Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ، آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های جهان:

 

*دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه توصیه ای در مورد مخلوط کردن و همسان سازی واکسن های کرونا ارائه داد. اسوامیناتان در این باره هشدار داد که برخی از افراد خودسرانه و بدون مشورت پزشک از نوع های مختلف واکسن برای تزریق در دوزهای اول و دوم واکسن استفاده می کنند و یا اینکه به طور سرخود دوزهای سوم و چهارم را تزریق می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیب غیرمنطقی واکسن ها، استفاده از دوز متفاوت بدون مشورت پزشک و رساندن تزریق به دوزهای سوم و چهارم می تواند خطرناک باشد.

 

*کارکنان خط بهداشت و درمان کشور فرانسه تا زمانی که واکسن نزده اند حق بازگشت به محل کار را ندارند. عملی کردن این تصمیم از پانزدهم سپتامبر اجرا خواهد شد. چنین قانونی به زودی در کشور یونان هم اجرایی خواهد شد.

 

*روز دوشنبه بالاترین میزان ابتلای روزانه در کشور اندونزی گزارش شد: 40 هزار و 427 مورد.

 

*شورش های دنباله دار در کشور آفریقای جنوبی که به دنبال بازداشت رئیس جمهور اخیر این کشور صورت گرفته باعث منتفی شدن روند واکسیناسیون عمومی شده که این موضوع نگرانی شدید مقامات بهداشتی در رابطه با شیوع بیشتر بیماری در این کشور را پدیدار شده است.

 

*روسای یونیسف و یونسکو در بیانیه مشترکی گفتند: بازگشایی مدارس نمی تواند منتظر واکسیناسیون همه دانش آموزان و معلمان باشد یا تعداد موارد کووید به صفر برسد.

 

 

*نخست وزیر هلند بابت اینکه محدودیت های کرونایی و منع رفت و آمد در این کشور را زودتر از موعد مقرر برداشته معذرت خواهی کرد.

 

*بر اساس گزارش سازمان ملل در دوران همه گیری کرونا تعداد افراد گرسنه در کشورهای جهان سوم افزایش یافته است.

 

*مقامات بهداشتی آمریکا تزریق سومین دوز واکسن به عنوان تقویت کننده را نقض کردند و گفتند کسانی که دو دوز زده اند نیاز به دوز سوم ندارند.

 

*در شرایطی که نرخ واکسیناسیون در کشور ژاپن بسیار پایین است و به کمتر از 3 درصد از کل جمعیت این کشور می رسد مقامات ژاپنی اقدام به فرستادن یک میلیون دوز واکسن به کشور تایوان کردند.

 

*در کره جنوبی برای هفتمین روز متوالی تعداد بیش از 100 مبتلای جدید در روز ثبت شد. روز گذشته در هند هم وضعیت وخیم بود. 32 هزار و 906 تست مثبت به همراه 2 هزار و 20 فوتی جدید در این کشور ثبت شد.

 

*تحقیقات اخیر درباره ویروس جهش یافته دلتا نشان می دهد افرادی که به طور کامل واکسینه شده باشند (یعنی هر دو دوز را زده باشند) حتی اگر به کرونا هم مبتلا شوند بیماری آنها کاملا خاموش و بدون علامت خواهد بود.

 

 

 

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا ویروس کووید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد

فنلاند در راستای طرح دیجیتالی کردن خدمات، نخستین کتابخانه الکترونیک جهان را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتابخانه ملی فنلاند خدمات کتابخانه الکترونیکی خود را راه‌اندازی کرده است که به عنوان یک پلتفرم پیشگام در جهان معرفی شده است. در حال حاضر، این شبکه برای ۸۵ درصد از ساکنان فنلاند در دسترس خواهد بود. این کتابخانه الکترونیکی به عنوان یک برنامه قابل دانلود برای گوشی‌ها و تبلت‌ها در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد کتاب‌های الکترونیکی، صوتی و مجلات دیجیتال را امانت بگیرند. این کشور، رویکرد دیجیتال را برای در دسترس قرار دادن هرچه بیشتر خدمات مرتبط با کتاب انجام داده است تا هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهد.

به جای کارت کتابخانه، هنگام اولین ثبت‌نام برای سرویس از احراز هویت پیشرفته استفاده می شود. هر کسی که شهرداری محل سکونتش به این سرویس ملحق شده است، می‌تواند از کتابخانه الکترونیکی استفاده کند. هزینه این خدمات به ازای هر ساکن برای شهرداری ها ۰.۷ یورو است.

بر اساس گزارش ها، سرویس مشابه و در عین حال متفاوتی در دانمارک نیز توسعه یافته است و این ایده در سایر کشورهای شمال اروپا نیز در حال اجراست.

به عنوان یک سرویس جدید، مدیران پروژه هنوز نمی‌دانند که چگونه این رویکرد در آینده توسعه خواهد یافت. فقط زمان نشان می‌دهد که کدام اقلام بیشتر برای استقراض درخواست می‌شوند. کاربران برنامه همچنین می‌توانند بازخورد خود را در مورد این سرویس ارسال کنند و به پیشرفت بعدی آن کمک کنند.

به نظر می‌رسد که کتابخانه الکترونیکی نیز از بعضی مشکلات ذاتی کتابخانه های قدیمی رنج می‌برد، به‌ویژه این واقعیت که کاربران احتمالاً باید مدتی منتظر بمانند تا مطالب جدید منتشر شده برای امانت در دسترس قرار گیرند.

اما نکته مهم این است که مطالب خواندنی به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی در دسترس خواهد بود.

کد خبر 749601

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس