Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل بهزیستی استان سمنان از وجود حدود 150 پشت‌نوبتی و متقاضی فرزندخواندگی در این استان خبر داد و گفت: عمده این افراد پشت‌نوبتی متقاضی کودکان زیر دو سال هستند.

علیرضا ایزدپور همزمان با نخستین روز از هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه متقاضی برای کودکان شش، هفت سال و بالاتر کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه برخی از افراد متقاضی جنسیت بچه نیز برای آنها مهم است و همین در کنار مواردی از این دست سبب می‌شود که آمار پشت‌نوبتی‌های ما بیشتر باشند.
وی از اقبال خانواده‌های متقاضی به کودکان دختر خبر داد و تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها متقاضی کودکان دختر هستند و لذا این موارد ما را محدود کرده و سبب افزایش متقاضیان در صف می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در پاسخ به این پرسش ایسنا که برخی از خانوارهای متقاضی از تغییرات متوالی در قوانین گلایه داشته و آن را مانع بزرگی بر سر واگذاری بچه‌ها و افزایش روزافزون پشت‌نوبتی‌ها در استان می‌دانند گفت: برخی از خانواده‌ها فاقد شرایط دریافت کودکان هستند. ضمن اینکه سازمان بهزیستی به‌دنبال این است که کودکان را به خانواده‌هایی بسپارد که شرایط بچه‌ها در مقایسه با مراکز شبانه‌روزی، ارتقا بیابد از همین رو ممکن است سخت‌گیری‌هایی برای اطمینان از آینده بهتر بچه‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خانواده متقاضی باید از امکانات رفاهی اولیه برخوردار باشد ادامه داد: همچنین در واگذاری بچه های زیر دو سال اولویت با خانواده هایی است که علاوه بر برخورداری از امکانات اولیه و رفاه نسبی در گروه سنی زیر 35 سال باشند تا اختلاف سنی بین بچه‌ها و والدین بالا نباشد.

واگذاری 22 کودک بهزیستی در یک سال گذشته

وی با بیان اینکه تعداد کودکان نیز محدود است و همین عامل موثر دیگری در افزایش پشت نوبتی‌ها است خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر 22 کودک به خانواده‌های متقاضی در استان واگذار شده است.

ایزدپور با اشاره به گستردگی خدمات در بهزیستی خاطرنشان کرد: این سازمان در بخش‌های متعددی به جامعه و خصوصا جامعه هدف خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به تعدد برنامه‌های این سازمان در یک سال گذشته از این دوره به عنوان یک دوره موفق نام برد و تصریح کرد: در این یک ساله صدها پروژه و ابرپروژه از سوی سازمان عملیاتی شده که افتتاح و راه‌اندازی 2400 مرکز مثبت زندگی تنها یک قلم از آنها است که سهم استان سمنان از این مراکز 22 مرکز بوده است. همچنین افتتاح مرکز جامع ترک اعتیاد که یکی از استانداردترین و کامل ترین مراکز ترک اعتیاد است در سمنان افتتاح شد.

کاهش فوتی‌ها در خانه های سالمندان با وجود شرایط کرونایی

وی به افزایش خدمات در مراکز مختلف این اداره کل برای حفاظت از جامعه هدف در برابر کووید19 اشاره و اضافه کرد: این حساسیت‌ها در کنار تدوین بیش از 100پروتکل برای حفظ سلامتی افراد سبب شد که خوشبختانه بعد از 6 ماه از آمدن کروناویروس، حتی یک مورد مثبت در بین خانواده بهزیستی در استان نداشته باشیم.
ایزدپور به قریب 350 فرد ساکن در خانه‌های سالمندان استان اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل این حساسیت بالا امسال آمار فوتی‌های ما حتی از سال‌های غیرکرونایی هم کمتر بوده است.

این عضو ستاد استانی کروناویروس از همکاری با علوم پزشکی استان در دوران کرونا خبر داد و افزود: در همین ارتباط یک مجموعه 60 تخت‌خوابی به منظور گذران دوره قرنطینه بیماران بعد از اتمام دوره درمان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت. ضمن اینکه ساعات کاری و فعالیت اورژانس اجتماعی بهزیستی نیز افزایش یافت.

وی از انجام واکسیناسیون تمامی معلولین و سالمندان بهزیستی در استان خبر داد و گفت: دوز اول واکسن به این افراد تزریق شده و به زودی دوز دوم نیز برای آنها تزریق می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از افزایش فعالیت مراکز مشاوه بهزیستی در دوران کرونا خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر 30 مرکز مشاوره خانواده در سطح استان فعالیت دارند که نه تنها به جامعه هدف سازمان که به همه آحاد جامعه خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

وی از سامانه 1480 به عنوان راه ارتباطی با مراکز مشاوه نام برد و گفت: صدای مشاور از طریق تلفن 1480 به همه هم‌استانی‌ها و هم‌وطنان خدمات ارائه می‌دهند.

خدمات‌دهی بهزیستی به 13 هزار معلول استان

ایزدپوز از خدمات‌دهی بهزیستی به 13 هزار معلول این استان خبر داد و اظهار کرد: بیشترین جمعیت معلول در استان در گروه معلولین حسی و حرکتی هستند.

وی با اشاره به اصلاح و ابلاغ قانون حمایت از معلولین از آن به عنوان یک ظرفیت مهم برای بهبود زندگی معلولین در کشور و استان نام برد و اضافه کرد: این قانون علاوه بر افزایش مستمری معلولین عزیز که در برخی بخش‌ها متناسب با قانون کار افزایش یافته، در حوزه مناسب‌سازی نیز ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و می‌تواند به ارتقا کیفی زندگی معلولین کمک شایانی کند.

وی هعمچنین از وجود 10 هزار مستمری‌بگیر بهزیستی در این استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش دولت مستمری این عزیزان از ابتدای امسال تقریبا دو برابر شده و این مهم به کاهش مشکلات این قشر تا حدودی کمک کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از افزایش کابین‌های اورژانس اجتماعی استان از دو به چهار کابین در دوره شیوع کرونا خبر داد و گفت: علاوه بر این خط 123 اورژانس اجتماعی به طور 24ساعته آماده خدمت‌رسانی به عموم جامعه در بخش‌های آسیب‌های اجتماعی، کودکان کار، اختلافات حاد خانوادگی، دختران فراری،کودک‌آزاری، همسرآزادی و...است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان بهزیستی سمنان همه باهم علیه کرونا کروناویروس استان سمنان هفته بهزیستی مدیرکل بهزیستی استان سمنان استان خبر استان سمنان خبر داد و گفت خانواده ها پشت نوبتی یک سال بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟

نرجس خاتون اسعدی خلیلی، گفت: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور متولی ارائه خدمات، حمایت‌های اجتماعی و همچنین مداخلات به هنگام، مناسب و در دسترس مددکاری اجتماعی به بانوان سرپرست خانوار و دارای فرزند چندقلو است تا ضمن توانمندسازی آنان در تحقق اهدافی چون ارتقای سلامت، رفاه و توسعه اجتماعی در کشور گام بردارد.

وی با بیان اینکه این سازمان پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، نسبت به تحت پوشش قرار دادن تمام خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دو قلو و بیشتر پشت نوبت دریافت خدمات اقدام کرد، ادامه داد: در حال حاضر ۴۱ هزار و ۵۰۰ خانوار دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از تمام خدمات قابل ارائه سازمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور درباره حمایت‌هایی که از سوی سازمان بهزیستی به این خانواده‌ها ارائه می‌شود؟ تصریح کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری، در حال حاضر حدود ۴۱ هزار خانواده‌ دارای فرزند دوقلو در دهک درآمدی ۱ تا ۵ تحت پوشش سازمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بالاتر در دهک درآمدی ۱ تا ۷ نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته‌ و از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

اسعدی خلیلی خاطرنشان کرد:  این خانوارها از مستمری ماهیانه برخوردار بوده و همچنین خدمات غیر مستمر به خانواده های دارای فرزند چند قلو نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات غیرمستمر به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تصریح کرد: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نسبت به ثبت اطلاعات کودکان واجد شرایط دریافت شیرخشک در سامانه سلامت وزارت بهداشت (جهت دریافت شیرخشک رایگان) اقدام می‌کند.همچنین این خانواده‌ها از کمک هزینه ودیعه مسکن، وام اشتغال و خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس