Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال بوتراب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج درصد از مجموع ۵۰ هزار هکتاری باغ‌های سیب آذربایجان غربی مربوط به ارقام تابستانه است که در حال حاضر به دلیل جایگزینی کاشت این رقم با "رد گلدن" در باغات استان، این میزان به حدود سه درصد کاهش یافته است. 

وی ادامه داد: سطح زیر کشت سیب تابستانه استان در حدود هزار هکتار است و برداشت سیب تا اوایل شهریورماه در آذربایجان غربی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه میانگین تولیدات سیب تابستانه استان ۱۹ تن در هر هکتار است افزود: عمده سطح زیر کشت باغات سیب استان در شهرهای ارومیه و مهاباد است که این ۲ شهر ۸۵ درصد سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند. 

وی بیان کرد: ارقام تولیدی سیب تابستانه باغات استان شامل سیب گلاب، سیب قره یارپاق، قره‌آغاج، ترکمان، و سیب گلاب کهنز مشهد است. 

بوتراب اضافه کرد: با آغاز برداشت سیب تابستانه در آذربایجان غربی این محصول علاوه بر تأمین نیازهای مصرف داخل استان به استان‌های دیگر کشور و کشورهای همسایه از جمله عراق نیز صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ میوه اعم از میوه های هسته دار مانند آلبالو، زرد الو، گیلاس، آلو، شلیل و هلو و سایر میوه هاست که حدود ۵۰ درصد این باغات به سیب درختی اخصاص دارد.

برچسب‌ها صادرات سیب وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ارومیه اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات سیب وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی صادرات سیب وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ارومیه اراضی کشاورزی آذربایجان غربی سیب تابستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از امروز در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه آغاز شد.

زهرا آب سوران، در مراسم آغاز این جشنواره افزود: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایشی امروز و فردا نهم اردیبهشت با هم به رقابت می پردازند.

آب سوران اظهارکرد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی با هدف عمومی و مردمی سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار "این صحنه خانه ماست" برگزار خواهد شد.

وی گفت: آذربایجان‌غربی ماهها قبل آمادگی برگزاری این جشنواره را داشت و در این راستا تلاش شد تا داورانی از جنس هنر و تجربه برای داوری این رقابتهای هنری انتخاب شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره؛ عباس پویان، فاطمه برمال و سمیه حسین نژاد را به عنوان داوران مرحله استانی جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی کرده است.

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزهای هشتم و نهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر