Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:32:40 GMT

نخستین چاه تولیدی سکوی نصر ۵ عملیاتی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۸۵۹۱

نخستین چاه تولیدی سکوی نصر ۵ عملیاتی شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت نفت، «حمیدرضا ثقفی» مدیرعامل شرکت بین‌المللی حفاری (DCI) گفت: در ادامه فعالیت‌های شرکت توسعه‌ای پترو ایران در طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت میدان‌های اسفند و سیوند (منطقه عملیاتی سیری)، پس از حفاری و تکمیل موفق چاه‌های SICF7-SICF6 و E1P6، نخستین چاه تولیدی سکوی اقماری نصر ۵ نیز با راهبری و نظارت فنی شرکت نفت فلات قاره ایران پس از تکمیل عملیاتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شرایط سکوی نصر ۵ میدان سیوند به‌دلیل ابعاد غیرمتعارف پلتفرم و ناپایداری بستر دریا در محل این سکو همچنین محدودیت‌های ناشی از کابل‌های برق و لاین‌های ورودی و خروجی به سکو منحصربه‌فرد است، تصریح کرد: استقرار دستگاه‌های حفاری متداول در خلیج فارس در کنار این سکو در عمل غیرممکن بوده و در نتیجه این محدودیت‌ها در دهه‌های گذشته امکان عملیات حفاری برای توسعه میدان سیوند میسر نشده است.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی حفاری ادامه داد: با توجه به دغدغه شرکت نفت فلات قاره ایران به‌عنوان کارفرمای طرح، شرکت بین‌المللی حفاری (زیرمجموعه شرکت توسعه پترو ایران) با شناسایی ریسک‌های فنی و امکان‌سنجی اقتصادی به همراه شبیه‌سازی و آنالیز ابعادی دستگاه‌های حفاری موجود اقدام به بررسی تمامی سناریوهای ممکن به‌منظور استقرار دستگاه حفاری مناسب کرد.

ثقفی اظهار کرد: سرانجام دستگاه حفاری مناسب برای انجام این مأموریت انتخاب شد و عملیات حفاری چاه S1CE6 با موفقیت و طبق برنامه زمان‌بندی کارفرما پایان یافت که سبب افزایش ۲ هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید این سکو شد.

برچسب‌ها وزارت نفت نفت خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت نفت نفت خلیج فارس وزارت نفت نفت خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید

رئیسی مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: ظرفیت تولیدی شرکت تولیدی فرآورده‌های گوشتی سه هزار و ۵۰۰ تن در سال است و زمینه اشتغال ۱۰ نفر را مهیا می‌کند.

بیشتر بخوانید

احیای ۷۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: توسعه زنجیره تولید در صنایع غذایی یکی از راهکار‌های موفق در جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی است، زیرا این راهکار در کاهش هزینه‌ها و افزایش اشتغال‌زایی و صادرات بسیار موثر است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • جان‌فشانی در سنگر تولید
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • مدیرعامل شرکت پتروایران منصوب شد
  • راه اندازی نخستین مدرسه فریلنسری ایران
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد