Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت السلام عبدالرضا پورذهبی عصر سه‌شنبه در نشست با مردم مرزنشین بخش نمشیر بانه اظهار داشت: برای رسیدگی و حل مشکلات منطقه بانه جلسات هم اندیشی مردم و مسوولان برگزار شده و راه حل مشکلات نیز باتوجه به شناختی که از منطقه دارند ارائه شود.

وی ادامه داد: از پراکنده گویی و پراکندگی مشکلات جلوگیری شود و یک برنامه جامع پیشرفت منطقه ارائه دهند و براساس نیاز و گذشت زمان بروز رسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روحانی اهل تقوا برای مادیات تلاش نمی کند اضافه کرد: در طی زمان هرچه تورم بیشتر شده به کیفیت انجام وظایف مسوولان نظام نیز اضافه نشده که امیدوارم مسوولان در انجام وظایف خطیری که برعهده دارند دقت و توجه بیشتر داشته باشند.

حجت السلام پور ذهبی  گفت: روحانیون  اهل سنت ساده زیست و با تقوا هستند و با امکانات محدودی زندگی می کنند و معیشت روحانیون با سختی تامین می شود.

وی با اشاره به وجود پنج هزار و ۴۰۰ شهید کردستان افزود: حق مردم کردستان بیش از چیزی است که در اختیار دارند و خدمت به این مردم افتخار بزرگی است.

۱۲۰ پروژه در بانه به بهره برداری رسید

فرماندار شهرستان بانه نیز گفت: در ۲ سال اخیر در شهرستان بانه ۱۲۰ پروژه کوچک و بزرگ به بهره برداری رسید که نقش مهمی در توسعه و عمران این شهرستان دارد.

اسماعیل رستم پور با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بانه زمینه ساز رونق اقتصادی غرب کشور و اقلیم کردستان عراق است افزود: تمام زیرساخت های سرمایه گذاری در این منطقه فراهم شده که با بهره برداری از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه زمینه اشتغال بسیاری جوانان تحصیل کرده و افراد جویای کار را فراهم می کند.

وی اظهار داشت: در منطقه ویژه اقتصادی بانه ۲۰ واحد سرمایه گذاری تاکنون تعریف شده و هفت سرمایه گذار عراقی برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کردند.

رستم پور با اشاره به مشکلات مرزنشینان گفت: شرایط مرز نشینی ویژه است علی رغم وجود مشکلات اقتصادی در کشور تمام تلاش دولت این بوده که باری از دوش مردم بردارد.

وی اظهار داشت: در ۲ سال اخیر سه خواسته دیرینه مردم بانه که شامل رسمی شدن مرز سیرانبند بانه، بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری بانه- مریوان محقق شد.

فرماندار شهرستان بانه اضافه کرد: ۹۶ درصد شهرستان بانه از نعمت گاز و ۱۰۰ درصد نیز از نعمت برق برخوردار هستند.

به گفته وی امسال باتوجه به کاهش شدید بارش ها کل کشور با مشکل کم آبی مواجه شده که برای جبران کم آبی در شهرستان بانه اقداماتی انجام شده است.

وی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۳۰۰ شهید، جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس یادآور شد بانه قدمگاه شهدا است و مردم مرزدار این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس با جان و دل از مرزها محافظت کردند و اجازه ندادند که یک وجب از خاک ایران به دست دشمان بیفتد.

بخش نمشیر بانه پرجمعیت ترین بخش بانه با ۱۸ هزار نفر جمعیت در غرب بانه واقع شده و مرکز این بخش شهر کانی سور است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها مرزنشینان کردستان نماینده ولی فقیه کردستان بانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرزنشینان کردستان نماینده ولی فقیه کردستان مرزنشینان کردستان نماینده ولی فقیه کردستان بانه منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بانه بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم ویژه ای که برای اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد، وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس در نظر گرفته شده بود، از منطقه ویژه اقتصادی سهلان که توانسته بود رتبه اول در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در کلیه مباحث مطرح شده کسب نماید تجلیل به عمل آمد.

این رتبه با توجه به عملکرد شاخص‌های ارزیابی سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی به منطقه برتر تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6091504

دیگر خبرها

  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند