Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه گفت: تیم های یاوران بحران متشکل از نیروهای داوطلب و مردمی در هر محله با هدف ارتقا سطح آگاهی جامعه در حوزه‌ی مدیریت بحران و افزایش آمادگی و مقابله با حوادث با محوریت شهروندان در شهر ابرکوه تشکیل می شود.

«مسلم غلامزاده مهرآبادی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه در راستای استفاده از ظرفیت و توان نیروهای مردمی در حوادث و بحران ها در نظر دارد با سازماندهی افراد داوطلب و علاقه مند، نسبت به تشکیل تیم های محله محور با عنوان «یاوران بحران» اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آقایان داوطلب که حداقل دارای ۲۲ و حداکثر ۴۰ سال سن و ساکن شهر ابرکوه باشند، پس از ثبت نام در قالب تیم های ۱۰ نفره سازماندهی شده و آموزش های عمومی و تخصصی مرتبط با مدیریت بحران به صورت مستمر برای آنان برگزار می شود تا در مواقع نیاز این ظرفیت ایجاد شده به توان یگان های امدادی اضافه گردد.

غلامزاده مهرآبادی با بیان اینکه علاقمندان می توانند جهت همکاری در این طرح در ساعات اداری با شماره  ۳۱۱۱۹۱۳۳ تماس حاصل نمایند، ابراز کرد: ترویج و ارتقاء آمادگی با تقویت آگاهی شهروندان، استفاده ی بهینه از ظرفیت‌های مردمی و محلی، همکاری اثربخش شهروندان با سازمان‌های خدمات‌رسان در شرایط اضطراری از جمله اهداف این طرح است.

وی تصریح کرد: یکی از بهترین و اثربخش ترین روش های ممکن در جهت مدیریت بحران و کاهش اثرات و خسارات ناشی از آن استفاده از ظرفیت و توان نیروهای مردمی است که در این راستا مردم محوری آموزش ها، مانورها و تمرین های حوزه ی مدیریت بحران می تواند بعنوان یک راهکار مناسب جهت تحقق این هدف مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه ادامه داد: در همین راستا ابتدا باید ظرفیت‌های مردم و محلات را شناسایی، آموزش های عمومی و تخصصی لازم را ارائه و از ظرفیت آنان استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه مدیریت بحران حوادث استانی شهرستانها مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند

مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت پروژه‌های مسکن روستایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رو به رشد است گفت: هم اکنون شاهد آن هستیم که تمامی پروژه‌های مسکن روستایی توسط روستاییان و با استفاده از ظرفیت های مردمی ساخته می شود.

او یادآور شد: ساخت مسکن روستایی نمونه بارز استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اعتماد به این بخش است که باید تمامی بخش ها به آن توجه کنند.

جودی توضیح داد: دولت باید به استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه توجه کنند و در سایر پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استفاده کند.

وی اظهار کرد: در صورتی که تسهیلات مسکن روستایی به موقع از سوی بانک‌ها پرداخت شود روند به کارگیری ظرفیت های مردمی هم بیشتر خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تولید قوی در گرو استفاده از ظرفیت مردم 
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • تیم‌داری در طرشت به روش کدخدامنشی
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان کرخه
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس