Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در مراسم افتتاح رسمی پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با حضور مجازی مدیران پایگاه‌های اوقات فراغت سراسر کشور افزود: یکی از اهداف نظام تعلیم‌وتربیت جامعه‌پذیری و اجتماعی شدن است و فعالیت‌های اوقات فراغت که از سرفصل‌های مهم برنامه درسی آشکار است، گامی در جهت جامعه‌پذیری و اجتماعی شدن دانش‌آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در عصر جدید به دلیل سبک زندگی، دوران کودکی کوتاه شده است و کودکان کمتر کودکی می‌کنند، ادامه داد: یکی از آفات صنعتی شدن کوتاهی دوران کودکی و طولانی شدن دوران نوجوانی و جوانی نسبت به گذشته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس نتایج پژوهش‌ها بلوغ جنسی دو تا سه سال زودتر آغاز می‌شود و سن ازدواج نیز بالاتر رفته است و این فاصله زیاد موجب طولانی شدن دوران نوجوانی و جوانی شده است.

حسینی تصریح کرد: یکی از راه‌های کودکی و نوجوانی کردن استفاده بهینه از اوقات فراغت و تدارک برنامه‌های جذاب فرهنگی، هنری و ورزشی برای این ایام است.

وی یکی از چالش‌های جدی جامعه را گسست‌ها و تعارضات نسلی دانست و گفت: گسست بین‌نسلی ممکن است منجر به تعارضات نسلی شود که این هم موجب بحران هویت، بی‌اعتمادی و کاهش سرمایه و سلامت اجتماعی می‌شود و فعالیت‌های ورزشی، علمی و هنری از جمله فعالیت‌های انسجام بخش و هویت آفرین است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: برنامه‌هایی نظیر کتاب‌خوانی خانوادگی و ورزش خانوادگی از جمله برنامه‌های انسجام بخش و هویت آفرین هستند که موجب انسجام بیشتر خانواده‌ها می‌شود و باید در برنامه‌ریزی‌های اوقات فراغت بر این فعالیت‌ها تأکید شود.

حسینی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی پایگاه‌های اوقات فراغت در سال جاری با رویکرد مهارت‌آموزی و هر دانش‌آموز یک مهارت و با هدف وفاق آفرینی و انسجام‌بخشی برنامه‌ریزی‌شده است.

برچسب‌ها سید جواد حسینی گذران اوقات فراغت سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید جواد حسینی گذران اوقات فراغت سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی سید جواد حسینی گذران اوقات فراغت سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی وزارت آموزش و پرورش اوقات فراغت آموزش و پرورش فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: این افراد در مقاطع مختلف تحصیلی از میان معلمان، مربیان پرورشی، مدیران و معاونان مدارس شهری و روستایی این استان برگزیده شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد، سه نفر معلم از سه مقطع تحصیلی بوده و پنج نفر نیز شامل مدیر، معاون، معلم پرورشی و ... که برای انتخاب معلم نمونه در سطح کشور نیز معرفی شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: انتخاب این معلمان نمونه بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی از وزارت آموزش و پرورش و بر اساس شاخص‌های تعیین شده صورت گرفته است.

درویشی همچنین از انتخاب ۶ نفر از معلمان استان با عنوان جلوه‌های ویژه معلمی خبر داد و گفت: این افراد فعالیت‌هایی خارج از وظایف معلمی از جمله جلب مشارکت مردمی، تدریس در شرایط بیماری و ... داشته‌اند که از تلاش‌های این معلمان نیز قدردانی می‌شود.

به گفته درویشی، به منظور اجرای برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم ستاد‌هایی در مناطق مختلف آموزشی استان تشکیل و در حال برنامه ریزی و فعالیت هستند.

وی از اعزام شماری از معلمان استان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: مراسم گرامیداشت روز معلم و تقدیر از معلمان نمونه استانی هفته آینده در مرکز استان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • همایش پیاده روی خانوادگی با حضور ۵۰۰ خانواده فریدونشهری
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت