Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا مدعی شد که اگر نخست وزیر عراق از آنان بخواهد که این کشور را ترک کنند، این کار را انجام خواهند داد.

به گزارش مشرق، «وین ماروتو» سخنگوی نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا مدعی شد که به حاکمیت عراق احترام می‌گذارند.

شبکه خبری الفرات در کانال تلگرامی خود به نقل از ماروتو گزارش داد، حضور نیروهای باقی مانده آمریکایی در عراق بر اساس مذاکرات بین واشنگتن و بغداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت که اگر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق درخواستی برای خروج نیروهای ائتلاف از عراق مطرح کند، این نیروها از عراق خارج خواهند شد.

این فرمانده آمریکایی در ادامه تصریح کرد مأموریت نیروهای ائتلاف از مبارزه مستقیم به حمایت، آموزش و فعالیت مستشاری به نیروهای عراقی تغییر کرده است.

ماروتو با بیان اینکه عراق در حال حاضر به تنهایی مشغول مبارزه با داعش است، گفت که اگر بغداد درخواست کند، ائتلاف آماده است که عملیات زمینی آنان را با حملات هوایی هوایی پوشش دهد.

وی تصریح کرد، نیروهای آمریکایی که در پایگاه عین الاسد حضور دارد، تجهیزات نظامی را از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ وارد این پایگاه کردند.

این مسئول آمریکایی در پایان مدعی شد که ائتلاف آمریکا برای شکست داعش، پنج میلیارد دلار هزینه کرده است.

ادعای خروج آمریکا بارها مطرح شده است، و با وجود مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکا، ولی این کشور حاضر به خروج نیست.

ائتلاف آمریکا در حالی مدعی مبارزه با داعش است، که بارها اسنادی از کمکهای این ائتلاف به عناصر داعش در سوریه و عراق منتشر شد.

ائتلاف آمریکا اوایل اردیبهشت سال ۱۳۹۸،   با کمک بالگردها و هواپیماهای خود به بقایای گروه تروریستی داعش مستقر در استان «الانبار» در غرب عراق و در مرز با سوریه از آسمان  مواد غذایی و دارو ارسال کرد.

  «قصی الانباری» از فرماندهان الحشد الشعبی عراق گفت که تروریست‌های داعش در مرکز الانبار مخفی شده‌اند و تنها بالگردهای نظامی آمریکا به آن‌ها دسترسی دارند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان داعش غرب عراق پارلمان عراق گروه تروریستی داعش آمریکا مصطفی الکاظمی ائتلاف آمریکا نیروهای ائتلاف ائتلاف آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا