Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پروفسور هوتون که به همراه سه همکار دیگرش در سال ۱۹۸۹ نوبل پزشکی را برای کشف ویروس هپاتیت ‌C دریافت کرد، در کنگره میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی اروپا(ECCMID) که امسال به صورت آنلاین برگزار شد در مورد پیشرفت واکسن سخن گفت.

به گزارش یورک‌آلرت، سالانه بیش از دو میلیون مورد جدید ابتلا به هپاتیت C  رخ می‌دهد و تخمین زده می‌شود که ۷۰ میلیون ناقل بی‌نشانه در سراسر جهان وجود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تخمین زده شده است که این ویروس سالانه جان ۴۰۰ هزار نفر را می‌گیرد. بیشتر افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند دچار سیروز کبدی(التهاب شدید کبد) و سرطان کبد می‌شوند.

سر مایکل توضیح می‌دهد: درحالی که ظهور داروهای ضد ویروس نقش بزرگی در مقابله با این همه‌گیری ایفا کرده است اما واکسن می‌تواند ابتلا به هپاتیت ‌C را تا ۹۰ درصد کاهش داده و آمار مرگ و میر ناشی از آن را نیز تا سال ۲۰۳۰ تا ۶۵ درصد کم کند.

وی افزود، در حالی که کشورهایی مانند مصر به لطف تولید انبوه دارو توانستند ۵۰ میلیون نفر را مورد بررسی قرار داده و چهار میلیون نفر را تحت درمان قرار دهند، هزینه دارو برای هر بیمار در این کشور ۸۴ دلار آمریکا بود اما هزینه دارو در کشورهایی با درآمد بالا حدود ۲۰ هزار دلار آمریکا برای هر بیمار است.

او توضیح داد که چگونه جامعه علمی واکنش‌های ایمنی مناسب در برابر هپاتیت C  را یافته‌اند و بسیاری از فناوری‌ها از جمله فناوری تولید واکسن مبتنی بر RNA و آدنوویروس می‌توانند این واکنش ایمنی را ایجاد کنند. این فناوری‌ها در واکسن‌های فایزر، مدرنا و آکسفورد آسترازنکا نیز به کار رفته است.

سر مایکل و همکارانش در موسسه ویروس‌شناسی کاربردی لی کا شینگ(Li Ka Shing) در حال ساخت یک واکسن نوترکیب هستند که انتظار می‌رود باعث ایجاد آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ویروس هپاتیت C در افراد شود.

سرمایکل می‌گوید: اگر کارایی و امن بودن واکسن اثبات شود توزیع آن می‌تواند برای افرادی که در معرض خطر  هستند یعنی افرادی که به جامعه دارو تزریق می‌کنند از سال ۲۰۲۶-۲۰۲۷ آغاز شود و توزیع آن برای سایر گروه‌های پر خطر مانند کادر درمان و نوزادانی که مادر مبتلا به هپاتیت دارند نیز در سال ۲۰۲۹ آغاز خواهد شد.

هزینه‌ی درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C طی یک دهه یک میلیارد دلار کانادا خواهد بود این در حالی است که هزینه‌ی واکسینه کردن همین میزان جمعیت ۲۰ میلیون دلار کانادا است.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۴/۲۱) قبل از نصف کردن قرص حتما بخوانید روشی موثر برای درمان سرطان پروستات بهترین سن باروری چندسالگی است؟ ۵خوراکی که به رشد قد کودکان کمک می کند + عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هپاتیت C هپاتیت C

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان