Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال بوتراب در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولید سیب درختی در کشور است، اظهار کرد: در طی سال‌های گذشته پنج درصد باغ‌های سیب آذربایجان غربی مربوط به ارقام تابستانه بود که در حال حاضر به دلیل جایگزینی کاشت این رقم با رد گلدن در باغات استان، این میزان به حدود سه درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سطح زیر کشت سیب تابستانه استان در حدود هزار هکتار است که برداشت سیب تابستانه تا اوایل شهریورماه در آذربایجان غربی ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، میانگین تولیدات سیب تابستانه استان را ۱۹ تن در هر هکتار عنوان کرد و افزود: عمده سطح زیر کشت باغات سیب استان در شهرهای ارومیه و مهاباد است که این دو شهر ۸۵ درصد سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند.

بوتراب ارقام تولیدی سیب تابستانه باغات استان را سیب گلاب، سیب قره یارپاق، قره‌آغاج، ترکمان، و سیب گلاب کهنز مشهد عنوان کرد.

وی اضافه کرد: با آغاز برداشت سیب تابستانه در آذربایجان غربی این محصول علاوه بر تأمین نیازهای مصرف داخل استان به استان‌های دیگر کشور و کشورهای همسایه از جمله عراق نیز صادر می‌شود.

کد خبر 5256971

منبع: مهر

کلیدواژه: سیب درختی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشت بهاره ویروس کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه واکسن کرونا گرگان شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل اراک سیستان و بلوچستان حجاب و عفاف ایلام عکس استانها آذربایجان غربی سیب تابستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد احمدی در تشریح این خبر اظهار کرد: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیرهای عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.

وی افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، که در این عملیات ۳ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضائی تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

کد خبر 6089856

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۷ اردیبهشت
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال