Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده کتاب گفت: چاپ کتاب‌های بی محتوا مانند جنس‌های تقلبی است که به ناگهان در بازار عرضه می‌شود و با رنگ و لعابی جذاب زیبا خصوصاً با پشتیبانی نام برخی از سلبریتی‌ها وارد عرصه کتاب می‌شود، اما این کتاب‌ها عمر کوتاهی دارند و خیلی زود به فراموشی سپرده می‌شوند.

شهریار عباسی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون حضور سلبریتی‌ها در حوزه کتاب گفت: برخی ناشران برای کسب سود و منفعت کوتاه‌مدت خود اقدام به چاپ و نشر کتاب برخی از سلبریتی‌ها می‌کنند که آنان بر این باورند که وجود فالوور‌های زیاد برای برخی از هنرمندان و سلبریتی‌ها امکان خرید کتاب و بازگشت سرمایه برای ناشران را بسیار راحت‌تر فراهم می‌کند به همین منظور اقدام به چاپ کتاب‌های سلبریتی‌ها می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عواقب چاپ کتاب برخی از سلبریتی‌ها را مورد بررسی قرار داد و افزود: البته هستند سلبریتی‌هایی که پتانسیل نگارش کتاب دارند و در این زمینه موفق عمل کردنده اند، اما تعداد دیگری از سلبریتی‌ها هستند که کتاب‌های با کیفیتی ندارند و کتاب‌های آنان به چاپ دوم و سوم هم رسیده است انتشار این کتاب‌ها در درازمدت تبعات بسیاری را به همراه دارد و سبب می‌شود که مخاطبان حتی به ناشران خوش نامی که دست به چاپ این اثر‌ها می‌زنند بدبین شوند.

عباسی فضای مجازی را مهم‌ترین عامل شکل گیری این نوع کتاب‌ها دانست و افزود: وجود فضای مجازی و طرفداران سلبریتی‌ها که هر روز به فالوور‌های آنان اضافه می‌شود زمینه را برای چاپ این نوع کتاب‌ها فراهم می‌کند.

وی پیرامون حوزه ادبیات ابراز کرد: ادبیات حوزه‌ای است بسیار جدی و در عین حال تخصصی همچنین تجربه تحصیلات و استعداد نویسند‌ها نیز از مهمترین عوامل و شاخص‌های اصلی یک نویسنده محسوب می‌شود طی طریقی که باید یک نویسنده بپیماید تا بتواند کتابی ارزشمند تولید و تهیه کنند بسیار طولانی است همچنین تخصص، تحصیلات و کسب تجربه همگی در درازمدت و با سعی و تلاش و کوشش فراوان یک فرد را به نویسنده تبدیل می‌کند، اما تعدادی از افراد سلبریتی که فکر می‌کنند نویسنده هستند از راه رسیده و اقدام به چاپ کتاب می‌کنند در حالی که حوزه ادبیات یک عرصه بسیار تخصصی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

این نویسنده کتاب تاکید کرد: برخی از سلبریتی‌ها با پرداخت پول به ناشران کتاب‌های مورد نظر خود را منتشر کرده و به چاپ دوم و سوم نیز می‌رسانند البته این امر به خاطر فضایی به ظاهر ساکت و آرام به حوزه ادبیات شکل می‌گیرد و حوزه ادبیات به خاطر ویژگی خاص و در عین حال منحصر به فردش جذابیت ویژه‌ای برای سلبریتی‌ها با خود به همراه دارد.

عباسی ویژگی و خاصیت حوزه ادبیات را مورد بررسی قرار داد و افزود: حوزه ادبیات حوزه‌ه بسیار خاص و ویژه‌ای است از این رو هر کسی نمی‌تواند پا به عرصه ادبیات و چاپ‌کتاب ادبی بگذارد، اما از آنجا که ساز و کار‌های مشخص و لازم این عرصه هنوز پشتوانه محکمی برای انتخاب نویسند و چاپ کتاب مختص این حوزه به اجرا در نیامده است ناشران نیز بسیاری از قوانین نانوشته حوزه ادبیات را نادیده گرفته و برای درآمد کوتاه‌مدت اقدام به چاپ کتاب سلبریتی‌ها می‌کنند، از سوی دیگر ادبیات حوزه‌ای است که چنانچه در آن کتاب‌های نامناسب و بی کیفیت تولید شود خود را در دراز مدت نشان می‌دهد این رشته شغلی عواقب محتوا‌های بی کیفیت و آسیب‌های وارد شده را سریعا نشان نمی‌دهد لذا باید افراد متخصص دراین زمینه به فعالیت بپردازند.

وی اظهار کرد: به طور کلی؛ هنر گرایشی بسیار ساده به نظر می‌آید، اما بخش‌هایی مانند ادبیات کاملا پیچیده مشکل هستند و برای دست یافتن به رشد و تعالی در این حوزه‌ها نیاز به ممارست و تحصیل خصوصاً تحقیق بسیار ضروری هستیم البته چاپ کتاب‌های سلبریتی‌ها عموماً از سوی ناشران عمومی شکل می‌گیرد و ناشران خصوصی هرگز اقدام به چاپ و نشر چنین کتاب‌های نخواهند کرد، زیرا در آینده‌ای نه چندان دور باعث بدنامی و یا بدبینی مخاطبان خود می‌شود.

این نویسنده کتاب ابراز کرد: چاپ کتاب‌های بی محتوا مانند جنس‌های تقلبی است که به ناگهان در بازار عرضه می‌شود و با رنگ و لعابی جذاب زیبا خصوصاً با پشتیبانی نام برخی از سلبریتی‌ها وارد عرصه کتاب می‌شود، اما این کتاب‌ها عمر کوتاهی دارند و خیلی زود به فراموشی سپرده می‌شوند.

وی نقش شهرت را برای سلبریتی‌ها مورد بررسی قرار داد و افزود: اگر می‌بینیم بسیاری از سلبریتی‌ها برای کسب شهرت بهتر و وجهه ادبی عمدتاً وارد عرصه ادبیات می‌شوند تلاش دارند خود را به یک حوزه و هنر مهم‌تر و اساسی‌تر گره بزنند لذا خود را نویسنده ادبیات معرفی می‌کنند این امر در درازمدت دلزدگی نویسنده مخاطب را به همراه دارد.

عباسی خاطرنشان کرد: ناشران باید توجه داشته باشند که نویسندگانی که عمرشان را پای برخی از کتاب‌های ارزشمند گذاشته‌اند تا چه حد تلاش بی‌پایان داشته و در این زمینه تحقیق و پژوهش کردند و نباید جایگاه این فرزانگان عالم فرهنگ را با سلبریتی‌ها جابجا کرد این دو مقوله متفاوت هستند هنر جایگاه خود را دارد و ادبیات نیز جایگاه ویژه و خاص خود را پس نمی‌توان یک کتاب بی‌کیفیت صرف وجود فالوور‌های فراوان یک سلبریتی به چاپ رساند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات بازار نشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات بازار نشر برخی از سلبریتی ها اقدام به چاپ چاپ کتاب حوزه ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، ایوب کرد گفت : این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۷۸ درصدی داشته است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه زیر پوشش این اداره کل ساخته شده که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه جویی هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و ساخت راه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد تصریح کرد: تکمیل و ساخت این میزان راه روستایی در استان، نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: امسال نیز ساخت راه‌های روستایی در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد تا بخشی از عقب ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

دیگر خبرها

  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • میدان شهرت در ایران
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر