Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، تجمعات، دورهمی ها، رعایت نکردن فاصله اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک، مهم ترین دلایل افزایش بیماران کرونایی در مازندران است.

"دوباره محدودیت‌ها تشدید می‌شود"، این را حسین‌زادگان استاندار مازندران و گفت و معتقد است برای کنترل موج پنجم کرونا، باید دوباره به صورت میدانی، اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها را تقویت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اوضاع شیوع کرونا در مازندران مطلوب نیست به یکباره جهش چندبرابری در این استان به وقوع پیوسته، در بابل افزایش بیماران کرونایی بسیار نگران کننده است، به طوری که تنها در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۰ بیمار جدید در این شهرستان بستری شدند و در حال حاضر ۲۵۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.
در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران نیز اوضاع به شدت نگران کننده است، به گفته سیدعباس موسوی رئیس این دانشگاه، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۷ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و میزان بستری‌شدگان به ۱۰۶۱ نفر رسید.
احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه فوق العاده ستاد مقابله با کرونا استان مازندران با عنوان اینکه محدودیت سازی و رعایت پروتکل های بهداشتی باید به صورت میدانی انجام شود تا نسبت به کاهش موج پنجم ویروس کرونا گام موثر برداریم، خاطرنشان کرد: برخورداری از انعطاف لازم در برابر بحران های اجتماعی از جمله مزیت‌های این دولت محسوب می شود.
استاندار مازندران، افزود: رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، تجمعات، دورهمی ها، رعایت نکردن فاصله اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک، مهمترین دلایل این آمارها محسوب می‌شود.
حسین زادگان یادآور شد که، برخورد پلیس با واحدهای متخلف و رستوران ها، تالارها، سوپرمارکت ها و فروشگاه ها و گیم نت ها به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد تا شاهد اجرای جدی تر پروتکل ها و دستورالعمل‌های بهداشتی طی روزهای آتی و کاهش روند شیوع بیماری در استان باشیم.
وی اظهار کرد که، تمامی دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به اعمال دور کاری و حضور کارمندان به صورت یک سوم اهتمام ویژه و همکاری لازم داشته باشند در غیر این صورت؛ برخورد قانونی صورت می گیرد.
احمد حسین زادگان تصریح کرد که، فرمانداران اجازه صدور مجوز برای برگزاری هیچگونه تجمعی اعم‌ از جلسات، مسابقات و غیره در شهرستان ها را ندارند و در این راستا هیچ مورد خاص و استثنایی وجود ندارد و ممنوع می باشد.
وی افزود: متاسفانه در شرایط سخت کرونایی قرار داریم و تعداد بیماران سرپایی استان به ۴۵۰۰ نفر رسیده است و این آمار یک رکورد محسوب می‌شود.
استاندار با بیان این که در حال حاضر جزو استان‌های هستیم که فاصله گرفتن از حساسیت های کرونایی در فضای عمومی استان موجب شد تا شاهد شیوع بیماری و آمار فعلی باشیم، اظهار کرد: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بسیار در فرآیند عدم انتقال بیماری تاثیر دارد و انتظار داریم با توجه به از دست دادن هموطنان و خستگی و دوران سختی که کادر درمان، فرمانداران و همه فعالان مقابله با این ویروس منحوس در آن قرار دارند، توجه به این دو مسئله جدی گرفته شود.
وی با اشاره به این که رعایت پروتکل ها از سوی اصناف به زیر ۴۰ درصد رسیده است، گفت: از آنجا که این نوع عدم رعایت ها موجب افزایش روند ابتلا به بیماری می شود، با کمک نیروی انتظامی و ماموران بهداشت بازدیدهایی را از اصناف و بازاریان در سطح شهر در دستور کار قرار دادیم و که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نسبت به تعطیلی واحدها اقدام می نمایند.
نماینده عالی دولت در استان مازندران، افزود: در شهرستان ‌های قرمز به جزء مشاغل گروه الف ( ۱ ) بقیه فعالیت ها باید متوقف شود و در جلسه امروز تصمیم گرفته شد تذکرات لازم به گروه هایی که قانون گریزی می کنند داده شود تا در صورت عدم رعایت نسبت به پلمپ این واحدها اقدام لازم صورت گیرد.
استاندار مازندران از منع تردد شبانه ( ساعت ۲۲ به بعد)، ممنوعیت ورود به بوستان‌ها و پارک ها، ممنوعیت تردد خودروها در مبادی ورودی و خروجی مازندران بر اساس رنگ بندی کرونایی شهرهای استان خبر داد و از مردم خواست، برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان، با فرمانداران و مراکز بهداشت همکاری کنند.
سرپرست پلیس راه استان مازندران نیز روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا از اجرای محدودیت های کرونایی در ۶ نقطه ورودی این استان خبر داد و گفته که، در حال حاضر شرایط ترافیکی در محورهای استان عادی و روان بوده و عملیات راه سازی نداریم و با توجه به تغییر رنگ بندی ها در استان‌های کشور تمایل به سفر نیز کاسته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا استاندار مازندران حسین زادگان رعایت نکردن پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: بیشترین آمار پرونده ها در استان مازندران مباحث مالی یا مربوط به اثبات مالکیت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عباس پوریانی رئیس کل دادگستری استان مازندران در نخستین نشست قضایی استان با تاکید بر اینکه عملکرد قضات باید تبلور عدالت در جامعه باشد اظهار داشت: دادگاه‌های تجدید نظر عالی‌ترین مرجع تصمیم گیری هر استان است که می‌تواند در ماهیت پرونده‌ها وارد شود.

وی با بیان اینکه دادگاه تجدید نظر رای دادگاه بدوی را می‌تواند نقض کند تصریح کرد: ختم رسیدگی در این مرحله صورت می‌گیرد و از حساسیت بالایی برخوردار است. 

رئیس دستگاه قضا در مازندران افزود: ورودی پرونده‌ها به دادگاه تجدید نظر استان مازندران بسیار زیاد است و رسیدگی نیز طاقت فرسا و سخت است و لازم است در خط مقدم پرونده‌های سنگین و خاص استان، مجری عدالت باشیم. 

رئیس شورای قضایی دادگستری مازندران اظهار کرد: بیشترین آمار پرونده در استان مازندران مباحث مالی یا مباحث مربوط به اثبات مالکیت است و خصوصا زمین‌های کشاورزی فاقد سند که طبق آمار اداره ثبت اسناد حدود 20 درصد از کل اراضی استان را شامل می‌شود.

 پوریانی افزود: صدور سند مالکیت و اجرای حد نگاری باعث چندین برابر شدن اعتبار زمین‌ها شده و سبب کاهش ورودی پرونده‌های تصرف غیر قانونی به دادگستری می‌شود. 

پوریانی افزود: مازندران  120 هزار واحد مسکونی غیرمجاز  و 900 هزار واحد مسکونی خالی دارد که این موارد باید تعیین تکلیف شود.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: همه قضات تجدید نظر که در مسند مدیریت هستند می‌دانند مدیریت در این مجموعه امری بسیار دشوار بوده و با دستگاه های دیگر اجرایی متفاوت است.

وی بر رعایت اخلاقیات تاکید کرد و با بیان اینکه باید در جامعه اخلاق نهادینه و رعایت شود تا جرائم کاهش یابد تصریح کرد: استقلال دستگاه قضایی به دلیل حضور همکارانی است که جهت احقاق حق مردم تلاش می‌کنند.

 رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه برنامه هایی که در سند تحول قضایی به استان ابلاغ شده باید به صورت میدانی  اجرا شود گفت: یکسال است که مازندران استان پایلوت و آزمایشی برای رسیدگی به پرونده های الکترونیک قضایی در نظر گرفته شده و شمار دانش آموخته‌های حقوق زیاد است به همین دلیل در موارد بسیاری مسئولیت اجرایی کردن دستورات جدید قوه را بر عهده داریم.

پوریانی خواهان پاسخگو و انتقاد پذیر بودن مدیر شد و گفت: در مسند قضا سختی کار بسیار بالاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت