Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مکتبا اما؛ اتفاقات و اشیایی پیرامون زندگی ما وجود دارند که در پشت آن‌ها رمز و راز‌هایی هست که ما نمی‌دانیم و ساده از کنارشان می‌گذریم. برخی از این راز‌ها برای همیشه در تاریخ مسکوت می‌مانند و برخی دیگر نیز برملا می‌شوند و برای مردم جالب و عجیب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ما این موارد که در ادامه می خوانید را حداقل یکبار دیده ایم و داستان پشت آن‌ها نیز به اندازه خودشان جالب است.

بیشتر بخوانید

راز شکل گرد، جعبه مربع و تکه های مثلثی پیتزا چیست؟

در ادامه چند راز شگفت انگیز درباره اشیای معروفی که آن‌ها را می‌شناسیم آورده شده:

مجسمه آزادی

همه ما مجسمه آزادی را می‌شناسیم و آن را از نزدیک یا در ویدئو‌ها و تصاویر دیده ایم. اما آیا به این فکر کرده اید که هفت دندان بزرگ که روی تاج وجود دارد نماد چیست؟ تعداد کمی از مردم می‌دانند که این تاج‌ها نماد هفت اقیانوس و هفت قاره جهان است که بیانگر مفهوم عمومی و جامع تری از آزادی است. وزن هر دندان ۶۸ کیلوگرم است.

صفحات خالی در کتاب‌ها

اغلب چاپ صفحات کتاب روی کاغذ‌های بزرگ است، نه روی کاغذ‌های کوچک منفرد. به همین دلیل است که اگر محتوای کافی برای پر کردن این صفحات بزرگ وجود نداشته باشد، صفحات خالی می‌مانند. ناشران معمولاً کلمه یادداشت یا برخی از برچسب‌های دیگر را می‌نویسند تا خوانندگان فکر نکنند این موضوع یک خطای انتشار است.

خمیر دندان رنگی

آیا تا به حال در مورد سه رنگ خمیردندان، آبی، قرمز و سفید و اینکه آن‌ها برای چه کاری در نظر گرفته شده اند، فکر کرده‌اید؟ به نظر می‌رسد که هر خط رنگی یک مولفه متفاوت و یک هدف متفاوت نیز دارد:

فلوراید (ماده سفید): با ارزش‌ترین ماده موجود در خمیر دندان، حاوی موادی است که دندان‌ها را سفید می‌کند و پلاک‌ها را از بین می‌برد.

ژل آب آبی (یا سبز): حاوی خواص ضد میکروبی، خوشبو کننده تنفس است.

ژله قرمز: بعداً اضافه شده و حاوی عناصر مهمی برای سلامت لثه‌ها است. در واقع، تقسیم خمیر دندان به رنگ‌های مختلف لازم نیست، این فقط یک استراتژی هوشمند بازاریابی است.

نماد شیشه روی جعبه‌های لوازم آرایشی

تعداد کمی از افراد می‌دانند که این نماد (PAO) به این معنی است که چه مدت محصول پس از باز شدن کاملاً قابل استفاده است. این کد شامل یک عدد و به دنبال آن حرف (m) است که نمایانگر تعداد ماه‌های باقیمانده برای مصرف محصول پس از باز شدن است.

خط سیم پیچ تراموا

تراموا‌ها با سیم‌های زیگزاگ به جای یک خط مستقیم به هم متصل می‌شوند. همه این قطار‌ها یک پانتوگراف برقی، یا پانتوگرافی دارند که به سقف آن‌ها متصل است. قسمت بالای پانتوگراف به تدریج از سیم و خطوط هوایی فرسوده می‌شود و در نهایت نیاز به تعویض دارد. برای اینکه این اتفاق یکنواخت رخ دهد، سیم‌ها مستقیماً در امتداد مسیر‌های تراموا نصب نمی‌شوند، بلکه به صورت زیگزاگ نصب می‌شوند. با حرکت قطار، پانتوگراف در امتداد سیم‌ها می‌لغزد.

نشان سلطنتی انگلستان

سکه‌های پنس بریتانیا (۱-۵-۱۰-۲۰-۵۰) نشان دهنده قسمت‌هایی از نشان اسلحه پادشاهی متحده است که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند کل سپر را تشکیل می‌دهند در حالی که سپر روی ۱ پوند کاملاً قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جالب ترین ها رازهای پنهان عجیب ترین ها خمیر دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس‌) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ

کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی النصر عربستان در ۳۸ سالگی یکی از بهترین‌های لیگ عربستان است و در آستانه کسب عنوان آقای گلی قرار دارد. به تازگی یک پسر بچه مجسمه جالبی از کریستیانو رونالدو ساخته که از جنس سنگ آهک است و شباهت فوق‌العاده‌ای به او دارد.

دیگر خبرها

  • (عکس‌) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است
  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!