Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌هایی مراتب ثبت ۸ اثر در فهرست میراث فرهنگی- تاریخی ملی را به استاندار اصفهان ابلاغ کرد.

در نامه مونسان خطاب به رضایی استاندار اصفهان آمده است: در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی‌تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی «محوطه قلعه وشاق» واقع در استان اصفهان، شهرستان نطنز، بخش مرکزی پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۳۲۹۹ مورخ ۹۹/۱۱/۱۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارت است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این وزارت ممکن خواهد بود. 

در دیگر نامه‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار اصفهان مراتب ثبت هفت اثر فرهنگی- تاریخی دیگر به این شرح ابلاغ شده است: ۱ . «مجموعه فرهنگی‌خدماتی عباسی» واقع در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی، خیابان آمادگاه، روبروی مهمانسرای عباسی به شماره ۳۱۹۴۵ مورخ ۹۶/۱۱/۴؛ ۲. «خانه حسینیان کاشان (سرای دیبا)» واقع در شهرستان کاشان، بخش مرکزی، شهر کاشان، خیابان ملا حبیب‌الله شریف، کوچه شهید یوسف‌پور ۲۱ (پاپک)، فرعی پاپک ۱۸ به شماره ۳۳۲۱۳ مورخ ۹۹/۱۱/۱۳؛ ۳. «حمام نقاشی (خوراسگان)» واقع در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی، شهر اصفهان، شهر خوراسگان، محله علیا خیابان اباذر، کوچه توحید به شماره ۳۳۲۲۸ مورخ ۹۹/۱۱/۱۳؛ ۴. «خانه تاریخی شاهیج» واقع در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی، شهر اصفهان، خیابان حکیم نظامی، کوچه سنگ‌تراش‌ها، محله تبریزی‌ها، کوچه هاکوپیان نبش کوچه سیروس به شماره ۳۳۲۲۹ مورخ ۹۹/۱۱/۱۳؛ ۵. «خانه کلاه مال زواره (ابوطالبی)» واقع در شهرستان اردستان، بخش زواره، شهر زواره، محله بنجیرهف کوچه بیت‌الحسن، جنب حسینیه بیت‌الحسن به شماره ۳۳۲۷۲ مورخ ۹۹/۱۱/۱۳؛ ۶. «حسینیه اوبه (وزیر)» واقع در شهرستان آران و بیدگل، بخش مرکزی، شهر آران و بیدگل، خیابان حضرت ابوالفضل (ع)، جنب بازار سرکوچه یخچال آران به شماره ۳۳۲۹۷ مورخ ۹۹/۱۱/۱۳؛ ۷. «کاروانسرای میرزا همایون زواره» واقع در شهرستان اردستان، بخش زواره، شهر زواره، محله بازار، خیابان امامزاده یحیی، بازار زواره به شماره ۳۳۲۹۸ مورخ ۹۹/۱۱/۱۳.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان میراث فرهنگی گردشگری استاندار اصفهان واقع در شهرستان میراث فرهنگی بخش مرکزی مراتب ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی

هم‌زمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلمان و اساتید رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به‌صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 748660

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟