Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نام نقل از فون آرنا، به لطف حکمی که توسط یک قاضی در آمریکا صادر شد، ارزش بازار فیس بوک برای اولین بار از ۱ تریلیون دلار فراتر می‌رود. به گفته رویترز، این حکم قاضی، شکایات ضد انحصاری فدرال و ایالتی از فیس بوک را وتو کرد. اگر برعکس می‌شد می‌توانست فیس بوک را مجبور به فروش اینستاگرام و واتساپ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی حکم داد که شکایت ضد انحصاری فدرال از فیس بوک "از نظر قانونی ناکافی است".

این حکم یک پیروزی بزرگ برای فیس بوک و به طور بالقوه سایر شرکت‌های بزرگ فناوری مانند اپل، گوگل و آمازون، بود، چون از نظر قانونگذاران این شرکت‌ها ضد رقابتی محسوب می‌شوند. کنگره آمریکا می‌گوید این شرکت‌های فناوری از قدرت بازار خود سو استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال اپل، شرکت‌ها را مجبور به استفاده از بستر پرداخت درون برنامه‌ای خود می‌کند و ۳۰ ٪ از درآمد را برای خود حفظ می‌کند و هر توسعه دهنده‌ای که از سیستم عامل خود استفاده کند را (مانند Epic Games که سعی در انجام آن دارد) می‌تواند از اپ استور حذف کند.

این حکم توسط قاضی جیمز بواسبرگ از دادگاه منطقه‌ای آمریکا برای منطقه کلمبیا صادر شد و او گفت که کمیسیون تجارت فدرال (FTC) قادر به اثبات قدرت انحصاری فیس بوک در صنعت شبکه‌های اجتماعی نیست. قاضی گفت که FTC می‌تواند تا ۲۹ ژوئیه شکایت جدیدی ارائه دهد.

سود هنگفت فیس‌بوک در خرید اینستاگرام

قاضی بواسبرگ علاوه بر براندازی شکایات فدرال و ایالتی، دادرسی را که توسط چندین ایالت در ایالات متحده تشکیل شده بود را منتفی کرد.

فیس بوک اینستاگرام را یک میلیارد دلار خریده بود و این معامله یکی از بهترین معاملات تاریخ فناوری بوده است، زیرا اکنون ارزش اینستاگرام بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است. قاضی همچنین ایالت‌ها را از تحقیق در مورد خرید واتساپ توسط فیس بوک در فوریه ۲۰۱۴ با پرداخت ۱۹.۵ میلیارد دلار، منع کرد.

البته علی رغم احکام صادره توسط قاضی، برخی از ایالت‌ها احساس نمی‌کنند که بازی تمام شده است. فیس بوک درخواست کرده بود که شکایت‌ها منتفی شود و قاضی بواسبرگ نیز موظف شود، اما سخنگوی دفتر دادستان کل نیویورک گفت که "در حال بررسی گزینه‌های قانونی است". در همین حال، قاضی اظهار داشت که "گرچه دادگاه با تمام ادعا‌های فیس بوک در اینجا موافق نیست، اما در نهایت موافقت می‌کند که شکایات از نظر قانونی ناکافی است و بنابراین باید رد شود. "

جاش هاولی سناتور جمهوری خواه، از تصمیم دادگاه در مورد دادخواست FTC انتقاد کرد و آن را "عمیقا ناامیدکننده" دانست. سناتور یکی از صریح‌ترین اعضای کنگره در برابر فن آوری بزرگ است.

سخنگوی فیس بوک گفت: "ما خوشحالیم که در تصمیمات امروز نقایص شکایات دولت علیه فیس بوک شناسایی شده است. " از طرف دیگر سخنگوی FTC گفت آژانس "از نزدیک حکم را بررسی می‌کند و بهترین گزینه پیش رو را ارزیابی می‌کند. " استدلال فیس بوک این است که FTC فاقد صلاحیت درخواست کمک در برابر خرید اینستاگرام و واتساپ توسط فیس بوک است.

پس از اعلام این حکم، سهام فیس بوک بیش از ۴ ٪ یا ۱۴.۲۷ دلار افزایش یافت و به ۳۵۵.۶۴ دلار رسید و ارزش بازار ۱.۰۱ تریلیون دلاری را به فیس بوک هدیه داد.

بیشتر بخوانید

اپیک گیمز هم از اپل به اتهام انحصارگرایی شکایت کرد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیس بوک شبکه های اجتماعی فیس بوک شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار گمرک ایران، میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.

بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

همچنین عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی شامل کف‌پوش‌های غیرمخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار بوده است.

بر این اساس، بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال قبل آن ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است و عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پودباف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه‌های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

کد خبر 6089881 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!