Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، یک منبع محلی یمن به خبرگزاری شین‌هوا گفت که رزمندگان ارتش یمن و کمیته‌های مردمی موفق شدند بر منطقه مهم «الحبج» یکی از بزرگترین مناطق شهرستان الزاهر در جنوب غربی استان البیضاء مسلط شوند.

به گفته این منبع امنیتی،  این اولین باری است که نیروهای انصارالله موفق شدند به طور کامل کنترل این منطقه مهم را در دست بگیرند،  چراکه این منطقه از ابتدای جنگ یمن تحت سیطره مزدوران دولت مستعفی و فراری یمن قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه الحبج از لحاظ راهبردی، مرکز مهمی برای شبه نظامیان دولت مستعفی و فراری یمن به ریاست عبدربه منصور هادی به شمار می‌رود،  زیرا به مرزهای ادارای با استان لحج متصل می شود.

استان البیضاء در مرکز یمن قرار دارد و مرکز آن با صنعا پایتخت این کشور ۲۶۸ کیلومتر فاصله دارد.

نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن پس از اینکه در استان مأرب متحمل شکست های پی در پی از نیروهای انصارالله شدند با استفاده از عناصر القاعده و داعش برای جنگ علیه نیروهای یمنی درصدد گشودن جبهه های جدیدی در استان البیضاء هستند.

منابع خبری پیشتر اعلام کردند که شمار زیادی از عناصر داعش و القاعده به جبهه‌های نبرد متجاوزان و مزدوران یمنی در مناطق اشغالی به ویژه در استان البیضاء پیوستند.

 ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی عملیاتی، بخش‌های وسیعی از مناطق الزاهر و الصومعه در استان البیضاء در مرکز این کشور را آزاد کردند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز (سه شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد، این عملیات در پاسخ به تجاوز عناصر مزدور و جنایتکار داعش و القاعده به عنوان عناصر مورد حمایت کشورهای متجاوز، در عملیاتی تحت عنوان «النصر المبین» انجام شد که تنها هفتاد و دو ساعت بطول انجامید.

وی افزود: در این عملیات صدها تن از عناصر تکفیری وابسته به القاعده و داعش کشته و زخمی شدند و مقادیر زیادی سلاح و جنگ افزار نیز به غنیمت نیروهای یمنی درآمد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: دستاورد اخیر میزان ارتباط میان گروه های تکفیری به عنوان مجری طرح های آمریکا و ائتلاف متجاوزان را که با دهها پرواز از آنها پشتیبانی کردند، نشان می دهد.

وی همچنین تاکید کرد که عملیات نظامی تا متوقف شدن تجاوز،  رفح محاصره و آزادی تمامی سرزمین های یمن، ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها خبرگزاری شین‌ هوا یمن گروه تروریستی داعش جنبش انصارالله عربستان سعودی صنعا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری شین هوا یمن گروه تروریستی داعش خبرگزاری شین هوا یمن گروه تروریستی داعش جنبش انصارالله عربستان سعودی صنعا استان البیضاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه پاکستانی داون، پلیس و نیروهای امنیتی پاکستان در جریان عملیاتی دست کم ۱۰ تروریست را در مناطقی از ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختونخواه کشتند.

سرویس مطبوعاتی ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای در این ارتباط اعلام کرد که این رخ‌داد در تبادل آتش جداگانه در مناطقی از ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختونخواه رخ داده است.

شاخه رسانه‌ای ارتش پاکستان در این باره خبر داد که ۶ تروریست در یک عملیات اطلاعاتی که توسط نیروهای امنیتی در منطقه وزیرستان شمالی واقع در خیبرپختونخواه انجام شد، کشته و مخفیگاه آنها نیز منهدم شد.

از سوی دیگر، اداره مبارزه با تروریسم (CTD) بلوچستان پاکستان اعلام کرد که ۴ تروریست در این ایالت کشته شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR)، نیروهای امنیتی این عملیات را در پی گزارش‌هایی مبنی بر حضور تروریست ها در منطقه انجام دادند.

ارتش پاکستان در بیانیه خود تصریح کرد: عملیات پاکسازی در این منطقه در حال انجام است.

کد خبر 6097479

دیگر خبرها

  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس