Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد صادق کشفی نژاد صبح سه شنبه در نشست خبری خود که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر شعار امسال بهزیستی با عنوان هوشمند سازی، محله محوری، سلامت اجتماعی در خانواده، تاکید کرد: در حال حاضر در فارس کلیه خدمات این سازمان بصورت الکترونیکی و حذف مکاتبات کاغذی با هدف تسهیل در امور جامعه هدف پیش بینی و در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلاش بر این است که هوشمند سازی در حوزه سلامت اداری، خدمات رسانی به معلولین به بهترین شکل انجام شود. مانا طرحی برای ارتقای سلامت روان مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به اجرای طرح مانا در این استان اظهار کرد: این طرح به منظور ارتقای سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده با ظرفیت‌های نوجوانان و مشارکت آنان در محلات در فارس اجرایی شده است.

کشفی نژاد ادامه داد: تا پایان سال گذشته ۲۰ گروه فعال این طرح در شهرستان‌های فارس به دلیل شیوع کرونا بصورت مجازی آموزش‌های لازم را به جامعه هدف ارائه و هم اکنون نیز ۱۵ گروه فعال در شیراز نیز مشغول آموزش هستند که پیش بینی می‌شود تا پایان مهر این طرح در شیراز به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۶ مرکز مثبت زندگی در استان فارس با ایجاد کارآفرینی مستقیم برای ۹۰۰ نفر راه‌اندازی شده خاطر نشان ساخت: بیشترین تلاش این سازمان بر این بوده که در این مراکز افراد فعال در مراکز و مؤسسات و انجمن‌های معلولین که دارای تخصص در رشته‌های مربوطه دارند به کار گیری شوند، ضمن اینکه جذب نیروهای مراکز مثبت زندگی بصورت فراخوان عمومی انتشار یافت اما برخی از افراد تحت حمایت این سازمان در این زمینه کم کاری و یا نحوه اطلاع رسانی به درستی آگاهی نداشتند.

ساماندهی ۱۴۹ کودک کار در سه نخست امسال شیراز

مدیر کل بهزیستی فارس ساماندهی کودکان کار را از اولویت‌های این سازمان و شرکای کاری آنان دانست و ابراز کرد: از مجموع ۹۶۷ کودک کار در شیراز که قاطبه آن از اتباع بیگانه هستند، در سه ماهه نخست امسال ۱۴۹ از آنان توسط سازمان بهزیستی فارس ساماندهی شده اند.

کشفی نژاد اضافه کرد: این سازمان در سال گذشته برای ۵۰ نفر از سرپرستان کودکان کار در شیراز ایجاد اشتغال نموده، اما در بازرسی‌ها متوجه شدیم که خانواده‌های این کودکان حقوق کمتر از درآمدهای باد آورده حاصل از تکدی گری و فروش اجناس در خیابان‌ها که با سو استفاده از احساسات مردم نصیب آنان می‌شوند، راضی نیستند و دو شغله هستند.

مدیر کل بهزیستی فارس خواستار برجسته نمودن آسیب‌های این حوزه در رسانه‌ها گردید و بیان داشت: جای کودک در خیابان نیست و این کمک‌ها باعث می‌شود این دسته افراد از مسیر منطقی در آمد زایی دوری کنند.

اعتبارات بودجه امسال جوابگوی نیازهای جامعه هدف بهزیستی نیست

مدیر کل بهزیستی فارس همچنین از وجود ۲۸۵ هزار نفر معلول نیازمند رسیدگی و ۵۰ هزار زن سرپرست خانوار در فارس خبر داد و گفت: همه این افراد زیر چتر حمایتی این سازمان هستند، اما مشکلات این قشر زیاد و اعتبارات اختصاص داده شده به این سازمان در بودجه اعتبارات سال ۱۴۰۰ با اهداف این سازمان فاصله دارد و جوابگوی نیازهای این عزیزان نیست.

کشفی نژاد همچنین از افزایش تسهیلات خود اشتغالی یه معلولان در سال جاری نیز خبر داد و گفت: سقف تسهیلات در سال جاری برای معلولان از پنجاه میلیون تومان به یکصد میلیون تومان افزایش یافته است تا این قشر بتوانند با شرایط اقتصادی امروز برای اشتغال خود استفاده کنند.

وی تحت پوشش ماندن و یا نماندن مددجویان پس از دریافت تسهیلات را منوط به ارائه گزارش‌های بازرسان این سازمان و توانمندی مالی مددجویان پس از دریافت تسهیلات خود اشتغالی اعلام کرد.

مدیر کل سازمان بهزیستی فارس در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از وجود پنج هزار و ۸۷۵ نفر بیمه شده شهری و اجتماعی افراد تحت حمایت این سازمان خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر دانش آموز هستند که به نوعی وابسته به افراد معلول و یا زنان سرپرست خانوار هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار و ۲۷ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در دست احدث است.

کشفی نژاد اذعان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۹۴ واحد مسکونی مددجویان افتتاح و به آن تحویل و در هفته بهزیستی نیز ۵۰ واحد دیگر افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی از هدف گذاری این سازمان برای تأمین مسکن مناسب برای معلولان و مددجویان و زنان سرپرست خانوار این استان را ۱۱۰۰ واحد مسکونی عنوان کرد و ادامه داد: مبالغ بلاعوض پرداختی از ۳۵ میلیون تومان تا ۱۴۰ میلیون تومان بسته به وسع و توان مالی و جسمی افراد پرداخت می‌شود.

تمامی افرادی مراکز نگهداری معلولین فارس واکسینه شده اند

مدیر کل بهزیستی فارس از گلایه مندی قشر کثیری از معلولان این استان که واکسینه نشده اند نیز سخن به میان آورد و گفت: طبق سهمیه ستاد کرونا تا کنون فقط معلولانی که در مراکز نگهداری هستند، واکسینه شده اند و سازمان بهزیستی پیگیر واکسینه شدن تمامی معلولان است.

او همچنین از پرداخت مستمری به ۸۰ هزار نفر مددجوی تحت حمایت این سازمان نیز اشاره کرد و بیان داشت: در فارس ۴۰۰ هزار نفر در سازمان بهزیستی پرونده مددجویی دارند.

او همچنین از اختصاص ۴۰ لیتر بنزین سهمیه اختصاصی فقط برای معلولین با خودروهای با پلاک ویژه خبر داد.

دکتر کشفی نژاد در خاتمه، کودک آزاری و خودکشی را پرونده‌هایی دانست که بیشترین فراوانی را در فارس دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر در استان فارس ۳۰ مرکز شبه خانواده، ۲۲ مرکز اورژانس اجتماعی و ۶ پایگاه خدمات مشغول خدمات رسانی است که از این تعداد ۱۰ مرکز شبه خانواده به کودکان ۳ تا شش سال خدمات خانواده به آنان ارائه می‌شود.

کد خبر 5256918

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی فارس مددجویان ویروس کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه واکسن کرونا گرگان شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل اراک سیستان و بلوچستان حجاب و عفاف ایلام عکس استانها سازمان بهزیستی میلیون تومان کشفی نژاد هزار نفر شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی

بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به تشریح آمار مقایسه‌ای وضعیت زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه پرداخت و گفت : بر اساس نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن در ۱۳۹۵ درصد زنان سرپرست خانوار با افزایشی معادل ۶.۲۱ برابر به ۱۲.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: این درصد در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۳.۱ درصد بوده که نسبت به با میانگین کشوری ۰.۴ بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در کرمانشاه پنج هزار و ۷۸۰ خانوار معادل ۷.۶ درصد کل زنان سرپرست خانوار استان است.

شهبازی مهم‌ترین دلیل تقاضای حمایت از سوی زنان سرپرست خانوار این استان را فوت سرپرست خانوار با بیش ۵۲.۶ درصد و بعد از آن به ترتیب طلاق با حدود ۲۲.۴ درصد، از کار افتادگی سرپرستان خانوار با ۱۵ درصد، دختران خودسرپرست و سرپرست خانوار هشت درصد و همچنین اعتیاد و زندانی بودن با حدود ۲ درصد اعلام کرد.

وی به مشکلات مسائل مبتلا به زنان سرپرست خانوار کرمانشاه پرداخت و افزود: اساسی‌ترین آن، مسئله مسکن است به طوری که ۲ هزار و ۹۵۵ بانوی سرپرست خانوار در این استان فاقد مسکن شخصی هستند.

شهبازی اضافه کرد: بالا رفتن هزینه‌های اجاره‌بهاء و خرید مسکن، این زنان را مجبور به زندگی در حاشیه شهر خواهد کرد که آسیب‌های اجتماعی را برای این گروه افزایش می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به دیگر مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: بیکاری و یا اشتغال کاذب، مشاغل فصلی، کشاورزی و فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در منزل بدون چتر حمایتی قانون کار و بیمه و در محیط‌های بعضاً نامناسب و ناایمن از نظر استاندارد با دستمزد ناکافی از دیگر مشکلات این قشر است.

وی تاکید کرد: همه این مشکلات موجب پس‌رفت رفاه زندگی و کاهش سلامت جسم و جان زنان سرپرست خانوار می‌شود که چالش توانمندسازی پایدار را به همراه خود دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست