هیچگونه حقی از مرتعداران محترم استان تضییع نشده و نتیجه نهایی موکول به اتخاذ تصمیم توسط اکیپ ممیزی تعیین شده خواهد بود .
به گزارش ایسنا اخیرا دامداران و مرتعداران مناطق مرزی در شرق استان بر سر بخشی از مراتع حد واسط استان های سمنان و خراسان شمالی در شرق شهرستان میامی دچار اختلافاتی شده‌اند که برای رفع این اختلافات اقداماتی در دست اقدام است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مرتع منابع طبيعي استان سمنان کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان استان های سمنان و خراسان شمالی سازمان جنگل ها اختلافات مرزی دو استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۸۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلستان‌های مناطق گرم این خطه آغاز و پیش بینی می‌شود که امسال ۳۸۷ تن گل‌تر برداشت شود.
صفدر صفدری افزود: برداشت گل محمدی از سطح گلزار‌های شهرستان مانه و سملقان، اسفراین و بخش‌هایی از بجنورد آغاز شده است.
وی گفت: در مجموع سطح گلزار‌های آبی گل محمدی بارور ۲۸۹ هکتار و بارور دیم ۸۳ هکتار، گلزار‌های آبی غیربارو ۴۸ هکتار و دیم غیر بارور ۴۱ هکتار است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سالانه در استان ۶۲۱ هزار لیتر گلاب، ۲۲ لیتر اسانس گل محمدی، ۲۹ هزار کیلوگرم گلبرگ خشک و ۱۲ هزار کیلوگرم غنچه خشک تولید و روانه بازار می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • تجمع مردمی حمایت از اجرای طرح نور در مرکز خراسان شمالی
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی