Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - در حالی که این روزها شاهد وقوع پیک پنجم کرونا در کشور و به ویژه در استان یزد هستیم، بی‌توجهی‌های گسترده مردم و مسئولان به این تشدید شدن این وضعیت دامن زده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، شیوع کرونا در استان یزد این روزها در صورتی به دغدغه‌ای بزرگ تبدیل شده که بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم به این دغدغه افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نگرانی‌ها اما پایان مشکلات نیست و دغدغه بسیار سنگین‌تری در ارتباط با وضعیت کرونایی استان یزد وجود دارد و آن بی‌توجهی مجموعه مدیریتی استان به اعمال محدودیت‌هایی است که در مناطق قرمز ملزم به انجام آن هستند.

این روزها در هر نقطه از شهر یزد که نگاه کنید تمام صنوف مشغول به فعالیت هستند و حتی برخی از صنوف تا ساعت‌های پایانی شب هم به فعالیت می‌پردازند.

خیابان‌های شهر هم در ساعت‌های پایانی شب شاهد حضور خودروهای مختلف در سطح شهر هستند و پلاک‌های غیربومی هم که در مناطقی که مملو از مطب پزشکان است مدام در نظر افراد خودنمایی می‌کند.

تعطیلی صنوف بر اساس نوع فعالیت، ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیربومی، ممنوعیت تردد در ساعات پایانی شب و دیگر دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد کرونا گویی در استان یزد هیچ معنایی ندارد و اراده‌ای برای اعمال محدودیت در استان وجود ندارد.

گویی مسئولان با گذشت نزدیک به 8 ماه از پیک سوم، فراموش کرده‌اند که بی‌توجهی‌های گسترده و عدم اعمال محدودیت‌های کرونایی می‌تواند چه بلایی بر سر مردم وارد کرده و تعداد فوتی‌های استان را در هر شبانه‌روز دو رقمی کند.

موضوعی که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد به آن واکنش نشان داد و از نحوه اجرای اعمال محدودیت‌ها در استان یزد انتقاد کرد.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگویی با انتقاد از مسئولان استان یزد اظهار داشت: کرونا در حالی در استان شیوع پیدا می‌کند که مسئولان استان در خصوص اعمال محدودیت‌ها همکاری نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه نظر دانشگاه بر این است که محدودیت‌ها هم در بحث اصناف و هم در بحث ورود مسافر و در سایر موارد به صورت جدی‌تر انجام شود افزود: عمل نشدن محدودیت‌ها و عادی انگاری مردم کمک کرده امروز تعداد بستری‌ها کرونایی در بیمارستان‌ها به 755 نفر برسد که بیش از 120 نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه مردم فکر می‌کنند شرایط همچنان در شرایط چند هفته قبل قرار دارد که کرونا مهار شده بود گفت: در حالی که در هفته پایانی خرداد ماه تعداد مبتلایان هزار نفر بود که این میزان در هفته گذشته از مرز 3 هزار نفر گذشت و افزایش سه برابری آن هشدار بسیار جدی برای همه ما است.

اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق در دوران همه‌‌گیری کرونا برای همراهی مردم الزامی استجلسه بررسی وضعیت کرونا در استان گیلان برگزار شدنماینده مردم هرمزگان در مجلس: شرایط کرونایی هرمزگان فوق بحرانی است/کمبودهای زیادی در حوزه تخت‌های بیمارستانی داریم

سلمانی تاکید کرد چنانچه مردم موضوع را جدی نگیرند تعداد مبتلایان فاجعه‌بار خواهد بود و مشکلات بسیار جدی و غیرقابل جبرانی به استان و مردم تحمیل می‌شود.

نکته بسیار مهمی که در ارتباط با چهار پیک قبلی کرونا شاهد آن بودیم عدم موفقیت در مهار کرونا بدون اعمال محدودیت بود؛ موضوعی که گویی مسئولان هنوز آن را باور نکرده و منتظرند آمارهای پیک پنجم برای آنها موضوع را اثبات کند؛ آمارهایی که به مراتب می‌تواند نسبت به چهارپیک قبلی خطرناک‌تر باشد.

از طرف دیگر و با توجه به شروع واکسیناسیون و سرعت گرفتن آن در استان، در صورتی که مسئولان جدیت بیشتری نسبت به مدیریت استان در پیک پنجم داشته باشند و مردم هم رعایت دستورالعمل های بهداشتی را انجام دهند، می توان انتظار داشت در آینده ای نزدیک شاهد واکسیناسیون بخش زیادی از جامعه و کنترل ویروس با کمترین هزینه ممکن باشیم.

مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد در ارتباط با وضعیت واکسیناسیون استان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به  جمع‌بندی واکسن‌های تزریق شده در نوبت اول و دوم به گروه‌های هدف در استان یزد اظهار داشت: تاکنون 116 هزار و 790  واکسن در استان یزد تزریق شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای انجام واکسیناسیون در استان، 81 هزار و 800 دوز واکسن در نوبت اول و 34 هزار و  990 دوز واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد تاکید کرد: براساس بخشنامه سازمان جهانی بهداشت، افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند به عنوان جمعیت واکسینه شده معرفی می‌شوند.

شریفی با اشاره به این که واکسن‌های کرونا دو مرحله‌ای است و تزریق دوز دوم صرفا به دریافت کنندگان دوز اول تزریق می‌شود اظهار کرد: تاکنون در استان یزد 81 هزار و  800 نفر در برابر کرونا ویروس واکسینه شده‌اند.

قطعا امروز همه بر این موضوع اذعان دارند که وضعیت استان یزد به گونه‌ای نیست که بخواهیم با بی‌توجهی به اعمال محدودیت‌ها از کرونا عبور کنیم و تجربه نشان داده که اگر محدودیت‌ها با جدیت پیگیری نشود، بخشی از جامعه به هیچ عنوان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و همین موضوع وضعیت استان را به بحران سنگینی تبدیل می‌کند.

انتهای پیام/781/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اعمال محدودیت ها استان یزد بی توجهی پیک پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه امروز شعار مقام معظم رهبری موضوع صنایع‌دستی را بیش از همه دربردارد، گفت: صنایع‌دستی اقتصادی کاملا وابسته به مردم است و می‌تواند شعار سال و فرامین رهبری را به طور خاص پوشش دهد.

او با تاکید بر اینکه حمایت از این حوزه خصوصا در زمینه صادرات مهم است، گفت: اگر در مباحث متعدد از حمایت‌های مالی و معنوی بتوانیم حمایت دولت و سایر دستگاه‌ها را داشته باشیم، می‌توانیم به تحقق شعار سال کمک کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش جزو مباحث مهم است، گفت: تکمیل زنجیره ارزش را حمایت کنید تا بتوانیم با ارتقای جایگاه صنایع‌دستی جهش تولید را با مشارکت مردم رقم بزنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است