Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:27:37 GMT

شرایط هرمزگان به لحاظ شیوع کرونا بحرانی است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۹۸۹۵

شرایط هرمزگان به لحاظ شیوع کرونا بحرانی است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای استان هرمزگان، که در سالن جلسات استانداری با حضور نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس برگزار شد، گفت: اینجا منطقه‌ای صنعتی است و کوچکترین غفلت می‌توانست فاجعه‌آفرین شود. خوشبختانه در هیچکدام از مراکز صنعتی مرگ و میر قابل توجهی نداشتیم که این نشان از یک همدلی، وفاق و دانایی نیروهای مدیریتی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: می‌گویند هرکجا خواستید ببینید که رو به توسعه است یا خیر، ببینید که حکامش چقدر خردمندند و هر کجا خواستید میزان ویرانی‌اش را ارزیابی کنید، ببینید چقدر انسان‌های بی خرد و کم دانش را بر آن مجموعه‌ها حاکم کردند. از همه عزیزانی که در ستاد استانی برای مدیریت کرونا زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: ما وزرا دل‌مان می‌خواهد که یک نماینده‌ای بیاید و ادعایی را بیان نکند، من برعکس فکر می‌کنم اگر نماینده محترمی آمد و درد مردم را بیان کرد یک تذکری است که ای آقای وزیر حواست را جمع کن، مردم این‌ها را ندارند و من آمده‌ام به عنوان بشیر و نذیر به تو این نیازمندی مردم را منتقل کنم. اگر بر این مسند نشسته‌ای و غافلی بدان که مردم نیازمند این خدمتند و فردا باید در پیشگاه خداود جواب دهی. امیر المومنین (ع) فرمود بترسید از آه کسی که جز خدا فریادرسی ندارد.

نمکی اظهارداشت: وقتی عزیزی می آید و یکی از روستاهای دور افتاده این اقلیم که من از زمانیکه مسئولیت بهداشت را داشتم در این استان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و.... وقت زیادی را صرف کردم، می‌دانم که چه مردم نیازمند و نجیبی در سرتاسر کشور و به خصوص شرق کشور داریم.

به گفته وزیر بهداشت، وقتی می گویم نماینده نجیب یعنی نماینده اصیل و نازنینی که البته همه نمایندگان مردم محترمند، اما برخی ویژه اند و مسائل مردم را با زبانی حکیمانه که تمام سلول‌های آدم را به فعالیت وا می‌دارد، بیان می‌کنند که من دست این عزیزان بزرگوار را می‌بوسم که هر زمان آمدم با همین مهربانی و متانت مسائل را منتقل کردند و من هم خودم را مکلف به پیگیری می‌دانم.

نمکی ابرازداشت: از دادستان محترم و گروه های قضایی، نظامی و انتظامی که تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم. عزیزان در ناجا که از اولین روزها کنارمان بودند، عزیزانمان در سپاه و به خصوص بسیج که در قالب طرح مزین به نام شهید عالی مرتبه اسلام طرح شهید قاسم سلیمانی همراهی کردند، تشکر می‌کنم. همچنین از همه همکاران ارجمندم در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تشکر می کنم که افتخار آفریدند. همچنین از مردم عزیز، صمیمی و مهربانی که صبوری کردند و در این ایام با جیب تهی کمک و همراهی کردند، حتی اگر دکه ای بود تعطیل کردند، تشکر می‌کنم. همچنین از نیروهای امنیتی که همیشه کنار ما بودند و به موقع گزارشات را برایمان ارسال کردند و مراقب بودند که فضای مسمومی که می تواند موجب خدشه به این حرکت همکارانمان شود، مدیریت کنند.

نمکی ادامه داد: امروز ما در مجموعه هرمزگان گرفتار پیک جدیدی هستیم. شاید خیلی ها ندانند که حدود دو ماه قبل اولین موارد ویروس موتاسیون یافته را در کوشکنار و عمانی مجموعه هرمزگان گزارش گرفتیم. من لحظه به لحظه رصد می‌کردم و شبانه روز به مسئولان استان تلفن می زدم. هیچ گاه نشد زنگ دوم، این عزیزان بردارند. هیچ رییس دانشگاه ما زنگ دوم تلفن برنداشت، بلکه همان زنگ اول آماده پاسخ بود.

وی اضافه کرد: ما در دوماه قبل مواردی را در کوشکنار و عمانی و بعد هم از جاهای دیگر استان داشتیم. مواردی که از قسمت‌های شرقی استان همجوار با سیستان و بلوچستان پیدا کردیم. استان با خوزستان هم همجوار است و پیک انگلیسی را از آنجا گرفت. پیک ویروس جدید هندی را هم از مرزهای آبی جنوب و قسمت‌هایی از پارسیان عسلویه و قسمت‌های همجوار با سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان که همواره در گردش است، داشتیم.

نمکی گفت: یادم است که چقدر برای تعطیلات نوروز حرص خوردیم. یک روز به رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان سه بامداد زنگ زدم که گفت در اتوبوس است و دارم از مردم خواهش می کنم که رفتارشان را با پروتکل های بهداشتی همراه کنند تا بقیه گرفتار نشوند. یعنی رییس دانشگاه من سه بامداد خودش در حد یک کارشناس آموزش بهداشت رفته بود و از مردم خواهش می کرد حالا که حریف نشدیم، حداقل شما رعایت کنید.

وی افزود: به هر حال سفرهای نوروزی به این استان به گونه‌ای ما را گرفتار کرد؛ پروازهای متعدد داشت و وجود جزایر متعدد؛ به طوری که روزی بود که ۶۰ پرواز به این استان داشتیم که کنترل آن برایمان کار ساده ای نبود. بعد از آن اتفاقی که در کشور افتاد این بود که ما در ۲۰ نقطه کشور موارد بیماری را شناسایی کردیم. در استان یزد در یک کارخانه فولاد و در استان آذربایجان غربی در شوط در کارخانه ای که هندی ها می آمدند در استان بوشهر، هرمزگان و چند استان دیگر کانون هایی را از ویروس هندی شناسایی کردیم، اما همکاران ما با تلاش شبانه روزی و بی وقفه تمام این مناطق را محاصره کردند و واقعاً زیبا عمل کردند. اگر این تلاش‌ها نبود، در اوج انتخابات گرفتار وحشتناکترین پیک با ویروس هندی بودیم. تلاش شبانه روزی همه همکاران باعث شد که بتوانند این کانون ها را به گونه ای مدیریت کنند.

نمکی ادامه داد: چند تحول جدید هم اتفاق افتاد که متاسفانه در ایام عید فطر علی رغم تقاضاها و تمناها و پیگیری ها برخی جاها رعایت نکرددند و بعد از آن هم انتخابات شوراها بود. ما در انتخابات ریاست جمهوری خیلی گرفتار پروتکل شکن نبودیم. اما در انتخابات شوراها نامه های متعدد نوشتم که دوستان سفره هایی می اندازند، شلوغ می کنند و شبانه مردم را به شام ها و ضیافت هایی دعوت می کنند و کسی هم که با ماسک غذا نمی خورد. این اتفاقات افتاد و اتفاق تلخ دیگری که افتاد، ناملایماتی بود که در کشور همسایه ما افغانستان رخ داد و فشاری که طالبان آوردند که افغانستانی ها به شدت به سمت مرزها کوچ کردند.

ادامه دارد...

کد خبر 5257007

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید نمکی شیوع کرونا دلتای هندی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ویروس کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه واکسن کرونا گرگان شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل ایلام اراک حجاب و عفاف سیستان و بلوچستان عکس استانها تشکر می کنم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان در بازدید از مزارع گندم مرگور با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

  وی ضمن دستور به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری ادامه داد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها را با جدیت پیگیر شوند.   در ادامه دیانتی افزود: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز آموزش و ترویج داده شود.   این بازدید به منظور پایش، بررسی و نظارت بر روند مبارزه با عوامل خسارتزا گیاهی با حضور مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی جهاد کشاورزی ارومیه در منطقه مرگور انجام و توصیه های فنی لازم به کارشناسان پهنه و کشاورزان ارائه شد.   تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • جزئیات تقسیم استان تهران از زبان استاندار
  • بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • شمارش معکوس برای تقسیم تهران /استان های غربی و شرقی با محوریت کدام شهرها تشکیل می شود؟
  • جزئیات تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران | شهرستان های مشمول طرح جداسازی
  • بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد