Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: گا‌هی برخی افراد که مجوز تغییر کاربری برای تأسیس گلخانه را می‌گیرند، پس از اخذ مجوز اقدام به تبدیل و قطعه بندی اراضی جهت فروش برای ساخت ویلا می‌کنند. خبرگزاری میزان- جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال استان کرمانشاه با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان و رؤسا و مدیران ارشد استان کرمانشاه در سالن شهید قدوسی دادگستری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



توسلی زاده در ابتدای این جلسه عنوان کرد: بایستی بنای کار را بر پیشگیری و نظارت بگذاریم و در این راستا نباید هیچ تغییر کاربری صورت گیرد که ناچار به تشکیل پرونده قضایی و به تبع آن تخریب شویم؛ بنابراین راه خروج از بسیاری مشکلات در این زمینه پیشگیری، نظارت و عدم صدور تغییر کاربری هاست.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن تأکید بر حفاظت از اراضی و حفظ حقوق بیت المال در حوزه‌های منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز اظهار کرد: در این راستا و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه؛ طی سال گذشته و سال جاری این جلسات به صورت مکرر و با حضور اعضای برگزار شد و اقدامات مهمی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در جامعه، عنوان کرد: بر این اساس دستگاه‌های ذیربط اقدام به ترویج فرهنگ و اخلاق زیست محیطی و ایجاد احساس مسئولیت اجتماعی برای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی توسط آحاد جامعه کردند که امیدواریم این برنامه‌ها تداوم داشته باشد.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه همچنین با اشاره به مجوز‌هایی که برای تاسیس گلخانه صادر می‌شود، اما هیچگاه گلخانه‌ای هم تأسیس نمی‌شود، گفت: گا‌هی برخی افراد که مجوز تغییر کاربری برای تأسیس گلخانه را می‌گیرند، پس از اخذ مجوز اقدام به تبدیل و قطعه بندی اراضی جهت فروش برای ساخت ویلا می‌کنند.   وی اضافه کرد: از دستگاه‌های متولی درخواست کردیم تا تمام مجوز‌هایی را که به این منظور طی سنوات اخیر صادر کرده اند، بررسی کرده و در صورتی که با این مجوز تغییر کاربری انجام شده بود، برخورد لازم صورت گیرد.

 توسلی زاده با اشاره به کاهش بارندگی‌های استان کرمانشاه، اظهار داشت: در این مدت کمبود نزولات جوی و به تبع آن کاهش آب‌های سطحی و نیز مصرف بی رویه از منابع زیرزمینی را شاهد بوده ایم، این در حالی است که روند برخورد با انسداد چاه‌های غیرمجاز و کشت‌های پر آب تاکنون رضایت بخش نبوده است. باید به منظور مقابله با تجاوزِ متجاوزان به عرصه‌های ملی و پیشگیری از تخلف سودجویان و زمین خواران و صیانت از انفال، اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه ضمن استفاده از تمامی ابزار‌های قانونی، به نحوی منابع ملی استان را مدیریت کند که حتی یک مورد تجاوز به عرصه ملی در سطح استان رخ ندهد. جهاد کشاورزی استان نیز کلیه اقدامات لازم در جهت جلوگیری و تعیین تکلیف تمامی تغییر کاربر‌های انجام شده در حوزه قضائی شهرستان کرمانشاه را انجام دهد.

پیش از سخنان توسلی زاده، روسا و مدیران سازمان‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، نظام مهندسی جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای به ارائه گزارش مختصر در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال پرداختند و در پایان جلسه نیز پیشنهاداتی در این خصوص مطرح شد.      بیشتر بخوانید:      دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی برای برخورد با زمین خواری در منطقه کوه سیر انتهای پیام/ برچسب ها: کرمانشاه اراضی ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرمانشاه اراضی ملی اراضی ملی و منابع طبیعی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی قدیمی؛ ۱۷ روز دیگر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی قدیمی؛ ۱۷ روز دیگر
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود