Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- اولین برداشت مکانیزه برنج کشور در مازندران در روستای دعوکلای بخش دابودشت آمل با حضور مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد. - اخبار استانها -

عزیزالله شهیدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  آمل  با اشاره به اولین برداشت مکانیزه برنج در آمل برنج را یکی از محصولات اقتصادی و اشتغالزای مازندران بیان کرد و اظهار داشت: این محصول در کشور بعد از گندم در اولویت غذایی قرار دارد و این روزها هم برداشت در سطح استان و در شهرهای مازندران همزمان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه پیش بینی امسال یک میلیون و پانصد هزار تن برداشت شلتوک برنج است، افزود: از 215 هزار هکتار اراضی شالیزاری در سطح استان با کشت رتون و مجدد، امیدواریم یک میلیون و پانصد هزار تن شلتوک و با 45 درصد تولید کشور برداشت داشته باشیم که این در خوداکتفایی برنج کشور موثر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه بیش از 95 درصد اراضی به روش مکانیزه نشاء انجام شده است، گفت: تولید امسال 70 درصد برنج تولیدی محلی و 30 درصد ارقام پرمحصول پیش بینی می شود.

شهیدی‌فر از رشد قابل ملاحضه نشاء مکانیزه در سطح استان مطرح و بیان کرد: 130 هزار هکتار از اراضی مازندران یعنی حدود 60 درصد از زمین ها نشاء مکانیزه انجام شده است.

وی با بیان اینکه همینطور برای سم پاشی از 120 پهپاد استفاده کردیم، در خصوص کشت دوم و رتون گفت: در واقع استان به تولید نیاز دارد، در مکان هایی که محدودیت آب داریم، کشت دوم نباید انجام شود.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور: میزان تولید بذور گواهی‌شده برنج تنها پاسخگوی 18 درصد از نیاز شالیکاران استبرنج‌کاری در تب تند خشکسالی استان لرستان/ جدالی به قیمت نابودی مزارع و رودخانه‌ها+فیلمممنوعیت فصلی واردات برنج برداشته شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: کشاورزان باید بدانند که از چاه‌های عمیق آب برداشت نکنند تا تبدیل به شوری آب نشود، ولی اگر منابع رودخانه آب دارد، آب بندان ها و از پشت سد آب هست، می تواند تولید کند و دغدغه و نگرانی بابت عدم دسترسی به آب ندارند در مکان های آب مطمئن وجود دارد، چاه‌های سطحی آب بندان ها و محدودیت آبی ندارد، برداشت انجام شود، اما اگر مکان های چاه‌های عمیق وجود دارد به سمت شوری می رود و کم آبی است، نباید کشت دوم انجام شود.

شهیدی‌فر یکی از اتفاقات خوب در برنج را جلوگیری از وادات برنج با ارز دولتی عنوان کرد و گفت: با این تصمیم گیری امروز کشاورزان دغدغه ای کمتر دارند در حالی که سال‌های گذشته در فصل برداشت نگران واردات برنج خارجی بودند و امسال خوشبختانه با سیاست‌های انجام شده با دلار نیمایی واردات انجام می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد رقابت شود.

 

 


انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برنج کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور ظهر پنجشنبه در نشست استاندار با شرکت‌های دانش بنیان استان گفت: پیش بینی می‌شود شمار محصولات دانشمندان در سال جاری ۱۵۰۰ کالا افزایش شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۵۶ قلم کالای دانش بنیان در استان تولید شد، گفت: پیش بینی می‌شود این میزان در سال جاری به ۱۵۰۰ فقره برسد.

نخبگان زنجیره توسعه مازندران هستند

استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه معیار ارزیابی مدیران و ارزیابی آنان استفاده از رفیت‌های نخبگان و دانش بنیانی است، گفت نخبگان زنجیره توسعه مازندران به شمار می‌روند.

یوسف نوری در جلسه با جامعه نخبگان ا بیان اینکه امروز اسیر مدیریت‌های فرسایشی هستیم تصریح کرد دستگاه‌های اجرایی باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند.

وی با عنوان اینکه دانش پژوهان جوان و نخبگان باید مورد حمایت قرار گیرند تصریح کرده نخبگان محرک جامعه برای رسیدن به خودکفایی و قله دانایی است.

در این نشست فعالان شرکت‌های دانش بنیان در استان به بیان مسائل و انتظارات فراروی پرداختند.

کد خبر 6088520

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند