Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نرگس عسگری صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی در خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: در سال جاری به منظور تأمین سرپناه مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری 676 واحد مسکونی جدید ساخته می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کمک هزینه بلاعوض احداث و خرید واحد مسکونی به مددجویان دارای یک عضو معلول و امور اجتماعی از 10 میلیون تومان به 50 میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: واحدهای مسکونی خانوارهای دارای 2 عضو معلول شهری و روستایی احداث شده در سال گذشته تا شهریور امسال با تکمیل کمک‌های بلاعوض دفتر ستاد مسکن بهزیستی کشور واگذار می‌شود.

شرایط جدید کمک هزینه تأمین مسکن ایتام

عسگری عنوان کرد: استفاده مددجویان تحت پوشش بهزیستی از انشعابات آب، برق، گاز و صدور پروانه ساختمانی در سال جاری همانند  سال‌های قبل رایگان است.

وی با اشاره به اینکه ساخت واحدهای مسکونی طرح خاتم الانبیاء که از سال گذشته در استان آغاز شده امسال به متقاضیان واگذار می‌شود، گفت: امسال کمک هزینه بلاعوض تأمین مسکن ایتام از مبلغ 50 میلیون تومان به 100 میلیون تومان افزایش یافته است و شرط سنی از واجدین شرایط برداشته شده است. 

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در سال جاری کمک هزینه بلاعوض تعمیر و اجاره مسکن ویژه افراد تحت پوشش سرپرست خانوار سرانه هر خانواده حداکثر 20 میلیون تومان تعیین شده است. 

416 توانخواه کمک هزینه مناسب‌سازی منزل و خودرو دریافت کردند

وی در ادامه افزود: از سال گذشته تاکنون به 416 نفر از توانخواهان کمک هزینه مناسب‌سازی منزل و خودرو معلولین پرداخت شده است و همچنین 15 نفر پلاک ویژه خودرو دریافت کرده‌اند.

عسگری اضافه کرد: در استان 17 هزار و 332 مددجو تحت پوشش برنامه CBR یا توانبخشی مبتنی بر جامعه هستند.

وی عنوان کرد: 95 تسهیلگر و 17 موسسه و مجتمع غیردولتی به صورت خیریه در استان مجری طرح CBR هستند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بهزیستی استان 929 دانشجو را تحت پوشش دارد، توضیح داد: در مقطع کاردانی و کارشناسی برای هر ترم تا سقف پنج میلیون تومان، کارشناسی ارشد هفت میلیون تومان و دکترا 10 میلیون تومان و همچنین برای پایان‌نامه دکترا 10 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود.

تسهیلات ویژه برای کارفرمایانی که از جامعه هدف بهزیستی به کار بگیرند

وی در ادامه با اشاره به توانمندسازی مددجویان تحت حمایت، گفت: سازمان بهزیستی به کارفرمایانی که نیروی کار خود را از جامعه هدف این نهاد به خدمت می‌گیرند به چند شکل تسهیلات پرداخت می‌کند.

عسگری ادامه داد: پرداخت بیمه مددجویان، پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی به ازای به کارگیری هر مددجو و جبران کارایی برای هر مددجو برای کارفرما از جمله این تسهیلات است.

وی با بیان اینکه بهزیستی در چهار حوزه اجتماعی شامل زنان سرپرست خانوار، زنان بی‌سرپرست، کودکان کار خیابانی کودکان بی‌سرپرست و اورژانس اجتماعی، حوزه پیشگیری که عمده اقدامات آن در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند معلولیت‌ها، اعتیاد است، فعالیت می‌کند، گفت: حوزه‌ ارائه خدمات توانبخشی و جلب مشارکت‌های مردمی از دیگر فعالیت‌های سازمان بهزیستی است.

گفتنی است، 22 تا 28 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده و شعار امسال هوشمندسازی، محله‌محوری و سلامت اجتماعی در خانواده است.

انتهای پیام/68024

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری هفته بهزیستی بهزیستی چهارمحال و بختیاری میلیون تومان سال جاری کمک هزینه تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، بارش باران در استان باعث طراوت هوا و خوشحالی مردم شد. بیننده تصاویری از بارش باران بهاری باشید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه