Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صارمی سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: گزارش‌های میدانی بازرسان  اداره کل استاندارد، حاکی از توزیع و فروش محصول ادویه (در انواع مختلف) با علامت استاندارد جعلی در مراکز عرضه استان زنجان است.

او افزود: این محصولات که با نام تجاری مامان گلی باعلامت استاندارد جعلی در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صارمی بااشاره به اینکه جعل علامت استاندارد یکی از مشکلات عمده محسوب می‌شود، گفت: طبق تبصره ماده ۷۵۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، هر کسی عمداً و بدون داشتن مستندات و مجوز رسمی داخلی و بین المللی و به منظور القاء شبهه در کیفیت تولیدات و خدمات از نام و علائم استاندارد ملی یا بین المللی استفاده کند به حداکثر مجازات مقرر در این ماده، محکوم می‌شود.


سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان ضمن هشدار به متخلفان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده محصول فوق و سایر موارد مشابه، موارد را از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان زنجان، اطلاع رسانی کنند تا کارشناسان این اداره کل نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام لازم را انجام دهند.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد علامت استاندارد اداره کل استاندارد استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ موسوی با بیان اینکه سالانه هفت هزار تن آثار مسی در استان تولید می‌شود، گفت: این میزان تولیدات توسط سه هزار هنرمند فعال در حوزه مسگری انجام می‌شود و همچنین سه هزار هنرمند نیز در زمینه چاقوسازی و دیگر رشته‌ها فعال هستند.

وی در ادامه به فعالیت حدود چهار هزار گیوه دوز در استان اشاره کرد و افزود: هنرمندان گیوه دوز به صورت خانواری در امر تولیدات این هنر دستی فعال هستند که مشارکت قشر‌های مختلف مردم در حوزه صنایع دستی را نشان می‌دهد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل در سال جهش تولید با مشارکت مردم، حمایت از هنرمندان صنایع دستی است، گفت: هم اکنون مواد اولیه رشته‌های هنری نظیر مس و ملیله، گران بوده که در حد توان خود حمایت‌های لازم را برای تهیه آنها در دستور کار قرار داده ایم.


وی با بیان اینکه این اداره کل در سال گذشته حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام به متقاضیان صنایع دستی پرداخت کرد، افزود: در مجموع با احتساب اعتبارات سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، این تسهیلات به حدود ۸۰۰ متقاضی اعطاء شد.

موسوی با تأکید بر اینکه پرداخت وام به هنرمندان صنایع دستی در راستای رونق بخشی به کار آنها و تهیه مواد اولیه و خرید تجهیزات انجام می‌شود، گفت: ایجاد اشتغال در بخش صنعت هزینه‌های بالایی دارد، اما در حوزه صنایع دستی با مبلغ کمتری می‌توان اشتغالزایی کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه سود بانکی تسهیلات پرداختی چهار درصد و به نوعی قرض الحسنه است، ادامه داد: این نوع تسهیلات برای ایجاد اشتغال خانگی صنایع دستی نقش اساسی دارد و می‌تواند اثرگذاری بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در تحقق نامگذاری شعار سال بسیار موثر است، افزود: طبق پیش بینی‌ها اشتغال صنایع دستی استان طی امسال به حدود ۷۰۰ نفر خواهد رسید.

موسوی با بیان اینکه مهمترین عامل رونق صنایع دستی، توجه به صادرات است، گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما طی امسال صادرات محصولات صنایع دستی به ویژه در حوزه مس، چاقو و ملیله از طریق گمرک استان است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: هدف این اداره کل صادرات تجمیعی محصولات مختلف صنایع دستی استان است و برنامه ریزی‌ها بر این موضوع مهم بیشتر متمرکز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون