Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت با اشاره به تحولات اخیر در کشور افغانستان از تشکیل کمیته ای برای رصد و پایش مستمر و ایجاد آمادگی های لازم برای مواجهه با این تغییرات خبرداد و گفت: اقدامات امنیت لازم در مرزهای شرقی کشور اندیشیده شده است.

قدس آنلاین: علی ربیعی در نشست خبری امروز خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد درباره تحولات در کشور همسایه، افغانستان و تسلط طالبان بر بخشهای زیادی از این کشور از جمله مناطق مرزی با ایران و تدابیر دولت برای امنیت این مرزها گفت: دستگاه‌های مرتبط فرایند جدید تغییرات در عرصه‌های سیاسی افغانستان را بررسی و مطالعه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با محوریت وزارت کشور کمیته‌ای هم در این زمینه رصد مستمر و ایجاد آمادگی های لازم برای مواجهه با این تغییرات را طراحی و برنامه ریزی می‌کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه  آمادگی‌های لازم وجود دارد و سناریوهای مختلف هم متناسب با روند تحولات پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: با توجه اینکه گمرکات اسلام قلعه مقابل دوغارون و ابونصر فراهی مقابل ماهی رود به کنترل طالبان درآمد لذا عملاً تا برقراری شرایط ثبات باید منتظر بمانیم، اما گمرک میلک که از گمرکات اصلی است در حال حاضر فعال است و طبق روال گذشته از این مسیر  مبادلات تجاری با افغانستان انجام می‌شود.

ربیعی با اشاره گمانه زنی ها در مود احتمال .رود سیل مهاجران به کشور در هفته های آینده نیز گفت: برنامه ایران جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز است که در حال پیگیری این موضوع هستیم در عین حال برای تقویت نیروهای مرزبانی و نظارتی در مرز افغانستان و آمادگی کامل درباره پذیرش رسمی نیروهای افغانستان هم تصمیماتی اتخاذ شده و بخشی از نیروهای ورودی به ایران هم با هماهنگی دولت مرکزی افغانستان بازگردانده شدند.

وی با اشاره به ایجاد اردوگاه های جدید در جوار مرزها برای  ورود احتمالی مهاجران جدید گفت:   البته تاکنون با ورود مهاجران جدید به ویژه خانوادگی مواجه نبوده‌ایم اما  مسائل مرزی امنیتی و اقتصادی و مسائل سیاسی موضوع افغانستان را با حساسیت دنبال می‌کنیم،

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما همواره گفته‌ایم امنیت افغانستان با حضور نیروهای خارجی شکننده است، اظهار داشت:  علاوه بر این ما جنگ و خشونت و نزاع داخلی در افغانستان را همیشه محکوم کرده و تلاش کردیم در افغانستان، دولتی مقتدر متکی بر آرای مردم بتواند مردم خود را از چالش‌ها بیرون بیاورد. 

ربیعی ادامه داد: مسائل افغانستان چه در بحث سیاست خارجی و چه در بخش سیاست داخلی ما از مسائلی است که این روزها با حساسیت در وزارت امور خارجه و در بخش مرزی وزارت کشور در حال پیگیری است.

علت حادثه انفجار در پارک ملت تهران

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره علت حادثه انفجار در پارک ملت تهران و دلبل اعلام نششدن آن که به شایعات و ادعاها در مرود خرابکاری و نقش رژیم صهیونیستی در این اتفاق در پی حوادث خرابکارانه اخیر دامن زده هم با رد این شایعات، گفت: در مورد صدای انفجار پاک ملت بررسی هایی ک که توسط ناجا و وزارت اطلاعات صورت گرفته نشان می‌دهد این حادثه ناشی از ایجاد یک گودال در بخشی از پارک بوده که محموله ای از بنزین و گازوئیل را درون حفره ای جاسازی کرده بودند.

وی افزود: انجار این محموله سوخت باعث ایجاد صدا و آتش سوزی محدود شده بود و  بررسی ها نشان می‌دهد هیچ شواهدی در مورد امنیتی مودن موضوع وجود ندارد . البته دستگاه ها برای شناسایی عوامل  قراردادن این محموله بنزین و گازوئیل در آن محلی اقدام می کنند.

ربیعی تاکید کرد: بنابر گزارش وزارت کشور این حادثه به هیچ وجه شبیه خبرابکاری ها و رویدادهای اخیر نیست.

ادامه دارد.....

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت مرزهای شرقی طالبان افغانستان امنیت مرزها انفجار در پارک ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم استان تهران به دو استان شرقی و غربی در حال پیگیری است

وحیدی وزیر کشور گفت: تقسیم تهران به دو استان شرقی و غربی بر اساس ضوابط قانونی در حال پیگیری است و در صورت به نتیجه رسیدن تاثیری بر روی حوزه انتخابیه ری و شمیرانات ندارد و آنها همچنان در حوزه انتخابیه تهران باقی خواهند ماند.

شهریور ماه سال گذشته بود که استاندار پایتخت جزئیاتی از تقسیم‌بندی تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران اعلام کرد و گفت که برای غرب استان تهران با مرکزیت شهریار پیش‌بینی‌ها و پیشنهادهایی شده است. بخش دیگر هم به شرق تهران مربوط است که با مرکزیت ورامین یا دماوند شکل خواهد گرفت. او البته تاکید کرد که احتمالا تا پایان دولت سیزدهم این تقسیمات انجام می‌شود. با این حال نمایندگان مجلس تاکید کردند که ثبت تقاضا برای تفکیک استان‌های بزرگ در مجلس افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • تقسیم استان تهران به دو استان شرقی و غربی در حال پیگیری است
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟