Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:06:20 GMT

بهره بردن ۴۰۲ کودک کار از خدمات بهزیستی قم

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۳۶۰۲

بهره بردن ۴۰۲ کودک کار از خدمات بهزیستی قم

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مریم علی شیری در کنفرانس خبری که با حضور مدیرکل بهزیستی به صورت مجازی و حضوری برگزار شد، اظهار کرد: دفتر توانمندسازی خانواده و زنان با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار، خانواده های دارای فرزند چند قلو و حمایت بیمه تامین اجتماعی زنان شاغل و سرپرست خانواده دایر شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۴ فرزند بی سرپرست یا بدسرپرست در بهزیستی قم نگهداری می شوند، تصریح کرد: ۱۳۷ فرزند نیز با اجازه دادگستری نزد اقوام درجه یک خود نگهداری می شوند و ماهانه حدود یک میلیون تومان کمک هزینه دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵ مورد و طی سالجاری چهار مورد فرزندخواندگی در بهزیستی قم به ثبت رسیده است،گفت: وضعیت روانی و رفاهی این کودکان تا دو سال توسط کارشناسان بهزیستی قم رصد و در صورت رضایت شناسنامه جدیدی برای آنها صادر می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در دفتر آسیب های اجتماعی بهزیستی قم ۴۰۲ کودک کار از خدمات آموزشی و حمایتی بهره مند شدند، عنوان کرد: ۸۵ کودک نیز بصورت شبانه روز در یکی از مراکز اقامتی برای بهبود شرایط مهارت زندگی پذیرش شدند.

علی شیری با عنوان اینکه در قالب طرح دوستدار کودک، توانمندسازی کودکان کار قبل از شناسایی و معرفی توسط نیروی انتظامی و شهرداری رصد و دنبال می شوند،گفت: مرکز راه نوین با هدف حمایت از دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و مجموعه خانه امن نیز برای حمایت از خشونت خانگی همسران، آماده پذیرش افراد در معرض آسیب است.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵

منبع: فارس

کلیدواژه: علیشیری بهزیستی کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران پس از بازدید از دو پایگاه خدمات اجتماعی در بهشت زهرا از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا، برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر، این افراد را به مددسرا‌ها منتقل کنند.

احمد احمدی صدر افزود: برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، پایگاه‌هایی را در بهشت زهرا ایجاد کردیم و قصد داریم تعداد مددسرا‌های نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به همه آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در بهشت زهرا به خدمات نیاز دارند، خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی ایجاد زیرساخت‌ها و بستر‌های مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت رشد ۸۰۰ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر