Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل بازیار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: به نظر می‌رسد میزان خوراک دام و نهاده‌های دام برای توزیع بین دامداران واقعی به دستگاه‌های متولی مانند جهادکشاورزی و پشتیبانی امور دام  کافی بوده و روند توزیع عادلانه بین دامداران واقعی بدون نظارت دقیق انجام می‌شود.

* برخی از افراد دامدار واقعی نبوده و با زدوبند پروانه فعالیت دامداری گرفتند

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد دامدار واقعی نبوده و با زد و بند پروانه فعالیت دامداری گرفتند، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر برخی افراد سودجو بدون داشتن دامداری و نگهداری دام و با زدوبند و دادن رشوه توانستند پروانه فعالیت دامداری از جهادکشاورزی دریافت کرده و خوراک دام تحویلی را در بازار آزاد به قیمت دو برابر قیمت دولتی به دامداران واقعی بفروشند

دامدار گلستانی گفت: نکته مهم و حائز اهمیت در مورد خوراک دام و نهاده‌های دامی این است که متاسفانه این افراد سودجو بدون داشتن دام از مقدار خوراک دام بیشتری نسبت به دامداران واقعی بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنده دامداری سنتی ۵۰ راسی در «گدم آباد» دارم و جهاد کشاورزی به ازای هر راس دام بنده ۲۰ کیلو خوراک دام و نهاده‌های دامی می‌دهد و این میزان فقط دو تا سه روز مصرف خوراک دام دامداری بنده را تامین می‌کند و مجبور هستم مابقی نیاز خوراک دام دامداری خود را با حدود دو برابر قیمت نهاده‌های دام دولتی تهیه کنم.

بازیار گفت: در حال حاضر قیمت کنسانتره دولتی به ازای هر کیلوگرم ۳ هزار و ۳۰۰ تومان، سبوس به ازای هر کیلو گرم ۳ هزار و ۲۰۰ تومان و جو به ازای هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به دامداران فروخته می‌شود و با توجه به اینکه میزان خوراک دام دولتی دریافتی برای دامداران کفاف نمی‌کند مجبور هستیم نیمی از مصرف دام و در برخی مواقع همان مقدار سهم مصرفی را از بازار آزاد به ازای هر کیلوگرم حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تومان تهیه کنیم.

* خوراک دام و نهاده‌های دامی به مقدار کافی و لازم در شرکت‌های تعاونی، امور پشتیبانی دام برای دامداران واقعی وجود دارد اما به‌‌دلیل عدم نظارت توزیع به دامدار غیرواقعی انجام می‌شود

وی بیان کرد: میزان خوراک دام و نهاده‌های دامی در شرکت‌های تعاونی، امور پشتیبانی دام و جهاد کشاورزی به مقدار کافی و لازم برای دامداران واقعی وجود دارد اما روند توزیع این نهاده‌ها به دلیل عدم نظارت دقیق و ایجاد کاسبی برای افراد سودجو متاسفانه با زدوبند و رشوه بین افرادی که فقط پروانه فعالیت دریافت کرده و دامدار واقعی نیستند، توزیع می‌شود.

دامدار گلستانی گفت: بنده زمین موردنظر برای کشت محصولات خوراک دام ندارم وگرنه کشت این محصولات برای دامدار مقرون به صرفه بوده و از طرفی وقتی این نهاده‌ها توسط خود دامدار کشت شود بازار حبابی کمبود و گرانی نهاده‌های دامی توسط سودجویان برچیده خواهد شد.

* اگر جهاد کشاورزی تدبیر لازم برای کشت ذرت علوفه‌ای در ماه‌های گذشته داشت امروز دامداران شاهد این کمبود در بازار نبودند/ چوب بی‌تدبیری  و فقدان آینده‌نگری در ارائه مشوق‌هایی برای کشت محصولات دامی را دامداران واقعی  می‌خورند

وی با اشاره به کمبود شدید ذرت علوفه‌ای در بازار خاطرنشان کرد: اگر تدابیر لازم برای کشت این محصول در ماه‌های گذشته توسط جهاد کشاورزی انجام می‌گرفت امروز دامداران شاهد این کمبود در بازار نبودند، جهاد کشاورزی نظارت دقیق بر کشت بی‌رویه شالی در منطقه نداشته و به نظر می‌رسد در این کشت به نوعی ولنگاری کرده و این ذهنیت ایجاد می‌شود که احتمال منفعت بردن در آن را دارد.

بازیار ابراز کرد: دستگاه‌های متولی می‌توانستند با آینده‌نگری و ارائه مشوق‌هایی کشاورزان را تشویق به کشت محصولات دامی مانند ذرت علوفه ای، گندم، جو و غیره کنند تا امروز دامداران واقعی چوب بی‌تدبیری و عدم نظارت دقیق متولیان امر را نخورند.

وی افزود: متاسفانه جهاد کشاورزی در خواب غفلت بوده و هیچ حمایتی از دامداران منطقه ندارد.
انتهای پیام/2307

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی دامداران خواب خوراک دام خوراک دام و نهاده های دامی خوراک دام و نهاده های دام دامداران واقعی پروانه فعالیت جهاد کشاورزی برای دامدار نظارت دقیق عدم نظارت برای کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 

جمشید زمانی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۰ تن گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فرآورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

زمانی بیان کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد