Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- سهامداران خرد، سرمایه گذاری های خود را به سمت سهم های بنیادی سوق دهند، چرا که طبق بررسی گزارش های سه ماهه، در تقسیم سود و سودهای پیش بینی شده بسیار خوب عمل کرده اند.

ویدا مهاجر با بیان مطلب فوق درباره گزارش های سه ماهه نخست شرکت ها  گفت: با توجه به برگزاری انتخابات و مشخص شدن نتیجه آن، حمایت های قابل توجهی از صنایع مختلف کشور شده است به طوریکه شاهد رشد ۱۲ درصدی شاخص، رشد شرکت ها و صنایع تولیدی کامودیتی محور در بازار سرمایه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نرخ نفت و اینکه این نرخ به ۸۰ دلار رسیده است، اظهار داشت: این موضوع برای اقتصاد نفتی کشور نقطه مثبتی به شمار می‌رود و تاثیر بسزایی در صنایع پتروشیمی خواهد داشت.

مهاجر افزود: براساس گزارش های سه ماهه نخست صنایع و معادنی همچون مس، سنگ آهن، روی، سرب و فولاد و مقایسه این گزارش ها با سال گذشته و همچنین تقسیم سود و eps هایی که اعلام شده است، روند شرکت ها خوب و قابل توجه بوده و اگر با همین روند پیش برویم، در ۶ ماهه دوم سال جاری نیز رشد شرکت ها دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در مجموع بازار علامت مثبتی را نشان می دهد، عنوان کرد: سهامداران چنانچه بتوانند میزان بازدهی سالانه شرکت ها و صنایع، میزان رقابت پذیری و همچنین گذشته و آینده صنایع را بررسی و تحلیل کنند، می توانند در تصمیم گیری های خود ثابت قدم تر بوده و انتخاب درستی را برای سرمایه گذاری داشته باشند.

وی اتفاقات سال گذشته را بسیار نادر و تاریخی خواند و بیان داشت: امروزه انتخاب سهم و انتخاب یک صنعت و نماد، منطقی تر به نظر می آید، چرا که بازار دوره هیجان خود را کنار گذاشته و روند عرضه و تقاضا متعادل تر شده و حرکت خریدار و فروشندگان به شکل معقولانه ای انجام می شود.

مهاجر تاکید کرد: در بازار متعادل و معقولانه بهتر است سهم های بنیادی را انتخاب و کمتر به دنبال سهم های کوچک باشیم و اگر سهامدار دیتاها را دانسته و تحلیلی جزئی از آن داشته باشد، با نگاهی به سابقه معاملات آن و کدال، کمتر دچار ضرر و زیان خواهد شد.

وی یادآور شد: سهامداران خرد سمت و سوی سرمایه گذاری های خود را به سمت سهم های بنیادی ببرند چرا که طبق بررسی گزارش های سه ماهه، در تقسیم سود و سودهای پیش بینی شده بسیار خوب عمل کرده اند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان با بیان اینکه متأسفانه شناخت کافی و تبلیغات شفاف از بازار سرمایه صورت نگرفته است، افزود: افرادی در بازار سرمایه حضور یافتند که هدف آنها کسب سود و درآمد تنها در یک مقطع کوتاه بوده است و برای این منظور پیشنهاد می شود، سرمایه گذاران با دید ۹ ماه تا یک سال وارد بازار شوند و در آن سپرده گذاری کنند.

وی صنایعی چون فلزات اساسی و فولاد و همچنین معادن را جزو صنایع برتری دانست که با توجه به ریسک کمتر می توانند تا پایان سال به رشد کامل و قابل توجه برسند.

*خبرنگار: پروین خدادادی

سنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گزارش های سه ماهه سهم های بنیادی بازار سرمایه گزارش ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد

به‌دنبال انتشار گزارش مالی فصل اول سال ۲۰۲۴ گوگل، ارزش بازار آلفابت در بورس از ۲ تریلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش دیجیاتو، گوگل یا در واقع آلفابت در یک سال اخیر با چالش‌های زیادی از جمله ظهور هوش مصنوعی مولد که به‌عنوان رقیب موتور‌های جستجو درنظر گرفته می‌شوند، دست‌وپنجه نرم کرده است. اما رشد این شرکت ادامه داشته و حالا ارزش بازار غول فناوری مستقر در ماونتین ویو از ۲ تریلیون دلار فراتر رفته است.

آلفابت، شرکت والد گوگل، سال گذشته در ماه نوامبر یک بار ارزش بازار ۲ تریلیون دلار را لمس کرده بود، اما حالا به‌صورت کامل این مرز را پشت‌سر گذاشته است. این شرکت اکنون چهارمین شرکت باارزش جهان است و در لحظه نگارش این مقاله با ارزش بازار ۲.۱۴۶ تریلیون دلار پس از مایکروسافت (۳ تریلیون)، اپل (۲.۶ تریلیون) و انویدیا (۲.۲ تریلیون) در جایگاه چهارم قرار دارد. پایین‌تر از آلفابت نام آمازون (۱.۸ تریلیون) و متا (۱.۱ تریلیون) دیده می‌شود.

برخلاف افت سهام متا پس از اظهارنظر «مارک زاکربرگ» درباره این مسئله که رسیدن به درآمد از هوش مصنوعی سال‌ها طول می‌کشد، گوگل اعلام کرده است که همین حالا هم موفق به یافتن روش‌هایی برای فروش فناوری‌های هوش مصنوعی خود شده است. گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۴ این شرکت ظاهراً نظر معامله‌گران بازار بورس را جلب کرده و به خرید بیشتر سهام گوگل و در نتیجه افزایش قیمت آن منجر شده است.

غول ماونتین ویو در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۲۳.۷ میلیارد دلار سود و ۸۰.۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. رقم درآمد این شرکت ۱۵ درصد بیشتر از بازه مشابه سال گذشته و سود آن ۱۴ درصد بیشتر از فصل تعطیلات پایان سال ۲۰۲۳ بوده است.

«ساندار پیچای»، مدیرعامل آلفابت، می‌گوید سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ عملکرد درخشان این شرکت در زمینه سرچ، یوتوب و خدمات ابری را نشان داده است و گوگل در آستانه ورود به عصر جمینای قرار دارد. این شرکت به‌زودی مراسم توسعه‌دهندگان خود را در ۲۵ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌کند تا ضمن رونمایی از نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید، احتمالاً از پیکسل ۸A پرده بردارد.

دیگر خبرها

  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • قلک پورشه خالی شد
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد